Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Olielekkage - Automaat

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
106-1034008307

Bericht door 106-1034008307 »

Vandaag ineeens een olielekkage in de buurt van de aansluiting van de leidingen welke van de automaat afkomen met de radiator.Onder de motorkap was alles nat van de olie,zelfs in de buurt van de accu.Tevens was de temperatuur van de motor flink opgelopen.Ik denk dat dit komt omdat de v snaar is gaan slippen door de olielekkage.Hoeveel liter olie moet er normaal in de automaat?Om peil te controleren moet ik toch eesrt de motor op temperatuur brengen en in alle versnellingen gereden hebben,maar kan dit dan geen kwaad als er te weinig olie inzit?
Bvd John
103-1047746110

Bericht door 103-1047746110 »

Roger,

Ik weet niet of ik gelijk heb maar mij hebben ze altijd verteld dat ik de bak nadat ie op bedrijfstemperatuur was ,ik hem in Neutral moest zetten om het peil te meten...
Weet het zelf ook niet meer ....??

Greets Gert
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Yes, hij moet in "neutral" staan op te peilen.
Gerhart
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Als ik hier zit te liegen, dan doe ik dat in commissie, maar goed: Het schijnt dus zo te zijn dat er in P amper olie wordt rondgepompt over de koeler en de converter, en in N wél. Dan zou het dus kunnen dat je in P een wat hoger peil hebt dan in N..
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

rienk heeft gelijk
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Ik moet mijn zwaar lekkende automaat ook aanpakken en heb inmiddels de pakking en het filter binnen. Moet ik de vorige er nog af krabben of plakt zoiets niet? En waarmee doe je dat?

De volgens Haynes manual afgeplatte koperen buis heb ik niet. Zelf dacht ik aan een ruitenkrabber omdat dat ook zachter is dan ijzer of zet dat geen zoden aan de dijk?

Groeten Wilf.
103-1047746110

Bericht door 103-1047746110 »

Wilf,

De oude pakking krijg je eraf met een plamuurmas of een cuttermes, effen wat klooiewerk maar je moet zorgen dat de ondergrond mooi proper is .....


Gert.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Het deksel (carterpan) is van staal, dus dat kun je wel met een plamuurmes schoonmaken.
De versnellingsbak is echter van aluminium, dus daar moet je wel voorzichtig mee zijn.
Dit kan ook met een plamuurmes, maar let er dan wel goed op dat je de bak niet met de scherpe hoekjes van het plamuurmes beschadigt.
Gerhart
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Als er in N wel olie rondgepompt wordt hoef je niet te rijden om de bak op temperatuur te krijgen.De koelvloeistof wordt warm omdat de motor draait en de ATF wordt warm omdat het door de radiateur wordt geleid,die warm is van de koelvloeistof.Zo komt de bak op temperatuur zonder te rijden.
Zal wel effe langer duren,denk.
Wel effe in alle versnellingen schakelen voor het meten,maar je hoeft je wagen niet te verplaatsen als je twijfelt.
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
Plaats reactie