Start onderbreking - i.v.m. gestolen Dodges
Start onderbreking - i.v.m. gestolen Dodges
Yo,
Ik lees hier nu voor de tweede keer in korte tijd dat er weer een Dods gestolen is.
Stelletje xxxxxx zakken. Maargoed. Is het een idee dat er een schema, tekening, tips enz enz van een startonderbreking op het forum gezet wordt. Er is vast wel iemand die zoiets heeft of weet hoe die te maken. Ikzelf heb er een op zitten maar dat is een aansluitoptie van m'n MSD ontsteking.
Ook lijkt het mij verstandig dat dit schema in de Dodge info, met duidelijke tekening, wordt geplaatst zodat de ''niet'' internetters er ook profijt van kunnen hebben.
Ed
Ik lees hier nu voor de tweede keer in korte tijd dat er weer een Dods gestolen is.
Stelletje xxxxxx zakken. Maargoed. Is het een idee dat er een schema, tekening, tips enz enz van een startonderbreking op het forum gezet wordt. Er is vast wel iemand die zoiets heeft of weet hoe die te maken. Ikzelf heb er een op zitten maar dat is een aansluitoptie van m'n MSD ontsteking.
Ook lijkt het mij verstandig dat dit schema in de Dodge info, met duidelijke tekening, wordt geplaatst zodat de ''niet'' internetters er ook profijt van kunnen hebben.
Ed
Heb zelf gewoon een schakelaartje gemaakt tussen een van de draden die vanaf het contactslot loopt. Omzetten betekent geen stroom meer voor de gasklep en benzineklep. Motor draait gewoon rond maar is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Schakelaartje goed verstoppen en klaar ben je. Is zelfs voor de electro-leek een makkie. De oplossing van Frans Veldman is iets eleganter, but who cares, als het maar werkt.
Gr. Dick
Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Mijn visie op startonderbreking:
Omdat bij mijn 77er diverse schakelaars (kachelventilator en claxon) niet meer werkten, en ik de brandstofkeuzeschakelaar en choke knop zo'n lelijk ding vind heb ik het volgende gedaan:
Na omlegging van de kabels alle genoemde schakelaars vervangen door universele verchroomde 3-standen schakelaars van de elektroboer. Ze zitten netjes naast elkaar in een nieuw gemaakt dashboard (beklede platen over het originele zilveren plastic).
Dus heb ik nu 4 tuimelschakelaars op een rijtje voor claxon, kachelventilator, brandstofkeuze en een nutteloze (was choke, maar nu Impco en in de toekomst voor de luchthoorn) waar NIET bij staat waar ze voor dienen. De brandstofkeuze staat ALTIJD neutraal als de auto niet rijdt. De andere schakelaars staan ook neutraal.Verder heb ik een flink stuurslot voor als de auto niet rijdt. Bijkomend voordeel bij Impco is dan dat je ook niet zomaar op benzine start en de schuif op de menger moet omzetten. De kabel daarvoor loopt bij mij NIET door in de cabine, dus de motorkap moet open. En daar hangen twee vreselijk zware hangsloten aan.....
Een wildvreemde is dus wel even bezig voor hij het ding aan de praat heeft. Of hij moet meteen bij de schakelaars beginnen en dan ook nog toevallig meteen de goede hebben.
Is hij niet zo slim dan heb ik al lang de claxon of startmotor gehoord.
Ook een goede: een vriend van mij heeft achter zijn contactslot 2 schakelaars zitten die allebei ingedrukt moeten worden om de startmotor rond te krijgen met de contactsleutel op 'in'. Stel je die 2 nog eens voor tussen het al genoemde rijtje van 4 en je zou bijna medelijden krijgen met het crimineel ongedierte.
Alles wat hierboven staat (behalve het stuurslot dat iets vertraging oplevert) is nutteloos als ze je auto jatten door hem te slepen, maar dan houd volgens mij sowieso alles zo'n beetje op.
Groent'n,
318Rob
Omdat bij mijn 77er diverse schakelaars (kachelventilator en claxon) niet meer werkten, en ik de brandstofkeuzeschakelaar en choke knop zo'n lelijk ding vind heb ik het volgende gedaan:
Na omlegging van de kabels alle genoemde schakelaars vervangen door universele verchroomde 3-standen schakelaars van de elektroboer. Ze zitten netjes naast elkaar in een nieuw gemaakt dashboard (beklede platen over het originele zilveren plastic).
