Ik heb het volgende probleem met m'n Dodge: Bij stilstand met ingetrapte rem zakt het rempedaal langzaam weg. Anders gezegd: je moet steeds harder remmen om stil te blijven staan. Dit totdat je het rempedaal op de vloer hebt en alsnog gaat rijden. Het 'Brake'-lampje gaat hierbij branden. Rempedaal los en direct weer intrappen en het geheel begint weer van voren af aan.
Aanvullende info: De rembekrachtiger heb ik vervangen omdat die aan alle kanten lekte en daarna was het probleem minder, maar nog steeds aanwezig. Ik hoef geen remolie bij te vullen.
Nu denk ik zelf aan een lekkende hoofdremcilinder. Wat denken jullie: is revisie of vervanging van de hoofdremcilinder de oplossing?
Nog een ander vraagje: tussen de rembekrachtiger en de cabine zat een half vergaan pakkinkje (als ik het me goed herinner van kurk). Waar zou deze voor dienen? Het enige dat ik kan verzinnen is als afdichting tegen het in de cabine doordringen van lekkende uitlaatgassen o.i.d..
Edited By Hans_Renkema on Aug. 24 2002 at 21:41
Rempedaal zakt weg... - Hoofdremcilinder kapot?
Hoi,
Wat je beschrijft is het klassieke symptoom van een daadwerkelijk aan revisie toe zijn de hoofdremcilinder. Zeker als je niets hoeft bij te vullen, maar toch een dalend pedaal heb bij stilstand: dat is je hoofdremcilinder. Dat wordt reviseren.
Die kurken pakking tussen schutbord en rem? geen idee. Ben nu ookwel nieuwsgierig naar.
Suc6, Wouter.
Wat je beschrijft is het klassieke symptoom van een daadwerkelijk aan revisie toe zijn de hoofdremcilinder. Zeker als je niets hoeft bij te vullen, maar toch een dalend pedaal heb bij stilstand: dat is je hoofdremcilinder. Dat wordt reviseren.
Die kurken pakking tussen schutbord en rem? geen idee. Ben nu ookwel nieuwsgierig naar.
Suc6, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
- Locatie: Enschede
Je hebt inderdaad je hoofdremcilinder versleten, dwz de rubber cupjes, maar je kunt het beste een revisie setje kopen.
Overigens zou ik er niet lang mee wachten, want toen ik het zelfde had met mijn ford siërra vertelde de automaterialen man mij dat als er remolie bij het membraan van de bekrachtiger komt, deze kan lek raken. Bij mij was ie gelukkig nog heel, al had ik er best een tijd mee gereden, maar tis maar een tip...
Overigens zou ik er niet lang mee wachten, want toen ik het zelfde had met mijn ford siërra vertelde de automaterialen man mij dat als er remolie bij het membraan van de bekrachtiger komt, deze kan lek raken. Bij mij was ie gelukkig nog heel, al had ik er best een tijd mee gereden, maar tis maar een tip...
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Member 576
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
- Locatie: Enschede