Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

rem-drama

98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

o,iets vergeten :Gerhart,bij die revisiesetjes,zit daar ook de zuiger zelf bij ?

groet
john
Gerhart

Bericht door Gerhart »

De rand van de zuiger is meestal verziekt; meestal doordat men probeert deze met schroevendraaiers ofzo eruit te krijgen. Is niet altijd een groot probleem; als de zuiger zelf nog maar glad is en de cilinder niet ingeroest kun je alles gewoon (na opzuiveren) hergebruiken.
Ik weet niet wat je tegenwoordig hier betaalt voor een remklauw of een schijf; een jaar of drie terug vroeg men ongeveer € 125 voor een klauw en € 100 voor een schijf.
Allebei nieuw.

Bij de revisiesetjes zitten geen zuigers.

Ik zou wel ook de andere klauw/schijf bekijken; die zullen wel dezelfde problemen hebben.

Mochten de klauwen echt niet meer te redden zijn, dan heb ik nog wel twee fatsoenlijke liggen. Moeten wel opgeknapt worden (poetsen en nieuwe revisiesetjes erin).
Gerhart
98-1128017612

Bericht door 98-1128017612 »

Gerhart bedankt voor je reactie.

ik ga nu in ieder geval beide zijden vervangen.
ik zit alleen nogal met het vervangen van de schijf zelf.
ik heb begrepen dat het verwijderen hiervan nogal lastig is,met dat lager enzo.ook een polietrekker heb ik niet,en ik vraag me af of het de moeite waard is om te gaan lopen improviseren,misschien met alle gevolgen vandien,of beter gewoon naar de garage te gaan.
ik heb dit nm nog nooit gedaan.

als ik besluit om naar de garage te gaan,dan heb ik dat revisie setje niet meer nodig,maar in elk geval erg bedankt voor al je input.

erg fijne dagen toegewenst mede dodgers ! lach014
groeten
john
Plaats reactie