Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Rempedaal zakt weg... - Hoofdremcilinder kapot?

Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Ik heb het volgende probleem met m'n Dodge: Bij stilstand met ingetrapte rem zakt het rempedaal langzaam weg. Anders gezegd: je moet steeds harder remmen om stil te blijven staan. Dit totdat je het rempedaal op de vloer hebt en alsnog gaat rijden. Het 'Brake'-lampje gaat hierbij branden. Rempedaal los en direct weer intrappen en het geheel begint weer van voren af aan.

Aanvullende info: De rembekrachtiger heb ik vervangen omdat die aan alle kanten lekte en daarna was het probleem minder, maar nog steeds aanwezig. Ik hoef geen remolie bij te vullen.

Nu denk ik zelf aan een lekkende hoofdremcilinder. Wat denken jullie: is revisie of vervanging van de hoofdremcilinder de oplossing?

Nog een ander vraagje: tussen de rembekrachtiger en de cabine zat een half vergaan pakkinkje (als ik het me goed herinner van kurk). Waar zou deze voor dienen? Het enige dat ik kan verzinnen is als afdichting tegen het in de cabine doordringen van lekkende uitlaatgassen o.i.d..



Edited By Hans_Renkema on Aug. 24 2002 at 21:41
wouter
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 mar 2001 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door wouter »

Hoi,

Wat je beschrijft is het klassieke symptoom van een daadwerkelijk aan revisie toe zijn de hoofdremcilinder. Zeker als je niets hoeft bij te vullen, maar toch een dalend pedaal heb bij stilstand: dat is je hoofdremcilinder. Dat wordt reviseren.

Die kurken pakking tussen schutbord en rem? geen idee. Ben nu ookwel nieuwsgierig naar.

Suc6, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Dank je wel Wouter. Is duidelijk! Weer wat geleerd :)
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Je hebt inderdaad je hoofdremcilinder versleten, dwz de rubber cupjes, maar je kunt het beste een revisie setje kopen.

Overigens zou ik er niet lang mee wachten, want toen ik het zelfde had met mijn ford siërra vertelde de automaterialen man mij dat als er remolie bij het membraan van de bekrachtiger komt, deze kan lek raken. Bij mij was ie gelukkig nog heel, al had ik er best een tijd mee gereden, maar tis maar een tip...
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Dan was dat mede-reden dat de rembekrachtiger lekte, denk ik. Zal de remcilinder nu maar even loshalen en afdekken om de nieuwe bekrachtiger niet gelijk ook te verzieken! (Ik kan er nu toch niet mee rijden).

Dank je wel A3 enne... ik bel je een dezer dagen nog even om een keer langs te komen!
Plaats reactie