Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

electriche metertjes

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Op marktplaats kwam ik 3 meters tegen, olie, water temp en stroom.
Kan die electroniche zo aansluiten op die olie censor en water censor?

Klaas
Afbeelding
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

ZIjn het orginele meters? dan wel.

Niet alle meters gebruiken dezelfde waardes. als het andere meters zijn dan is het een kwestie van proberen
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Nee niet orgineel er, zijn zoveel merken, weet iemand welk merk ik kan gebruiken?

Klaas
Afbeelding
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Mechanische nemen..
In een setje zitten alle adapters die je nodig hebt.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als het nieuwe elektrische meters zijn, zit de sensor er meestal ook gewoon bij.
Gerhart
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Gerhart passen die censors dan op ons blok?

En die mechanische hoe werken die dan?

En weet iemand ook een merk die goed bevalt/werkt

Klaas
Afbeelding
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Sensors zijn meestal 1/4"of 1/8" gasdraad. Dat zit op de meeste (oudere) blokken van alle merken, ook op de Dodge.

Een mechanische oliedrukmeter heeft een olieleidinkje van het motorblok tot aan de meter. Is een stuk lastiger aan te sluiten, omdat je het hele eind dus wel 100% lekvrij moet maken.
De mechanische temperatuurmeter werkt vaak met een thermokoppel; net als een gaskachel.

Merken: VDO, Auto Meter zijn vrij duur maar wel goed.
Gerhart
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Mechanische meters zijn betrouwbaarder en je bent tenminste niet afhankelijk van het (ozo fijne) electrische systeem van de dodge.

Ik heb nog een nieuw setje liggen wat te koop is. Is van het merk Sun pro: http://www.sunpro.com/product_detail.php?pid=16313

Heb deze al een paar keer ingebouwd en werkt heel goed. Zitten diverse verloopnippels bij en past daarmee op vrijwel alle USA cars.
De oliedrukmeter werkt met een teflon leiding die heel makkelijk aan te sluiten is middels knelfittingen. Deze past zo in de plaats van de originele oliedrukzender.
De watertemp meter werkt zoals Gerhart zegt middels een thermokoppel en een capillair leiding van koper. Ook deze past zo in de plaats van de originele sensor.
Het enige wat je electrisch moet aansluiten is de plus (over contact) van de voltmeter, de massa, en de plus van de verlichting voor de tellerverlichting.
Is echt heel makkelijk door iedereen in te bouwen.

Stuur maar een berichtje als je zo'n setje wilt. Kost 37.50 euro en daar zit alles bij wat je nodig hebt voor montage.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi Kurt

Ik ben bang dat ik mijn censor voor water er niet uit krijg. En dat gaat met een koperleiding? Is dat wel te doen is best een lange afstand.

Wie weet wat de massa is van mijn huidige meters ze slaan nu als ik hem op contact zet gelijk helemaal uit.

Klaas
Afbeelding
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

De massa van je meters is eigenlijk massa via de sensor.
De plus van de meters hangen aan een spanningsregelaar welke een stabiele 5 volt dient et geven. is deze defect (bijvoorbeeld sluiting) dan staat er teveel spanning op de + van je meters en slaan ze volledig uit...

Kijk dus je spanningsregelaar achterop je meters even na. Het lijkt er op dat deze defect is.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

smoky joe schreef:En dat gaat met een koperleiding? Is dat wel te doen is best een lange afstand.
Het is veel gemakkelijker dan je nu denkt.
Bij mij gaat er in de W200 ook weer zo'n setje.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Heb je weer een W200 tegenwoordig dan Ton? Goed bezig! :cool:
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Kurt schreef:Heb je weer een W200 tegenwoordig dan Ton? Goed bezig! :cool:
Ja, die rot dingen blijven nou eenmaal trekken :;):

Maar er zit nog wel wat werk aan.
Ik hoop met een paar weken een nieuwe apk erop te hebben.
american-rules
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
Locatie: Tilburg

Bericht door american-rules »

Hoi Kurt,

Heb je het setje metertjes nog liggen ???
Ik wil ze wel van je overnemen

Gr, J-P.
NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!!
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 941
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Moi Klaas,

ik wil wel eem naar je meters kieken.
Misschien dat ik de oorzaak kan vinden.

Kom anders es een keer weer op de koffie , altijd gezellig.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Plaats reactie