Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Dodge loopt niet goed - vaag elektrisch probleem

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Beste dtbers.

Ik had al enige tijd wat problemen met mijn W200.
Het begon met slecht lopen wanneer de lampen aan stonden.
Hetzelfde gebeurde later ook met de ventilator aan.

Als je bijvoorbeeld achteruit reed, zonder gas wilde de dodge nogal vaak
Uitslaan. Bij wegrijden met de lampen of ventilator aan gebeurde vaak hetzelfde. Even de lampen uit tijdens wegrijden was dan ook een tijdelijke oplossing.

Dit deed de dodge zowel op benzine als lpg. Ikzelf dacht aan een elektrisch probleem. Vervolgens heb ik wat rondgemeten en kwan erachter dat de bobine een wat lage spanning had ca 2-5 volt. Ik had nog eeen nieuwe bobine liggen dus deze erop gezet. Gelijk het luchtfilter vervangen want deze was wel erg stoffig. Toen een proefritje gemaakt. Met alles aan, dus lampen blower en rondrijden geen probleem meer.

De volgende dag naar mijn werk. Wegrijden stationair geen problemen. Maar vervolgens wat gas erop en de auto begint te stotteren. Tot een bepaald toerental en trekt dan ineens goed zonder problemen door?

Waar zou dit aan kunnen liggen, het gebeurd op zowel benzine als met gas. Daarnaast gebeurd het niet meer als de moter warm is.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Bvd laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

ff je bougies vervangen. door de slechte vonk van de vorige bobine kunnen ze wel vervuild zijn
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Vocht in de stroomverdeler? Misschien een scheur in de stroomverdelerkap?
Bougiekabels oud?

Klachten klinken nl. als een vochtprobleem; 's ochtends koud en vochtig; 's middags droog; warme motor ook droog.
Gerhart
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

De bougiekabels zijn van 2008, dus die moeten nog goed zijn lijkt me (ik rijdt er namelijk niet zoveel mee)

de bougies zijn ook van 2008, wellicht moet ik die vervangen,

welke bougies raden jullie aan, en met welke gab?

De verdelerkap is ook van 2008, maar die ziet er goed uit, wel lijkt het erop dat de reluctor eronder een beetje geoxideerd is, toch de kap vervangen?

bvd voor het meedenken,

groeten Laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Eerst eens een keer de binnenkant van de kap met WD40 inspuiten en als hij weer slecht loopt nog een keer proberen.
Als je het hiermee opgelost hebt, is waarschijnlijk je kap toch gescheurd en komt er vocht in. De scheur kan ook zo klein zijn dat je 'm niet kunt zien, en toch problemen geven.
De bougiekabels: als je lage kwaliteit hebt, kunnen die na drie jaar best doorslaan. Moet je 's nachts op een plek waar het echt donker is (bos) maar eens onder de motorkap kijken als de motor draait. Dan zie je zo of de kabels doorslaan.
Gerhart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 941
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Laurens,

Dit lijkt mij een elektrisch probleem. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad toen ik een bosch dynamo had. De lage toeren van een V8 vind een bosch dynamo (voor europesche auto's) niet leuk.
Dan heeft die geen powerrrr
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo/dynamo.htm
Heb een V8 dynamo gekocht en nu is het probleem over.
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo2/dynamo2.htm
Ben erachter gekomen als ik mijn W200 startte, en motor liep, dan moest de bosch dynamo stroom leveren aan de auto maar gaat dan ook de accu weer laden (gaat veel stroom heen de eerste 2 minuten). Doe je de lampen en/of ventilator aan dan kakt de spanning in dan krijgt de ontsteking te weinig spanning .
Maar oke ik weet niet welke dynamo je hebt. Maar je verhaal komt mij bekend voor.

Heb je je ampere meter al doorverbonden , scheelt weer een 0,5 volt .
Stekker in schutbord controleren op slechte verbinding.
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 uit is?
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 stationair loopt na startten ?
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 wat gas geeft?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 941
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Wat je nog eventueel kunt meten om uit te sluiten of het een spannings probleem is de massa te pakken van je ECU unit. En de 12V van je weerstandsblokje (een rode draad maakt niet uit welke). Van die beide punten 2 draadjes aansluiten en naar de cabine trekken, dit aansluiten op een kroonsteentje en hier je meter op aansluiten. Dan kun je onder het rijden zien wat er gebeurd.

Afbeelding
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Heb weer wat verder gesleuteld. De bougiekabels sloegen een beetje door dze heb ik inmiddels vervangen voor accel superstock 4000 kabels. Tevens nieuwe verdeler kap en rotor. Vervolgens is het probleem nog steeds niet opgelost. Op benzine is het probleem veel minder. Maar op gas inmiddels zo beroerd dat de auto amper 30 km per uur haalt. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? @ henk: ik heb een v8 dynamo van 100 amp die móet ruim voldoende zijn, heb al 3 massa draden aan de ecu liggen maar geen rpm meter
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Net vergeten te vermelden. Ik vond dat het binnenwerk van de verdeler erg los zat. Heeft iemand een tekening van hoe zo,n vedeler in elkaar zit. Of hoe het binnenwerk van de verdeler vastzit?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Inmiddels weer wat verder

op een gegeven moment bedacht ik dat het mogelijk de uitlaatklep net na het spruitstuk kon zijn,
maar na controle, en wat getest bleek ook deze niet de boosdoener.

vervolgens even een bougie verwijdert, maar ook deze ziet er prima uit (geen slijtage verschijnselen, geen olie, niet verbrand, geen mechanische schade), heb ze uiteraard nog niet allemaal gecheckt maar ik vermoed dat het niet aan de bougies ligt, hoger in de toeren merk ik geen problemen

zoals al eerder vermeld, zit het binnenwerk van de verdeler wel erg los (vergeleken met die van de crosser),

Nogmaals een (mogelijk betere) omschrijving van het probleem:"

Bij normaal optrekken stottert de auto heel erg, zodra er wat hogere toeren gemaakt worden is er geen probleem. Stationair loopt de auto ook zonder problemen. Koud of warm lijkt weinig meer uit te maken. Benzine of Gas, op beide gebeurd het.

dus weinig gas = stotteren
Veel gas = valt bijna uit, maar trekt plots door
Hogere toeren + gas = geen enkel probleem

stotteren, auto in neutral + meer toeren, dan in drive = trekt ook door

iemand enig idee?

heeft iemand een plaatje waarop je kan zien hoe zo'n verdeler in elkaar zit, of een idee wat het probleem kan veroorzaken?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Vervroegingsveertjes en of reluctor op te grote afstand.
suc6




Edited By country4all on 1318963951
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

ik heb zelf het idee dat het hele binnenwerk los zit, hoort dit?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Zet die van de crosser er even in ,dan weet je het gelijk,en dan doe je wat
Country4all hiervoor al vermelde
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Laurens schreef:ik heb zelf het idee dat het hele binnenwerk los zit, hoort dit?
Kijk eens of je hier mee wat kan.Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Plaats reactie