Dodge loopt niet goed - vaag elektrisch probleem
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Beste dtbers.
Ik had al enige tijd wat problemen met mijn W200.
Het begon met slecht lopen wanneer de lampen aan stonden.
Hetzelfde gebeurde later ook met de ventilator aan.
Als je bijvoorbeeld achteruit reed, zonder gas wilde de dodge nogal vaak
Uitslaan. Bij wegrijden met de lampen of ventilator aan gebeurde vaak hetzelfde. Even de lampen uit tijdens wegrijden was dan ook een tijdelijke oplossing.
Dit deed de dodge zowel op benzine als lpg. Ikzelf dacht aan een elektrisch probleem. Vervolgens heb ik wat rondgemeten en kwan erachter dat de bobine een wat lage spanning had ca 2-5 volt. Ik had nog eeen nieuwe bobine liggen dus deze erop gezet. Gelijk het luchtfilter vervangen want deze was wel erg stoffig. Toen een proefritje gemaakt. Met alles aan, dus lampen blower en rondrijden geen probleem meer.
De volgende dag naar mijn werk. Wegrijden stationair geen problemen. Maar vervolgens wat gas erop en de auto begint te stotteren. Tot een bepaald toerental en trekt dan ineens goed zonder problemen door?
Waar zou dit aan kunnen liggen, het gebeurd op zowel benzine als met gas. Daarnaast gebeurd het niet meer als de moter warm is.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Bvd laurens
Ik had al enige tijd wat problemen met mijn W200.
Het begon met slecht lopen wanneer de lampen aan stonden.
Hetzelfde gebeurde later ook met de ventilator aan.
Als je bijvoorbeeld achteruit reed, zonder gas wilde de dodge nogal vaak
Uitslaan. Bij wegrijden met de lampen of ventilator aan gebeurde vaak hetzelfde. Even de lampen uit tijdens wegrijden was dan ook een tijdelijke oplossing.
Dit deed de dodge zowel op benzine als lpg. Ikzelf dacht aan een elektrisch probleem. Vervolgens heb ik wat rondgemeten en kwan erachter dat de bobine een wat lage spanning had ca 2-5 volt. Ik had nog eeen nieuwe bobine liggen dus deze erop gezet. Gelijk het luchtfilter vervangen want deze was wel erg stoffig. Toen een proefritje gemaakt. Met alles aan, dus lampen blower en rondrijden geen probleem meer.
De volgende dag naar mijn werk. Wegrijden stationair geen problemen. Maar vervolgens wat gas erop en de auto begint te stotteren. Tot een bepaald toerental en trekt dan ineens goed zonder problemen door?
Waar zou dit aan kunnen liggen, het gebeurd op zowel benzine als met gas. Daarnaast gebeurd het niet meer als de moter warm is.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Bvd laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
De bougiekabels zijn van 2008, dus die moeten nog goed zijn lijkt me (ik rijdt er namelijk niet zoveel mee)
de bougies zijn ook van 2008, wellicht moet ik die vervangen,
welke bougies raden jullie aan, en met welke gab?
De verdelerkap is ook van 2008, maar die ziet er goed uit, wel lijkt het erop dat de reluctor eronder een beetje geoxideerd is, toch de kap vervangen?
bvd voor het meedenken,
groeten Laurens
de bougies zijn ook van 2008, wellicht moet ik die vervangen,
welke bougies raden jullie aan, en met welke gab?
De verdelerkap is ook van 2008, maar die ziet er goed uit, wel lijkt het erop dat de reluctor eronder een beetje geoxideerd is, toch de kap vervangen?
bvd voor het meedenken,
groeten Laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Eerst eens een keer de binnenkant van de kap met WD40 inspuiten en als hij weer slecht loopt nog een keer proberen.
Als je het hiermee opgelost hebt, is waarschijnlijk je kap toch gescheurd en komt er vocht in. De scheur kan ook zo klein zijn dat je 'm niet kunt zien, en toch problemen geven.
De bougiekabels: als je lage kwaliteit hebt, kunnen die na drie jaar best doorslaan. Moet je 's nachts op een plek waar het echt donker is (bos) maar eens onder de motorkap kijken als de motor draait. Dan zie je zo of de kabels doorslaan.
Als je het hiermee opgelost hebt, is waarschijnlijk je kap toch gescheurd en komt er vocht in. De scheur kan ook zo klein zijn dat je 'm niet kunt zien, en toch problemen geven.
De bougiekabels: als je lage kwaliteit hebt, kunnen die na drie jaar best doorslaan. Moet je 's nachts op een plek waar het echt donker is (bos) maar eens onder de motorkap kijken als de motor draait. Dan zie je zo of de kabels doorslaan.
Gerhart
Hoi Laurens,
Dit lijkt mij een elektrisch probleem. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad toen ik een bosch dynamo had. De lage toeren van een V8 vind een bosch dynamo (voor europesche auto's) niet leuk.
Dan heeft die geen powerrrr
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo/dynamo.htm
Heb een V8 dynamo gekocht en nu is het probleem over.
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo2/dynamo2.htm
Ben erachter gekomen als ik mijn W200 startte, en motor liep, dan moest de bosch dynamo stroom leveren aan de auto maar gaat dan ook de accu weer laden (gaat veel stroom heen de eerste 2 minuten). Doe je de lampen en/of ventilator aan dan kakt de spanning in dan krijgt de ontsteking te weinig spanning .
Maar oke ik weet niet welke dynamo je hebt. Maar je verhaal komt mij bekend voor.
