Voorruit past niet VERDOMME
mijn voorruit die ik gekocht heb bij mijn andere cabine past niet,
het gaat hier om een splinter nieuwe voorruit, maar er zit een sticker op: ramcharger 80-93 lijkt mij dus niet voor een W200 uit 77, en hij past ook niet, past verder wel goed maar in het midden boven aan zit een grote kier, (das niet goed) maar ik vind de cabine boven aan ook behoorlijk bol lopen,
mijn vraag, loopt de cabine van een w200 ook bol in het midden?
klopt dat dat de ruit niet past?
graag zou ik zo gauw mogelijk antwoord willen, omdat ik er van uit was gegaan de de ruit zo passen, en ik er toch eind deze week begin volgende week er weer in wil rijden!!!
alvast bedankt
Bassie
PS mocht het zijn dat het aan de ruit licht, bel even als je er nog eentje hebt voor mij,
of nog eentje zoekt voor een Ramcharger, van 80-93, splinter nieuw, getint met zonneband.
het gaat hier om een splinter nieuwe voorruit, maar er zit een sticker op: ramcharger 80-93 lijkt mij dus niet voor een W200 uit 77, en hij past ook niet, past verder wel goed maar in het midden boven aan zit een grote kier, (das niet goed) maar ik vind de cabine boven aan ook behoorlijk bol lopen,
mijn vraag, loopt de cabine van een w200 ook bol in het midden?
klopt dat dat de ruit niet past?
graag zou ik zo gauw mogelijk antwoord willen, omdat ik er van uit was gegaan de de ruit zo passen, en ik er toch eind deze week begin volgende week er weer in wil rijden!!!
alvast bedankt
Bassie
PS mocht het zijn dat het aan de ruit licht, bel even als je er nog eentje hebt voor mij,
of nog eentje zoekt voor een Ramcharger, van 80-93, splinter nieuw, getint met zonneband.
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hey Bassie,
Ik weet het zo niet, ik heb een D350 van 1984 en een W200 uit 77 maar het is me nog nooit opgevallen dat er verschil in zou zitten, ik zal vanavond even nameten of er verschil in zit.
Ik weet het zo niet, ik heb een D350 van 1984 en een W200 uit 77 maar het is me nog nooit opgevallen dat er verschil in zou zitten, ik zal vanavond even nameten of er verschil in zit.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Toch zijn er wel degelijk verschillen in bepaalde delen van de cabine van de '70er jaren Pickups en de late '80ers.Gerhart schreef:Cabine van pick-up en ramcharger zijn van begin '70 tot begin '90 precies hetzelfde. Voorruit en deuren enzo passen allemaal onderling.
Misschien iets met de cabine zelf??
Kzal eens ff fotootjes opzoeken...
Een aantal duidelijk voorbeelden van de verschillen in body's
Let vooral op de knikken in de spatschermen en deuren. Die zijn totaal verschillend bij de '70er jaren uitvoeringen tegenover de '80er jaren versie's.
De motorkap is veel hoekiger bij de latere type's.
De daklijn is bovenaan de achterste stijl bij de oudere type's ronder vergeleken bj de latere type's
1972 front
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1977 front
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1990 front
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1977 zijkant
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1980 zijkant
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1985 zijkant
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Let vooral op de knikken in de spatschermen en deuren. Die zijn totaal verschillend bij de '70er jaren uitvoeringen tegenover de '80er jaren versie's.
De motorkap is veel hoekiger bij de latere type's.
De daklijn is bovenaan de achterste stijl bij de oudere type's ronder vergeleken bj de latere type's
1972 front
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1977 front
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1990 front
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1977 zijkant
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1980 zijkant
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
1985 zijkant
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hier de voorruit van de D350 (Zelfde als RC)
Hoogte in het midden is 57 cm, gemeten van hart rubber tot hart rubber.
Je kunt de bovenkant bijna niet zien door de sunvisor.
