electriche metertjes
Sensors zijn meestal 1/4"of 1/8" gasdraad. Dat zit op de meeste (oudere) blokken van alle merken, ook op de Dodge.
Een mechanische oliedrukmeter heeft een olieleidinkje van het motorblok tot aan de meter. Is een stuk lastiger aan te sluiten, omdat je het hele eind dus wel 100% lekvrij moet maken.
De mechanische temperatuurmeter werkt vaak met een thermokoppel; net als een gaskachel.
Merken: VDO, Auto Meter zijn vrij duur maar wel goed.
Een mechanische oliedrukmeter heeft een olieleidinkje van het motorblok tot aan de meter. Is een stuk lastiger aan te sluiten, omdat je het hele eind dus wel 100% lekvrij moet maken.
De mechanische temperatuurmeter werkt vaak met een thermokoppel; net als een gaskachel.
Merken: VDO, Auto Meter zijn vrij duur maar wel goed.
Gerhart
Mechanische meters zijn betrouwbaarder en je bent tenminste niet afhankelijk van het (ozo fijne) electrische systeem van de dodge.
Ik heb nog een nieuw setje liggen wat te koop is. Is van het merk Sun pro: http://www.sunpro.com/product_detail.php?pid=16313
Heb deze al een paar keer ingebouwd en werkt heel goed. Zitten diverse verloopnippels bij en past daarmee op vrijwel alle USA cars.
De oliedrukmeter werkt met een teflon leiding die heel makkelijk aan te sluiten is middels knelfittingen. Deze past zo in de plaats van de originele oliedrukzender.
De watertemp meter werkt zoals Gerhart zegt middels een thermokoppel en een capillair leiding van koper. Ook deze past zo in de plaats van de originele sensor.
Het enige wat je electrisch moet aansluiten is de plus (over contact) van de voltmeter, de massa, en de plus van de verlichting voor de tellerverlichting.
Is echt heel makkelijk door iedereen in te bouwen.
Stuur maar een berichtje als je zo'n setje wilt. Kost 37.50 euro en daar zit alles bij wat je nodig hebt voor montage.
Ik heb nog een nieuw setje liggen wat te koop is. Is van het merk Sun pro: http://www.sunpro.com/product_detail.php?pid=16313
Heb deze al een paar keer ingebouwd en werkt heel goed. Zitten diverse verloopnippels bij en past daarmee op vrijwel alle USA cars.
De oliedrukmeter werkt met een teflon leiding die heel makkelijk aan te sluiten is middels knelfittingen. Deze past zo in de plaats van de originele oliedrukzender.
De watertemp meter werkt zoals Gerhart zegt middels een thermokoppel en een capillair leiding van koper. Ook deze past zo in de plaats van de originele sensor.
Het enige wat je electrisch moet aansluiten is de plus (over contact) van de voltmeter, de massa, en de plus van de verlichting voor de tellerverlichting.
Is echt heel makkelijk door iedereen in te bouwen.
Stuur maar een berichtje als je zo'n setje wilt. Kost 37.50 euro en daar zit alles bij wat je nodig hebt voor montage.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
De massa van je meters is eigenlijk massa via de sensor.
De plus van de meters hangen aan een spanningsregelaar welke een stabiele 5 volt dient et geven. is deze defect (bijvoorbeeld sluiting) dan staat er teveel spanning op de + van je meters en slaan ze volledig uit...
Kijk dus je spanningsregelaar achterop je meters even na. Het lijkt er op dat deze defect is.
De plus van de meters hangen aan een spanningsregelaar welke een stabiele 5 volt dient et geven. is deze defect (bijvoorbeeld sluiting) dan staat er teveel spanning op de + van je meters en slaan ze volledig uit...
Kijk dus je spanningsregelaar achterop je meters even na. Het lijkt er op dat deze defect is.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
- Locatie: Tilburg
Moi Klaas,
ik wil wel eem naar je meters kieken.
Misschien dat ik de oorzaak kan vinden.
Kom anders es een keer weer op de koffie , altijd gezellig.
ik wil wel eem naar je meters kieken.
Misschien dat ik de oorzaak kan vinden.
Kom anders es een keer weer op de koffie , altijd gezellig.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl