D350 Verwarming werkt niet - Waar zit het probleem?
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb een probleem met de verwarming in de D350.
De motor komt wel prima op temperatuur, en ook de slangen naar de gasverdamper zijn goed warm, daar zit een T-stuk tussen naar de verwarmingsradiator, en deze blijven dus koud.
In de W200 zit onder de motorkap een kraan die bedient wordt met een hendel vanaf het dashboard, maar hier is dat dus anders.
De kabel aan de verwarmingshendel loopt naar het verwarmingscompartiment en bedient een schuif welke de lucht door de radiator stuurt. Ik kan verder geen kraan ontdekken maar toch worden zowel de slangen als de radiator dus niet warm.
Wie heeft er een idee?
Ik heb een probleem met de verwarming in de D350.
De motor komt wel prima op temperatuur, en ook de slangen naar de gasverdamper zijn goed warm, daar zit een T-stuk tussen naar de verwarmingsradiator, en deze blijven dus koud.
In de W200 zit onder de motorkap een kraan die bedient wordt met een hendel vanaf het dashboard, maar hier is dat dus anders.
De kabel aan de verwarmingshendel loopt naar het verwarmingscompartiment en bedient een schuif welke de lucht door de radiator stuurt. Ik kan verder geen kraan ontdekken maar toch worden zowel de slangen als de radiator dus niet warm.
Wie heeft er een idee?
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Tonnie,
het principe is vrij simpel (de oplossing niet altijd).
De kachel wordt uiteraard altijd op twee manieren bediend: - het warme water kan toegelaten worden of niet (koud/warm) met een kraan
- de lucht kan in een bepaalde richting gestuurd worden met schuiven
Het simpelste is om de kabel van de koud/warm bediening te volgen en te kijken waar het fout gaat. Meestal is er in zo'n geval het kabeltje gebroken of losgeschoten.
De kabel loopt meestal onder het dashboard door naar de motorruimte.
Gaat deze knop extra zwaar of juist veel lichter dan normaal?
het principe is vrij simpel (de oplossing niet altijd).
De kachel wordt uiteraard altijd op twee manieren bediend: - het warme water kan toegelaten worden of niet (koud/warm) met een kraan
- de lucht kan in een bepaalde richting gestuurd worden met schuiven
Het simpelste is om de kabel van de koud/warm bediening te volgen en te kijken waar het fout gaat. Meestal is er in zo'n geval het kabeltje gebroken of losgeschoten.
De kabel loopt meestal onder het dashboard door naar de motorruimte.
Gaat deze knop extra zwaar of juist veel lichter dan normaal?
Gerhart
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties, de volgende zaken geconstateerd:
- Er zit volgens mij geen afsluitkraan in het geheel, deze kan ik namelijk niet ontdekken. De knop is normaal te bedienen. Ik heb de kabel gevolgd tot en met de kachel waar deze de luchtklep bedient en deze beweegt dus netjes heen en weer als ik de knop bedien. (systeem is heel anders als bij de W200 dus.)
- Ik heb de slangen welke naar de verdamper lopen even afgeknepen waardoor er dus geforceerd water naar de kachel zou moeten vloeien, dan wordt 1 slang warm, tot en met de kachel, de kachel wordt lauwwarm, de retourslang wordt niet warm.
Dus er zit een T-stuk verstopt waardoor er geen koelvloeistof door kan, of de kachel is verstopt, het eerste kan ik wel oplossen, maar hoe pak je de kachel zelf aan?
Zijn hier oplosmiddelen voor? Of is dat alleen maar om de boel erger te maken?
- Er zit volgens mij geen afsluitkraan in het geheel, deze kan ik namelijk niet ontdekken. De knop is normaal te bedienen. Ik heb de kabel gevolgd tot en met de kachel waar deze de luchtklep bedient en deze beweegt dus netjes heen en weer als ik de knop bedien. (systeem is heel anders als bij de W200 dus.)
- Ik heb de slangen welke naar de verdamper lopen even afgeknepen waardoor er dus geforceerd water naar de kachel zou moeten vloeien, dan wordt 1 slang warm, tot en met de kachel, de kachel wordt lauwwarm, de retourslang wordt niet warm.
Dus er zit een T-stuk verstopt waardoor er geen koelvloeistof door kan, of de kachel is verstopt, het eerste kan ik wel oplossen, maar hoe pak je de kachel zelf aan?
Zijn hier oplosmiddelen voor? Of is dat alleen maar om de boel erger te maken?
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Maar je moet een kraan hebben, anders is de kachel permanent heet! Je moet de temperatuur toch kunnen regelen.
Misschien zit deze in de kachelbehuizing.
Dichtslibben van de leidingen gebeurt meestal geleidelijk (in eerste instantie). Heb je daar iets van gemerkt; dat de kachel steed minder warm werd?
Maar als je kraan dichtzit, heb je bijna dezelfde verschijnselen als bij een verstopte slang.
Misschien zit deze in de kachelbehuizing.
Dichtslibben van de leidingen gebeurt meestal geleidelijk (in eerste instantie). Heb je daar iets van gemerkt; dat de kachel steed minder warm werd?
Maar als je kraan dichtzit, heb je bijna dezelfde verschijnselen als bij een verstopte slang.
Gerhart
hoge druk spuittitus schreef:Ik zou de slang gewoon afkoppelen, T-stuk controleren en de kachel gewoon doorspoelen met een waterslang ,ff lekker onder druk zetten.
er is ook schoon maakspul voor het koelsysteem, zelf nog nooit gebruikt, maar mischien heb je er iets aan
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Hogedrukspuit????? ff 10 bar erdoorheen jassen? nee,ik bedoel gewoon met de tuinslang doorspo :p elenBassie schreef:titus schreef:Ik zou de slang gewoon afkoppelen, T-stuk controleren en de kachel gewoon doorspoelen met een waterslang ,ff lekker onder druk zetten.
hoge druk spuit
er is ook schoon maakspul voor het koelsysteem, zelf nog nooit gebruikt, maar mischien heb je er iets aan
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Het is eigenlijk nooit echt goed geweest. De W200 wordt beduidend warmer in de cabine.
Maar nu het weer kouder wordt en mijn vrouwtje er regelmatig in rijd krijg ik erg veel klachten elke keer :0
We gaan hem wel eerst ff doorspuiten met een gewone tuinslang. En kijken dan weer verder, ik houd jullie op de hoogte
Maar nu het weer kouder wordt en mijn vrouwtje er regelmatig in rijd krijg ik erg veel klachten elke keer :0
We gaan hem wel eerst ff doorspuiten met een gewone tuinslang. En kijken dan weer verder, ik houd jullie op de hoogte
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
ja hoge druk spuit, niet direct de zwaarste uitvoering, regelmatig gedaan, als de radiateur echt verstopt zit red je het niet met de tuinslang, len een GOEDE kachel radiateur, kan dat gerust hebbentitus schreef:Hogedrukspuit????? ff 10 bar erdoorheen jassen? nee,ik bedoel gewoon met de tuinslang doorspo :p elen[/color]Bassie schreef:hoge druk spuittitus schreef:Ik zou de slang gewoon afkoppelen, T-stuk controleren en de kachel gewoon doorspoelen met een waterslang ,ff lekker onder druk zetten.
er is ook schoon maakspul voor het koelsysteem, zelf nog nooit gebruikt, maar mischien heb je er iets aan
:D
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!