Hoogte in het midden is 57 cm, gemeten van hart rubber tot hart rubber.
Je kunt de bovenkant bijna niet zien door de sunvisor.
- Bijlagen
-
- Dsc04046.jpg
- (34.69 KiB) 1256 keer gedownload
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Dit is de W200, zelfde maat in het midden.
- Bijlagen
-
- Dsc04047.jpg
- (37.71 KiB) 1256 keer gedownload
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
[quote=""Kale""]Een aantal duidelijk voorbeelden van de verschillen in body's
Let vooral op de knikken in de spatschermen en deuren. Die zijn totaal verschillend bij de '70er jaren uitvoeringen tegenover de '80er jaren versie's.
De motorkap is veel hoekiger bij de latere type's.
De daklijn is bovenaan de achterste stijl bij de oudere type's ronder vergeleken bj de latere type's[/quote]
Klopt, "Kale", inderdaad is het plaatwerk verschillend, maar de deur op zich past gewoon. De buitenplaat kan er wel anders uitzien. De voorruit vorm is bij alle jaren exact hetzelfde; alleen de dikte kan verschillen. Let dus op dat je een bijbehorend rubber hebt.
Let vooral op de knikken in de spatschermen en deuren. Die zijn totaal verschillend bij de '70er jaren uitvoeringen tegenover de '80er jaren versie's.
De motorkap is veel hoekiger bij de latere type's.
De daklijn is bovenaan de achterste stijl bij de oudere type's ronder vergeleken bj de latere type's[/quote]
Klopt, "Kale", inderdaad is het plaatwerk verschillend, maar de deur op zich past gewoon. De buitenplaat kan er wel anders uitzien. De voorruit vorm is bij alle jaren exact hetzelfde; alleen de dikte kan verschillen. Let dus op dat je een bijbehorend rubber hebt.
Gerhart
Jongens bedankt voor de reacties, het is mij geheel duidelijk, waar ik al bang voor was, de vorige eigenaar heeft de cabine, al enigsinds opgelapt, dus ook de bovenste rand waar de raam rubber invalt, nu was het mij opgevallen dat de boven kant van het dak al behoorlijk bol loopt, en hier zo op de foto's te zien ( bedankt kale) niet,
ben niet van plan om weer een andere cabine te plaatsen, dus ga ik de ruit passend maken, dmv ruiten kit, denk ik, maar ik zal me er wel eens mee vermaken,
nu ik zeker weet dat het niet aan de ruit ligt, ga ik maar eens kijken wat ik kan doen!
ben niet van plan om weer een andere cabine te plaatsen, dus ga ik de ruit passend maken, dmv ruiten kit, denk ik, maar ik zal me er wel eens mee vermaken,
nu ik zeker weet dat het niet aan de ruit ligt, ga ik maar eens kijken wat ik kan doen!
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Het is niet ontopic, maar even een korte vraag.. het dak van een w200 etc bestaat toch uit 2 delen, het ''buiten'' & ''binnen'' dat, waarvan het buitendak gekit is en met puntlassen is vast gezet, waarna later het '' binnendak'' ( Dakhemel ofzo )
Is het miss mogelijk om ergens een goed buitendak vandaan te halen, of zou je al een compleet dak moeten gaan kopen ?
Ik heb namelijk net het binnendak van mijn w200 klaar, en ga zaterdag beginnen aan het buitendak, maar mocht ik zo een netjes boven/buitendak kunnen kopen, dan kan ik dat beter doen :)
Iig bedankt, Vaporized
Is het miss mogelijk om ergens een goed buitendak vandaan te halen, of zou je al een compleet dak moeten gaan kopen ?
Ik heb namelijk net het binnendak van mijn w200 klaar, en ga zaterdag beginnen aan het buitendak, maar mocht ik zo een netjes boven/buitendak kunnen kopen, dan kan ik dat beter doen :)
Iig bedankt, Vaporized
Proud Dodge W200 Owner