rem-drama
hallo allemaal
nadat ik dankzij jullie hulp m'n zuigertjes had teruggeduwd mbv een lijmklem (nogmaals dank),heb ik dus m'n remblokken kunnen vervangen.
nu heb ik twee problemen :
als ik ontlucht dan is het pedaal daarna keihard,maar zodra ik dan start zakt 'ie weer weg zodat 'ie sponzig aanvoelt.
remmen doet 'ie verder wel goed,maar pas na de helft van de pedaalslag.
2e probleem :net een testritje gedaan,en nu hoor je de remblokken aan beide kanten aanlopen.en niet zo'n klein beetje ook ! :(
wat kan dit zijn ???iemand een idee ?
vast bedankt
groetjes
john
nadat ik dankzij jullie hulp m'n zuigertjes had teruggeduwd mbv een lijmklem (nogmaals dank),heb ik dus m'n remblokken kunnen vervangen.
nu heb ik twee problemen :
als ik ontlucht dan is het pedaal daarna keihard,maar zodra ik dan start zakt 'ie weer weg zodat 'ie sponzig aanvoelt.
remmen doet 'ie verder wel goed,maar pas na de helft van de pedaalslag.
2e probleem :net een testritje gedaan,en nu hoor je de remblokken aan beide kanten aanlopen.en niet zo'n klein beetje ook ! :(
wat kan dit zijn ???iemand een idee ?
vast bedankt
groetjes
john
Dat betekend dat het plusminus tussen de 5 en 25 jaar geleden is dat het vorige setje er op is gekomen ,oftewel op je zuigers zit zoveel aanslag dat ie voor geen meter meer lopen.Enige oplossing is de remmen uitelkaar halen en de zuigers polijsten en eventueel een revisiesetje rubbers nieuw plaatsen.
nou,dat snap ik niet.
maar ja,ik begrijp wel meer niet van dat internet-online-dinges,dus dat zegt niet zo veel. :p
ik had gemaild dat ik even geen tijd had om de rem uitelkaar te halen,maar ik probeer het gelijk na de kerst alsnog te doen.
ik laat het je dan direct weten gerhart.
vast bedankt voor de moeite.
fijne dagen iedereen.
groeten
john :laugh:
maar ja,ik begrijp wel meer niet van dat internet-online-dinges,dus dat zegt niet zo veel. :p
ik had gemaild dat ik even geen tijd had om de rem uitelkaar te halen,maar ik probeer het gelijk na de kerst alsnog te doen.
ik laat het je dan direct weten gerhart.
vast bedankt voor de moeite.
fijne dagen iedereen.
groeten
john :laugh:
he daar ben ik weer.
sorry dat ik niets meer liet horen,Gerhart maar ja,kerst enzo...
nou,zojuist de remklauw eraf gevist,en natuurlijk is het allemaal weer erger als verwacht :groeven in de schijf,blokjes verziekt en de rand van de zuiger ziet er ook niet best uit. :( :( :(
dus het lijkt me duidelijk dat ik alles zal moeten vervangen.
nu mijn vraag aan jullie :wat is wijsheid ?alles nieuw kopen ?
is dat enigzins betaalbaar ?weet iemand een richtprijs ?
of even bij bv arjan rondneuzen ?
ik neem aan dat ik nu dus ook de zuiger zelf zal moeten vervangen,of misschien beter een hele andere klauw ?
alle adviezen erg welkom.
en vast een goede jaarwisseling allemaal !
groet
john
sorry dat ik niets meer liet horen,Gerhart maar ja,kerst enzo...
nou,zojuist de remklauw eraf gevist,en natuurlijk is het allemaal weer erger als verwacht :groeven in de schijf,blokjes verziekt en de rand van de zuiger ziet er ook niet best uit. :( :( :(
dus het lijkt me duidelijk dat ik alles zal moeten vervangen.
nu mijn vraag aan jullie :wat is wijsheid ?alles nieuw kopen ?
is dat enigzins betaalbaar ?weet iemand een richtprijs ?
of even bij bv arjan rondneuzen ?
ik neem aan dat ik nu dus ook de zuiger zelf zal moeten vervangen,of misschien beter een hele andere klauw ?
alle adviezen erg welkom.
en vast een goede jaarwisseling allemaal !
groet
john