Dus heb ik nu 4 tuimelschakelaars op een rijtje voor claxon, kachelventilator, brandstofkeuze en een nutteloze (was choke, maar nu Impco en in de toekomst voor de luchthoorn) waar NIET bij staat waar ze voor dienen. De brandstofkeuze staat ALTIJD neutraal als de auto niet rijdt. De andere schakelaars staan ook neutraal.Verder heb ik een flink stuurslot voor als de auto niet rijdt. Bijkomend voordeel bij Impco is dan dat je ook niet zomaar op benzine start en de schuif op de menger moet omzetten. De kabel daarvoor loopt bij mij NIET door in de cabine, dus de motorkap moet open. En daar hangen twee vreselijk zware hangsloten aan.....
Een wildvreemde is dus wel even bezig voor hij het ding aan de praat heeft. Of hij moet meteen bij de schakelaars beginnen en dan ook nog toevallig meteen de goede hebben.
Is hij niet zo slim dan heb ik al lang de claxon of startmotor gehoord.
Ook een goede: een vriend van mij heeft achter zijn contactslot 2 schakelaars zitten die allebei ingedrukt moeten worden om de startmotor rond te krijgen met de contactsleutel op 'in'. Stel je die 2 nog eens voor tussen het al genoemde rijtje van 4 en je zou bijna medelijden krijgen met het crimineel ongedierte.
Alles wat hierboven staat (behalve het stuurslot dat iets vertraging oplevert) is nutteloos als ze je auto jatten door hem te slepen, maar dan houd volgens mij sowieso alles zo'n beetje op.
Groent'n,
318Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
En gelijk maar ff opgezocht welke draad ik onderbroken heb.
Ik heb de zgn. "Ignition run" draad gebruikt. De startmotor blijft gewoon draaien nu, maar de ontsteking geeftt geen vonk meer. En een dief zal echt niet de moeite nemen om op zoek te gaan naar het startprobleem van je Dodge.........
Ik heb de zgn. "Ignition run" draad gebruikt. De startmotor blijft gewoon draaien nu, maar de ontsteking geeftt geen vonk meer. En een dief zal echt niet de moeite nemen om op zoek te gaan naar het startprobleem van je Dodge.........
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Dat valt nog best mee.Dikkiedik schreef:Maar ja, een dodge van 2 1/2 ton sleep je dan ook niet zomaar weg :D
Na installatie van de Impco waren er wat kleine (stommigheids-)probleempjes waardoor ik (en de Dots) 4 keer naar een tankstation zijn gesleept.
1 keer 7 kilometer door een 1,6 liter Astraatje, geen probleem.
En 1 keer dik 15 kilometer met een Escortje diesel door het zuid Limburgs heuvelland, ook zonder problemen.
De andere 2 keren waren stukjes van een paar meter.
Het enige wat mij zwaar tegenviel was het loodzwaar sturen met de Hummers zonder stuurbekrachtiging, en idem voor de onbekrachtigde remmen. Vooral heuvel af is erg leuk...
Maar ach, dat sterkt je karakter.
En dus heb je eigenlijk toch wel gelijk, 2,5 ton sleep je niet zomaar weg.
318Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
:D Zo had ik het ook Ton.
Ik heb al eens gepost wat hem of haar te wachten staat als ik iemand op heterdaad zou betrappen.
Zucht en gr Jan. :lookaround:
Ik heb al eens gepost wat hem of haar te wachten staat als ik iemand op heterdaad zou betrappen.
Zucht en gr Jan. :lookaround:
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

De draad naar de bobine onderbreken kan natuurlijk ook, maar het "leuke" van de draad die ik heb gebruikt is dat als je de start, de motor lijkt aan te slaan, maar zodra je de sleutel weer loslaat de ontsteking geen stroom meer krijgt en er gelijk mee ophoudt. Net iets verwarrender dan dat ie helemaal niets doet.
Maar het is al erg genoeg dat je dit soort dingen moet bedenken omdat sommige mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven
Dick
Maar het is al erg genoeg dat je dit soort dingen moet bedenken omdat sommige mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear