tja onderhoud ???
dat ligt aan jezelf,de een zit er bijna dagelijks aan te sleutelen terwijl de ander er bv. 8 jaar niks aan doet.
maar inderdaad lagers enz.smeren ,alle olie verversen,bougies,spelling opheffen zul je toch de nodige aandacht aan moeten schenken tenminste als je bij de APK geen gezeik wil.
maar de techniek is inderdaad er simpel en vroeg of laat kost t evenveel geld om t op orde te houden,ik bedoel in een keer alles goed of over bv. 8 jaar iedere keer een beetje maakt niks uit.
tis en blijft een fantastische hobby.
mening gevraagd W200
Het weggedrag is sterk afhankelijk van de staat van het onderstel.
Niet verhoogd met originele maat banden rijden ze het beste, zo zijn ze ook ooit ontworpen en ontwikkeld.
Verhoogde auto's hebben een hoger gelegen zwaartepunt, wat desastreus is voor de wegligging. Brede dikke banden zijn supergevoelig voor sporen in het wegdek. Samen levert dat een weggedrag op dat, positief bekeken, 'avontuurlijk' kan worden genoemd. Heb je ook nog speling in het stuurgedeelte dan wordt het zelfs 'spannend'.
130km/u rijden is een prestatie op zich, je hebt er geduld voor nodig en stalen zenuwen. Bij wijze van spreken dan. Het hardst rijden ze op originele bandenmaten, en 130 is dan wel zo'n beetje de top. Bij een verhoogde auto met dikke wielen is de lol er bij 110 wel zo'n beetje van af. Veel auto's gaan dan vreselijk trillen, wat heeft te maken met het feit dat dikke banden vrijwel niet uit te balanceren zijn. Daarbij zijn ze ook vrij snel na het balanceren weer in onbalans. En aanwezige speling in het stuurgedeelte helpt hier ook niet mee.
En dan over onderhoud:onderhoud op zich is niet moeilijk, en goed zelf te doen.
Maar reken er op dat je stukken gaat krijgen, en dan gaat het verhaal anders klinken. Kruisjes wisselen is te doen, al heb je soms een pers nodig om ze er uit te krijgen. Maar bij mijn auto heb ik: vooras, achteras, stuurstang, fusees, pitman-arm en alle kogelgewrichten van de vooras moeten wisselen. En dat is allemaal werk voor 2 man, of eentje die echt goed weet waar hij mee bezig is. Lagers wisselen is ook zo'n geweldig karwei. En reken erop dat je ze aan het vervangen komt, vroeg of laat. Hetzelfde geldt voor een complete remrevisie; is te doen als je ervaren sleutelaar bent met het juiste gereedschap.
En dan heb je nog de boord- en motor-elektronica. Bij mijn auto was (bijvoorbeeld) het stekkerblok doorgesmolten en ontbraken er complete gedeeltes van de kabelboom. Dat is allemaal op te lossen. Maar weet waar je aan begint!
Ik heb leren sleutelen aan deze auto, met veel plezier en een smak geld lichter.
Zoek een auto waarvan de eigenaar kan aantonen wat er al aan gebeurd is. Kan je een hoop frustratie besparen. Er worden W200's verkocht vanaf €3000. Maar reken erop dat je het dubbele kwijt bent voor hij echt in orde is.
En dan hebben we het nog geeneens gehad over het miserabele plaatwerk. ALLE W200's roesten, ALLEMAAL zijn ze rot. Of het plaatwerk moet goed zijn aangepakt. En dat doe je niet met plamuur, plakband en verf.
Kijk dus uit voor je met je geld voor de eerste de beste W200 valt. Ook hier geldt: kwaliteit kost geld.
Veel W200's die te koop staan hebben eigenaren gehad die geen flauw idee hadden waar ze mee bezsig waren. Dat zijn de mensen die doorrijden tot het ding gaat trillen en lawaai maken om hem vervolgens te koop te zetten zonder dat zelfs ook maar ooit de olie is gepeild.
Ik wil je hier niet afhouden van een geweldige hobby hoor! Als je maar weet waar je aan begint.
322Rob
Niet verhoogd met originele maat banden rijden ze het beste, zo zijn ze ook ooit ontworpen en ontwikkeld.
Verhoogde auto's hebben een hoger gelegen zwaartepunt, wat desastreus is voor de wegligging. Brede dikke banden zijn supergevoelig voor sporen in het wegdek. Samen levert dat een weggedrag op dat, positief bekeken, 'avontuurlijk' kan worden genoemd. Heb je ook nog speling in het stuurgedeelte dan wordt het zelfs 'spannend'.
130km/u rijden is een prestatie op zich, je hebt er geduld voor nodig en stalen zenuwen. Bij wijze van spreken dan. Het hardst rijden ze op originele bandenmaten, en 130 is dan wel zo'n beetje de top. Bij een verhoogde auto met dikke wielen is de lol er bij 110 wel zo'n beetje van af. Veel auto's gaan dan vreselijk trillen, wat heeft te maken met het feit dat dikke banden vrijwel niet uit te balanceren zijn. Daarbij zijn ze ook vrij snel na het balanceren weer in onbalans. En aanwezige speling in het stuurgedeelte helpt hier ook niet mee.
En dan over onderhoud:onderhoud op zich is niet moeilijk, en goed zelf te doen.
Maar reken er op dat je stukken gaat krijgen, en dan gaat het verhaal anders klinken. Kruisjes wisselen is te doen, al heb je soms een pers nodig om ze er uit te krijgen. Maar bij mijn auto heb ik: vooras, achteras, stuurstang, fusees, pitman-arm en alle kogelgewrichten van de vooras moeten wisselen. En dat is allemaal werk voor 2 man, of eentje die echt goed weet waar hij mee bezig is. Lagers wisselen is ook zo'n geweldig karwei. En reken erop dat je ze aan het vervangen komt, vroeg of laat. Hetzelfde geldt voor een complete remrevisie; is te doen als je ervaren sleutelaar bent met het juiste gereedschap.
En dan heb je nog de boord- en motor-elektronica. Bij mijn auto was (bijvoorbeeld) het stekkerblok doorgesmolten en ontbraken er complete gedeeltes van de kabelboom. Dat is allemaal op te lossen. Maar weet waar je aan begint!
Ik heb leren sleutelen aan deze auto, met veel plezier en een smak geld lichter.
Zoek een auto waarvan de eigenaar kan aantonen wat er al aan gebeurd is. Kan je een hoop frustratie besparen. Er worden W200's verkocht vanaf €3000. Maar reken erop dat je het dubbele kwijt bent voor hij echt in orde is.
En dan hebben we het nog geeneens gehad over het miserabele plaatwerk. ALLE W200's roesten, ALLEMAAL zijn ze rot. Of het plaatwerk moet goed zijn aangepakt. En dat doe je niet met plamuur, plakband en verf.
Kijk dus uit voor je met je geld voor de eerste de beste W200 valt. Ook hier geldt: kwaliteit kost geld.
Veel W200's die te koop staan hebben eigenaren gehad die geen flauw idee hadden waar ze mee bezsig waren. Dat zijn de mensen die doorrijden tot het ding gaat trillen en lawaai maken om hem vervolgens te koop te zetten zonder dat zelfs ook maar ooit de olie is gepeild.
Ik wil je hier niet afhouden van een geweldige hobby hoor! Als je maar weet waar je aan begint.
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Ik heb de mijne bij iemand uit de schuur getrokken, stond al jaren stil.Was nog orgineel ,wel LPG ,geen stuurbekrachtiging,orginele wielen,weinig km maar kanonhard en een bak met geld voor betaald.
Heb er tijden aan moeten sleutelen ,alles wat met olie te maken had heb ik vervangen, een superbeurt moeten geven ,remmen loshalen,remcilinders vervangen,etc
Voordat iik hem door de APK had was ik alleen al een euro of 500 kwijt aan onderdelen.Meniggeen heeft me voor gek verklaard dat ik zoveel geld voor die Dodge had betaald.
Ik had voor dat bedrag ook een kant en klare met stuurbekrachtiging kunnen kopen.
Maar ik heb er achteraf geen minuut spijt van gehad is me al dat geld waard geweest.Rijdt nu wel in een ongeplamuurde bak rond in de nog orginele lak , orginele cabine zonder tapijt of tirelateintjes met maar 25000 mijl op de teller.
Heb er tijden aan moeten sleutelen ,alles wat met olie te maken had heb ik vervangen, een superbeurt moeten geven ,remmen loshalen,remcilinders vervangen,etc
Voordat iik hem door de APK had was ik alleen al een euro of 500 kwijt aan onderdelen.Meniggeen heeft me voor gek verklaard dat ik zoveel geld voor die Dodge had betaald.
Ik had voor dat bedrag ook een kant en klare met stuurbekrachtiging kunnen kopen.
Maar ik heb er achteraf geen minuut spijt van gehad is me al dat geld waard geweest.Rijdt nu wel in een ongeplamuurde bak rond in de nog orginele lak , orginele cabine zonder tapijt of tirelateintjes met maar 25000 mijl op de teller.