Heb je je ampere meter al doorverbonden , scheelt weer een 0,5 volt .
Stekker in schutbord controleren op slechte verbinding.
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 uit is?
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 stationair loopt na startten ?
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 wat gas geeft?
Dit lijkt mij een elektrisch probleem. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad toen ik een bosch dynamo had. De lage toeren van een V8 vind een bosch dynamo (voor europesche auto's) niet leuk.
Dan heeft die geen powerrrr
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo/dynamo.htm
Heb een V8 dynamo gekocht en nu is het probleem over.
https://www.wee200.nl/w200_tips/dynamo2/dynamo2.htm
Ben erachter gekomen als ik mijn W200 startte, en motor liep, dan moest de bosch dynamo stroom leveren aan de auto maar gaat dan ook de accu weer laden (gaat veel stroom heen de eerste 2 minuten). Doe je de lampen en/of ventilator aan dan kakt de spanning in dan krijgt de ontsteking te weinig spanning .
Maar oke ik weet niet welke dynamo je hebt. Maar je verhaal komt mij bekend voor.
Heb je je ampere meter al doorverbonden , scheelt weer een 0,5 volt .
Stekker in schutbord controleren op slechte verbinding.
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 uit is?
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 stationair loopt na startten ?
Hoeveel volt heb je op de accu , als W200 wat gas geeft?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Wat je nog eventueel kunt meten om uit te sluiten of het een spannings probleem is de massa te pakken van je ECU unit. En de 12V van je weerstandsblokje (een rode draad maakt niet uit welke). Van die beide punten 2 draadjes aansluiten en naar de cabine trekken, dit aansluiten op een kroonsteentje en hier je meter op aansluiten. Dan kun je onder het rijden zien wat er gebeurd.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Heb weer wat verder gesleuteld. De bougiekabels sloegen een beetje door dze heb ik inmiddels vervangen voor accel superstock 4000 kabels. Tevens nieuwe verdeler kap en rotor. Vervolgens is het probleem nog steeds niet opgelost. Op benzine is het probleem veel minder. Maar op gas inmiddels zo beroerd dat de auto amper 30 km per uur haalt. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? @ henk: ik heb een v8 dynamo van 100 amp die móet ruim voldoende zijn, heb al 3 massa draden aan de ecu liggen maar geen rpm meter
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Net vergeten te vermelden. Ik vond dat het binnenwerk van de verdeler erg los zat. Heeft iemand een tekening van hoe zo,n vedeler in elkaar zit. Of hoe het binnenwerk van de verdeler vastzit?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Inmiddels weer wat verder
op een gegeven moment bedacht ik dat het mogelijk de uitlaatklep net na het spruitstuk kon zijn,
maar na controle, en wat getest bleek ook deze niet de boosdoener.
vervolgens even een bougie verwijdert, maar ook deze ziet er prima uit (geen slijtage verschijnselen, geen olie, niet verbrand, geen mechanische schade), heb ze uiteraard nog niet allemaal gecheckt maar ik vermoed dat het niet aan de bougies ligt, hoger in de toeren merk ik geen problemen
zoals al eerder vermeld, zit het binnenwerk van de verdeler wel erg los (vergeleken met die van de crosser),
Nogmaals een (mogelijk betere) omschrijving van het probleem:"
Bij normaal optrekken stottert de auto heel erg, zodra er wat hogere toeren gemaakt worden is er geen probleem. Stationair loopt de auto ook zonder problemen. Koud of warm lijkt weinig meer uit te maken. Benzine of Gas, op beide gebeurd het.
dus weinig gas = stotteren
Veel gas = valt bijna uit, maar trekt plots door
Hogere toeren + gas = geen enkel probleem
stotteren, auto in neutral + meer toeren, dan in drive = trekt ook door
iemand enig idee?
heeft iemand een plaatje waarop je kan zien hoe zo'n verdeler in elkaar zit, of een idee wat het probleem kan veroorzaken?
op een gegeven moment bedacht ik dat het mogelijk de uitlaatklep net na het spruitstuk kon zijn,
maar na controle, en wat getest bleek ook deze niet de boosdoener.
vervolgens even een bougie verwijdert, maar ook deze ziet er prima uit (geen slijtage verschijnselen, geen olie, niet verbrand, geen mechanische schade), heb ze uiteraard nog niet allemaal gecheckt maar ik vermoed dat het niet aan de bougies ligt, hoger in de toeren merk ik geen problemen
zoals al eerder vermeld, zit het binnenwerk van de verdeler wel erg los (vergeleken met die van de crosser),
Nogmaals een (mogelijk betere) omschrijving van het probleem:"
Bij normaal optrekken stottert de auto heel erg, zodra er wat hogere toeren gemaakt worden is er geen probleem. Stationair loopt de auto ook zonder problemen. Koud of warm lijkt weinig meer uit te maken. Benzine of Gas, op beide gebeurd het.
dus weinig gas = stotteren
Veel gas = valt bijna uit, maar trekt plots door
Hogere toeren + gas = geen enkel probleem
stotteren, auto in neutral + meer toeren, dan in drive = trekt ook door
iemand enig idee?
heeft iemand een plaatje waarop je kan zien hoe zo'n verdeler in elkaar zit, of een idee wat het probleem kan veroorzaken?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Kijk eens of je hier mee wat kan. (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>Laurens schreef:ik heb zelf het idee dat het hele binnenwerk los zit, hoort dit?
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas