Olielekkage - Automaat
Vandaag ineeens een olielekkage in de buurt van de aansluiting van de leidingen welke van de automaat afkomen met de radiator.Onder de motorkap was alles nat van de olie,zelfs in de buurt van de accu.Tevens was de temperatuur van de motor flink opgelopen.Ik denk dat dit komt omdat de v snaar is gaan slippen door de olielekkage.Hoeveel liter olie moet er normaal in de automaat?Om peil te controleren moet ik toch eesrt de motor op temperatuur brengen en in alle versnellingen gereden hebben,maar kan dit dan geen kwaad als er te weinig olie inzit?
Bvd John
Bvd John
Ik moet mijn zwaar lekkende automaat ook aanpakken en heb inmiddels de pakking en het filter binnen. Moet ik de vorige er nog af krabben of plakt zoiets niet? En waarmee doe je dat?
De volgens Haynes manual afgeplatte koperen buis heb ik niet. Zelf dacht ik aan een ruitenkrabber omdat dat ook zachter is dan ijzer of zet dat geen zoden aan de dijk?
Groeten Wilf.
De volgens Haynes manual afgeplatte koperen buis heb ik niet. Zelf dacht ik aan een ruitenkrabber omdat dat ook zachter is dan ijzer of zet dat geen zoden aan de dijk?
Groeten Wilf.
Het deksel (carterpan) is van staal, dus dat kun je wel met een plamuurmes schoonmaken.
De versnellingsbak is echter van aluminium, dus daar moet je wel voorzichtig mee zijn.
Dit kan ook met een plamuurmes, maar let er dan wel goed op dat je de bak niet met de scherpe hoekjes van het plamuurmes beschadigt.
De versnellingsbak is echter van aluminium, dus daar moet je wel voorzichtig mee zijn.
Dit kan ook met een plamuurmes, maar let er dan wel goed op dat je de bak niet met de scherpe hoekjes van het plamuurmes beschadigt.
Gerhart
-
Als er in N wel olie rondgepompt wordt hoef je niet te rijden om de bak op temperatuur te krijgen.De koelvloeistof wordt warm omdat de motor draait en de ATF wordt warm omdat het door de radiateur wordt geleid,die warm is van de koelvloeistof.Zo komt de bak op temperatuur zonder te rijden.
Zal wel effe langer duren,denk.
Wel effe in alle versnellingen schakelen voor het meten,maar je hoeft je wagen niet te verplaatsen als je twijfelt.
Zal wel effe langer duren,denk.
Wel effe in alle versnellingen schakelen voor het meten,maar je hoeft je wagen niet te verplaatsen als je twijfelt.
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.