Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Reverse

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
103-1047746110

Bericht door 103-1047746110 »

Hey

Toen ik daarstraks de dodge in z'n R zette, hoorde ik een "klak" dit doet hij nu elke keer ik hem in Reverse zet ???

iemand een oplossing.......

Thanks Gert
87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Misschien is je stationaire toerental iets te hoog? Dat klinkt als een 'kloenk' gepaard met een lichte schok. Ik heb dat nadat mijn motor warmgedraaid is; op de één of andere manier draait hij sneller op bedrijfstemperatuur.
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Ik denk niet dat die 'kloenk' zo erg is. Overlaatst reed een Amerikaanse collega met mij mee. Toen ik wilde vertrekken en de bak in reverse zette, zei die kerel al 'kloenk', nog voor de bak dit herhaalde :-).
Volgens mij dus geen uitzonderlijk fenomeen, als je natuurlijk een Mercedes-automaat gewoon bent...
Never regret things you did, only those you didn't try.
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Kweenie zeker,maar ik heb ook zo'n "kloenk" en ik zag dat als ik hem in R zet de achteraandrijfas een centimeter draaide voor ie aangreep in het diff.
Nou zat ik te denken dat er misschien wat ruimte zit in het pignonlager in het achterdiff.
Overigens rij ik al 6 jaar met die "kloenk"en het wordt niet erger of zo,helaas ook niet minder.
Het kost je alleen wel een kruisje eens in de 2 jaar plusminus.



Edited By Rob Kramer on 1061626042
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Die kloenk komt door:
-speling in versnellingsbak tussen de tandwielen
-speling in tussenbak tussen tandwielen en differentieel
-speling in voor- en achteras differentielen

Alles bij elkaar aardig wat speling.
Hierdoor kan de aandrijflijn een beetje snelheid opbouwen voordat hij afgeremd wordt door de remmen en dus met een kloenk tegen het einde van de speling komt.

Het geluid wordt nog eens versterkt door de grote buisdiameter van de achterste tussenas; die werkt als een baspijp en zorg voor een mooie zware kloenk.

De kloenk kan geen kwaad en is vaak al vanaf nieuw te horen/voelen.



Edited By Gerhart on 1061631025
Gerhart
87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

In dat spel wat op de links-pagina te downloaden valt hoor je 'm ook :O
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Moraal van het verhaal: laat ons lekker verder kloenken :;):
Never regret things you did, only those you didn't try.
Plaats reactie