Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

crewcab cabine - cabine plaatsen

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
115-1061665816

Bericht door 115-1061665816 »

heeeeeeee...........ik ga de cabine van m,n dodge w200 eraf halen en ruilen voor een crewcab cabine. zijn er toevallig al voor mij geweest die dit ook gedaan of geprobeerd hebben? zo ja, wat kom ik tegen voor leuks? :D
als er nog nuttige tips zijn.....laat maar komen.


groeten schup :blues:
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Hey Schupke,
iniedergeval oew laadbak is te lang, je zult een korte versie nodig hebben, ook weet ik niet op een crewcab een langer chasis heeft dan een ''normale'' w200,
veel meer weet ik er ook niet af,
maar dit is waar je volgens mij zeker tegen aan loopt
Gr Niels :blues:
111-1098359025

Bericht door 111-1098359025 »

Het nadeel van een crewcap is de langere wielbasis. In het terrein niet handig en het onderstel tordeert, soms zo erg dat de laadbak de cabine indeukt. Dus kun je er van uit gaan dat het een en ander niet past. Ik zou me ook voor kunnen stellen dat het wat kenteken betreft ook problemen op levert.
Eerst maar eens goed rond vragen voordat je aan het project begint.

Greetzzz Okki
XS-Denied
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2003 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door XS-Denied »

Volgens mij wil hij toch alleen maar een dubbele cabine plaatsen op een w200 onderstel? Dan hoef je neem ik aan alleen de bak in te korten....?
Laatst bij iemand geweest die had het andersom gedaan, op een crewcab onderstel een normale w200 cabine geplaatst en de laadbak een stukje langer gemaakt. beest van een wagen.
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
115-1061665816

Bericht door 115-1061665816 »

ja klopt he.....ik ga alleen de cabine verwisselen voor een crewcabcabine. scheelt ongeveer 80 cm dat de bak ingekort moet worden. en de chassis blijft gewoon de korte van een w200. dus daar veranderd niks aan.
:laugh:
ben er nu langzaamaan aan begonnen...en het valt wel mee, ik hoef er niet zoveel aan te verlassen. hier en daar even een steunpunt erbij lassen.
XS-Denied
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2003 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door XS-Denied »

Maak even een foto als je klaar bent,..... Ben wel zeer benieuwd...

~Jordy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
115-1061665816

Bericht door 115-1061665816 »

bah bah....dat is een heel gewicht zeg om met z'n tweeen zo,n cabine te verwisselen:(
er zitten maar 2 punten waar het aangepast moet worden. net in de dwarsbalken van de chassis moet de cabine wat ingeslepen worden. pease of cake:cool:
wel moeten de kokers vernieuwd worden...daar valt een kauwgon nog wel dwars door heen.
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Leuk idee allemaal, alleen vraag ik me wel af hoe je dit gaat oplossen qwa keuring enzo.. Daar kom je toch niet mee door de keuring lijkt me?
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Waarom niet?
Wielbasis, breedte, enz. blijven toch het zelfde?
Gerhart
115-1061665816

Bericht door 115-1061665816 »

de wielbasis blijft ook het zelfde en de breedte ook. en voor die keuring ben ik niet zo bang moet ik zeggen. mocht het echt problemen gaan geven dan laat ik hem wel even omkeuren. of desnoods zet ik de oude cabine erweer op. heeft het ene keuringsstation er z'n twijfels over....dan rij ik hem fgewoon bij de volgende naar binnen. haha:D
en de vereiste lengtes voor dat grijs kenteken ben ik ook niet zo bang voor. ik hou een laadbak over van 180 cm. dat is langer als van een nieuwe chevy pick up met crewcab cabine.
dat de blauwe petten op straat dadelijk nieuwschierig zijn geloof ik wel.....:cool:
en rijden er immers geen 10 van rond denk ik zo. maar zolang ze dat bonnenboekje in z'n zak houden....vind ik alles goed.
114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

hoy,

Ik denk niet dat er 1 blauw klak is die weet dat je w200 niet orgineel meer is :D :D
Als je papieren , keuring , lichten en uitlaat in orde zijn laten mag je meestal gewoon verder.

gr rastaroesti :cool:
115-1061665816

Bericht door 115-1061665816 »

ja precies he....ik maak me er niet zo druk over. ik maak die bak gewoon strak af....en zorg dat het een plaatje wordt he. en alle problemen nadien is een zorg voor dan:cool: haha
Halve Meter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2005 13:02
Locatie: eindhoven

Bericht door Halve Meter »

Ach gewoon aan beginnen....je ziet wel waar het schip strand...alle maten zijn ongewijzigd wielbasis enzo...
En als de ene apk het niet goedkeurt doet de andere het wel.....
Dat word dan een uniek project.... ...`Schup Special V8`

Politie zal er echt niet over mauwen zolang als het er maar passend uitziet en verkeerstechnisch ok is...
Er moet er 1 de eerste zijn....

Schup: mijn zege hedde...ben benieuwd of ut wa word.....
Dtb : Beetje ontspannen gasten...we zijn geen mietjes we rijden dodge......:p:rock: :D :D




Edited By Halve Meter on 1107001338
115-1061665816

Bericht door 115-1061665816 »

vandaag rdw gebeld......en die dubbelcabine is no problem!!! YES!!!!
wielbasis en totale lengte verandern niet...dus het was geen probeem. :D :cool:
v8-lover
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2003 19:14
Locatie: Goor

Bericht door v8-lover »

Hey Schup,

Mooi dat je zo'n project oppakt en je niet laat weerhouden door eventuele instanties! Heb het nu zelf eindelijk zover om mijn chassis in te korten en dus de wielbasis te veranderen,ook op kenteken.
Ik hou jouw story in de gaten :D

Grtjs Ron
Ron Lansink
Plaats reactie