mening gevraagd W200
hey ik ben wel eens benieuwd wat jullie meningen zijn over een W200, ben benieuwd hoe jullie deze wagen vinden rijden in bebouwde kom, buiten de bebouwde kom en op snelwegen, en verschillende weerstypes. ben namelijk ook van plan een w of d 200 te kopen, heb gehoord dat voor straat gebruik een d200 wat lekkerder rijd maar ik hoor graag (t liefts heel veel :P) wat jullie nu eigenlijk vinden van een w200 of d200 in het dagelijkse verkeer van tegenwoordig :D
gr sander
gr sander
Tja, hoe dat rijdt?
Laat ik voorop stellen dat geen 2 W/D's hetzelfde rijden. Iets wat kan worden teruggevoerd op de vergevorderde leeftijd die ze hebben en de mate van gebrek aan deskundig onderhoud in het harde leven dat ze gehad hebben. Ook van grote invloed zijn wel of geen stuurbekrachtiging en grote dikke of originele kleine wielen samen met een wel of niet verhoogd onderstel. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel W/D's rijden als een binnenvaartschip wegens speling in het complete onderstel. Is dat echter netjes in orde dan kan het nog best erg fatsoenlijk, comfortabel en veilig rijden.
Nou weet je nog niet hoe het rijdt he?
Dat is dus ook echt moeilijk te zeggen omdat dat letterlijk van wagen tot wagen verschilt. Je zou het snelst wijzer worden door op een meeting iemand aan te klampen met de vraag of hij een blokje met je om wil rijden. En dan weet je nog alleen maar hoe zijn auto rijdt....
In het algemeen is het rijden geweldig hoor! Al is het formaat in het begin erg wennen, vooral als de auto verhoogd is. Maar het hoekige ontwerp maakt hem wel weer prima overzichtelijk. Snel zijn ze standaard niet. 150pk voor 2200kg houdt niet over. Stuurbekrachtiging is een must. En een flinke LPG installatie ook.
En dan 2wd of 4wd.
Een 2wd stuurt gemakkelijker, maakt minder herrie en is zuiniger omdat hij geen tussenbak, aandrijfas naar voren en starre vooras met differentieel heeft. En wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan, nog een voordeel. Daarentegen heb je in een 4wd meer lol als de 2wd blijft steken.
Ikzelf rij een verhoogde W200 met flink gekieteld motorblok, en zou niets anders willen.
Succes verder!
322Rob
Laat ik voorop stellen dat geen 2 W/D's hetzelfde rijden. Iets wat kan worden teruggevoerd op de vergevorderde leeftijd die ze hebben en de mate van gebrek aan deskundig onderhoud in het harde leven dat ze gehad hebben. Ook van grote invloed zijn wel of geen stuurbekrachtiging en grote dikke of originele kleine wielen samen met een wel of niet verhoogd onderstel. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel W/D's rijden als een binnenvaartschip wegens speling in het complete onderstel. Is dat echter netjes in orde dan kan het nog best erg fatsoenlijk, comfortabel en veilig rijden.
Nou weet je nog niet hoe het rijdt he?
Dat is dus ook echt moeilijk te zeggen omdat dat letterlijk van wagen tot wagen verschilt. Je zou het snelst wijzer worden door op een meeting iemand aan te klampen met de vraag of hij een blokje met je om wil rijden. En dan weet je nog alleen maar hoe zijn auto rijdt....
In het algemeen is het rijden geweldig hoor! Al is het formaat in het begin erg wennen, vooral als de auto verhoogd is. Maar het hoekige ontwerp maakt hem wel weer prima overzichtelijk. Snel zijn ze standaard niet. 150pk voor 2200kg houdt niet over. Stuurbekrachtiging is een must. En een flinke LPG installatie ook.
En dan 2wd of 4wd.
Een 2wd stuurt gemakkelijker, maakt minder herrie en is zuiniger omdat hij geen tussenbak, aandrijfas naar voren en starre vooras met differentieel heeft. En wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan, nog een voordeel. Daarentegen heb je in een 4wd meer lol als de 2wd blijft steken.
Ikzelf rij een verhoogde W200 met flink gekieteld motorblok, en zou niets anders willen.
Succes verder!
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
mja ik heb over een tijdje de mogelijkheid in een w200 van een kennis van mij te rijden deze heeft nu wat problemen met ze versnellings bak maar dat word binnekort gemaakt dan kan ik uhm een tijdje lenen. maar ik hoor graag van mensen die er al langere tijd mee rijden hoe hun mening is want als ik der een dag in rijd jah dan vind ik dat geweldig natuurlijk :D maar dan kan ik niet echt zien of t ook zo blijft
en ik wil er zoiezo 1 met stuurbekrachtiging, en LPG ook zoiezo :P en kwa onderhoud is er echt veel onderhoud bij? heb op chaosboyz gelezen dat stuk bij hun over onderhoud maar dat is allemaal goed te doen lijkt mij zo :)
en ik wil er zoiezo 1 met stuurbekrachtiging, en LPG ook zoiezo :P en kwa onderhoud is er echt veel onderhoud bij? heb op chaosboyz gelezen dat stuk bij hun over onderhoud maar dat is allemaal goed te doen lijkt mij zo :)
Ik heb dolle pret met mijn w200, zou zelf geen d200 kopen ivm het fungehalte.
Als je op zoek gaat naar een w-d200 zie je snel genoeg aan de staat wat voor eigenaren de Dodge heeft gehad en hoe hij dus behandeld is.Koop je een lijk voor weinig ben je het dubbele aan onderdelen en tijd onderdelen kwijt.
Stuurbekrachtiging kun je ook achteraf inbouwen,is zelf mij gelukt. :joker:
Als je op zoek gaat naar een w-d200 zie je snel genoeg aan de staat wat voor eigenaren de Dodge heeft gehad en hoe hij dus behandeld is.Koop je een lijk voor weinig ben je het dubbele aan onderdelen en tijd onderdelen kwijt.
Stuurbekrachtiging kun je ook achteraf inbouwen,is zelf mij gelukt. :joker:
Stuurbekrachtiging inbouwen is achteraf gezien niet zo moeilijk, was voor mij ook de eerste keer. Weet nu wel hoe het moet na een paar keer in en uit bouwen :D .(beetje problemen met een versleten slang en kleine aanpassing aan de plaat van de pomp)
Gebruikte setjes kosten tussen de 550 euro (Hofstra)en 700 euro.(v .Dam)
Gebruikte setjes kosten tussen de 550 euro (Hofstra)en 700 euro.(v .Dam)
Hallo,
ik rij er dagelijks in ( w200) en zou t voor geen goud willen missen ,en dan rij ik (nog) zonder stuurbekrachtiging.
als ie eenmaal beetje in orde is :D dan kun je er veel lol aan hebben.
kun je zelf een beetje leuk sleutelen ??en ben je niet bang om iedere week een keer smerig te worden dan kopen zo`n ding.
zo niet?? tja.......
the groeten
Luc
ik rij er dagelijks in ( w200) en zou t voor geen goud willen missen ,en dan rij ik (nog) zonder stuurbekrachtiging.
als ie eenmaal beetje in orde is :D dan kun je er veel lol aan hebben.
kun je zelf een beetje leuk sleutelen ??en ben je niet bang om iedere week een keer smerig te worden dan kopen zo`n ding.
zo niet?? tja.......
the groeten
Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Hey,
Ik heb nu 1,5 jaar mijn DODGE w200 en wil niet meer terug naar een auto.
Ben ook niet zo technisch, maar er zijn een heleboel mensen hier die je graag het een en ander uitleggen, of even langs komen om een dagie te sleutelen :welder: als het niet wil lukken.
De DODGE is een deel van mijn en mijn leven geworden, een kras of een buts word meteen gemaakt :welder: of gespoten.
Sterkte met de beslissing.
Groeten,
Arnold
Ik heb nu 1,5 jaar mijn DODGE w200 en wil niet meer terug naar een auto.
Ben ook niet zo technisch, maar er zijn een heleboel mensen hier die je graag het een en ander uitleggen, of even langs komen om een dagie te sleutelen :welder: als het niet wil lukken.
De DODGE is een deel van mijn en mijn leven geworden, een kras of een buts word meteen gemaakt :welder: of gespoten.
Sterkte met de beslissing.
Groeten,
Arnold
Waarom een '77er ex-USArmy Dodge W200 4x4
* Is redelijk groot/lomp/dik/hoog/zwaar...
* Ik vinnum er woest uitzien...
* Open dubbele uitlaten met een minimaal dempertje, dus lekkere brul...
* Kan tegen een stootje, da's ook wel nodig met mijn rijstijl...
* Grote laadbak, omdat ik graag allerlei zooi meesleep...
* Techniek is simpel, dus het meeste sleutelwerk kun je zelf doen...
* Plek zat onder de grote motorkap, je kunt bijna naast het blok zitten om te kunnen sleutelen...
* Belastingvrij: gelukkig wel, want met bijna 3 ton word je niet vrolijk van de wegenbelasting...
* LPG: Gelukig wel, want met een gemiddelde van 1:3 word je niet vrolijk bij de benzinepomp...
* Maar misschien wel het belangrijkste voor mij: 't is Amerikaans!!!
* Is redelijk groot/lomp/dik/hoog/zwaar...
* Ik vinnum er woest uitzien...
* Open dubbele uitlaten met een minimaal dempertje, dus lekkere brul...
* Kan tegen een stootje, da's ook wel nodig met mijn rijstijl...
* Grote laadbak, omdat ik graag allerlei zooi meesleep...
* Techniek is simpel, dus het meeste sleutelwerk kun je zelf doen...
* Plek zat onder de grote motorkap, je kunt bijna naast het blok zitten om te kunnen sleutelen...
* Belastingvrij: gelukkig wel, want met bijna 3 ton word je niet vrolijk van de wegenbelasting...
* LPG: Gelukig wel, want met een gemiddelde van 1:3 word je niet vrolijk bij de benzinepomp...
* Maar misschien wel het belangrijkste voor mij: 't is Amerikaans!!!