Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Start onderbreking - i.v.m. gestolen Dodges

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
101-1005169077

Start onderbreking - i.v.m. gestolen Dodges

Bericht door 101-1005169077 »

Yo,
Ik lees hier nu voor de tweede keer in korte tijd dat er weer een Dods gestolen is.
Stelletje xxxxxx zakken. Maargoed. Is het een idee dat er een schema, tekening, tips enz enz van een startonderbreking op het forum gezet wordt. Er is vast wel iemand die zoiets heeft of weet hoe die te maken. Ikzelf heb er een op zitten maar dat is een aansluitoptie van m'n MSD ontsteking.
Ook lijkt het mij verstandig dat dit schema in de Dodge info, met duidelijke tekening, wordt geplaatst zodat de ''niet'' internetters er ook profijt van kunnen hebben.
Ed
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Lijkt mij een erg goed idee Ed!!!

groet Maui
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

Wel een goed idee, maar als je dit op een open forum zet,kunnen dieven in Spe dit ook weer bekijken,en zien hoe ze die beveiliging weer kunnen omzeilen :angry:

Nico
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

aangezien ik m,n dodge niet zo vaak gebruik haal ik gewoon onderdelen uit m,n ontsteking....rotor ofzo kunnen ze heb nooit jatten,grootste probleem is dat bijna alle sleutels hetzelfde zijn op die dodge,s,daar moeten we wat op vinden !!!!!!!!

mvg rudodge
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

moe je wel een rotor meenemen :p
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

magoed die gasten moeten gewoon met hun vieze gore poten van andermans spullen afblijven,als ik het zou zien dat ze die van mij zouden proberen te stelen dan dan kunnen ze het lichaam van die persoon uit het profiel van m,n 33''coopertjes peuteren :angry:

groeten rudodge
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Heb zelf gewoon een schakelaartje gemaakt tussen een van de draden die vanaf het contactslot loopt. Omzetten betekent geen stroom meer voor de gasklep en benzineklep. Motor draait gewoon rond maar is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Schakelaartje goed verstoppen en klaar ben je. Is zelfs voor de electro-leek een makkie. De oplossing van Frans Veldman is iets eleganter, but who cares, als het maar werkt.
Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Mijn visie op startonderbreking:
Omdat bij mijn 77er diverse schakelaars (kachelventilator en claxon) niet meer werkten, en ik de brandstofkeuzeschakelaar en choke knop zo'n lelijk ding vind heb ik het volgende gedaan:
Na omlegging van de kabels alle genoemde schakelaars vervangen door universele verchroomde 3-standen schakelaars van de elektroboer. Ze zitten netjes naast elkaar in een nieuw gemaakt dashboard (beklede platen over het originele zilveren plastic).
Dus heb ik nu 4 tuimelschakelaars op een rijtje voor claxon, kachelventilator, brandstofkeuze en een nutteloze (was choke, maar nu Impco en in de toekomst voor de luchthoorn) waar NIET bij staat waar ze voor dienen. De brandstofkeuze staat ALTIJD neutraal als de auto niet rijdt. De andere schakelaars staan ook neutraal.Verder heb ik een flink stuurslot voor als de auto niet rijdt. Bijkomend voordeel bij Impco is dan dat je ook niet zomaar op benzine start en de schuif op de menger moet omzetten. De kabel daarvoor loopt bij mij NIET door in de cabine, dus de motorkap moet open. En daar hangen twee vreselijk zware hangsloten aan.....
Een wildvreemde is dus wel even bezig voor hij het ding aan de praat heeft. Of hij moet meteen bij de schakelaars beginnen en dan ook nog toevallig meteen de goede hebben.
Is hij niet zo slim dan heb ik al lang de claxon of startmotor gehoord.
Ook een goede: een vriend van mij heeft achter zijn contactslot 2 schakelaars zitten die allebei ingedrukt moeten worden om de startmotor rond te krijgen met de contactsleutel op 'in'. Stel je die 2 nog eens voor tussen het al genoemde rijtje van 4 en je zou bijna medelijden krijgen met het crimineel ongedierte.
Alles wat hierboven staat (behalve het stuurslot dat iets vertraging oplevert) is nutteloos als ze je auto jatten door hem te slepen, maar dan houd volgens mij sowieso alles zo'n beetje op.

Groent'n,
318Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Maar ja, een dodge van 2 1/2 ton sleep je dan ook niet zomaar weg :D
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

En gelijk maar ff opgezocht welke draad ik onderbroken heb.
Ik heb de zgn. "Ignition run" draad gebruikt. De startmotor blijft gewoon draaien nu, maar de ontsteking geeftt geen vonk meer. En een dief zal echt niet de moeite nemen om op zoek te gaan naar het startprobleem van je Dodge.........
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Dikkiedik schreef:Maar ja, een dodge van 2 1/2 ton sleep je dan ook niet zomaar weg :D
Dat valt nog best mee.
Na installatie van de Impco waren er wat kleine (stommigheids-)probleempjes waardoor ik (en de Dots) 4 keer naar een tankstation zijn gesleept.
1 keer 7 kilometer door een 1,6 liter Astraatje, geen probleem.
En 1 keer dik 15 kilometer met een Escortje diesel door het zuid Limburgs heuvelland, ook zonder problemen.
De andere 2 keren waren stukjes van een paar meter.
Het enige wat mij zwaar tegenviel was het loodzwaar sturen met de Hummers zonder stuurbekrachtiging, en idem voor de onbekrachtigde remmen. Vooral heuvel af is erg leuk...
Maar ach, dat sterkt je karakter.
En dus heb je eigenlijk toch wel gelijk, 2,5 ton sleep je niet zomaar weg.
318Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
XS-Denied
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2003 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door XS-Denied »

Ik ben blij met m'n startonderbreker :-)
Werkt p[erfect. Nu alleen nog een keer andere sloten erop.
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Je kan toch ook gewoon de massa draad v.d. bobine onderbreken met een schakelaartje?

Krijgt ie ook geen ontsteking.. en nog zo gebeurt ook :p
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

:D Zo had ik het ook Ton.
Ik heb al eens gepost wat hem of haar te wachten staat als ik iemand op heterdaad zou betrappen.

Zucht en gr Jan. :lookaround:
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

De draad naar de bobine onderbreken kan natuurlijk ook, maar het "leuke" van de draad die ik heb gebruikt is dat als je de start, de motor lijkt aan te slaan, maar zodra je de sleutel weer loslaat de ontsteking geen stroom meer krijgt en er gelijk mee ophoudt. Net iets verwarrender dan dat ie helemaal niets doet.
Maar het is al erg genoeg dat je dit soort dingen moet bedenken omdat sommige mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven :angry:

Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Plaats reactie