Hey
Toen ik daarstraks de dodge in z'n R zette, hoorde ik een "klak" dit doet hij nu elke keer ik hem in Reverse zet ???
iemand een oplossing.......
Thanks Gert
Reverse
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
- Locatie: Lommel (België)
Ik denk niet dat die 'kloenk' zo erg is. Overlaatst reed een Amerikaanse collega met mij mee. Toen ik wilde vertrekken en de bak in reverse zette, zei die kerel al 'kloenk', nog voor de bak dit herhaalde :-).
Volgens mij dus geen uitzonderlijk fenomeen, als je natuurlijk een Mercedes-automaat gewoon bent...
Volgens mij dus geen uitzonderlijk fenomeen, als je natuurlijk een Mercedes-automaat gewoon bent...
Never regret things you did, only those you didn't try.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
- Locatie: Breezand NH
Kweenie zeker,maar ik heb ook zo'n "kloenk" en ik zag dat als ik hem in R zet de achteraandrijfas een centimeter draaide voor ie aangreep in het diff.
Nou zat ik te denken dat er misschien wat ruimte zit in het pignonlager in het achterdiff.
Overigens rij ik al 6 jaar met die "kloenk"en het wordt niet erger of zo,helaas ook niet minder.
Het kost je alleen wel een kruisje eens in de 2 jaar plusminus.
Edited By Rob Kramer on 1061626042
Nou zat ik te denken dat er misschien wat ruimte zit in het pignonlager in het achterdiff.
Overigens rij ik al 6 jaar met die "kloenk"en het wordt niet erger of zo,helaas ook niet minder.
Het kost je alleen wel een kruisje eens in de 2 jaar plusminus.
Edited By Rob Kramer on 1061626042
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
Die kloenk komt door:
-speling in versnellingsbak tussen de tandwielen
-speling in tussenbak tussen tandwielen en differentieel
-speling in voor- en achteras differentielen
Alles bij elkaar aardig wat speling.
Hierdoor kan de aandrijflijn een beetje snelheid opbouwen voordat hij afgeremd wordt door de remmen en dus met een kloenk tegen het einde van de speling komt.
Het geluid wordt nog eens versterkt door de grote buisdiameter van de achterste tussenas; die werkt als een baspijp en zorg voor een mooie zware kloenk.
De kloenk kan geen kwaad en is vaak al vanaf nieuw te horen/voelen.
Edited By Gerhart on 1061631025
-speling in versnellingsbak tussen de tandwielen
-speling in tussenbak tussen tandwielen en differentieel
-speling in voor- en achteras differentielen
Alles bij elkaar aardig wat speling.
Hierdoor kan de aandrijflijn een beetje snelheid opbouwen voordat hij afgeremd wordt door de remmen en dus met een kloenk tegen het einde van de speling komt.
Het geluid wordt nog eens versterkt door de grote buisdiameter van de achterste tussenas; die werkt als een baspijp en zorg voor een mooie zware kloenk.
De kloenk kan geen kwaad en is vaak al vanaf nieuw te horen/voelen.
Edited By Gerhart on 1061631025
Gerhart
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
- Locatie: Lommel (België)