spannings regelaar?
als de w200 stationair draait,en ik koppel de baterij af.
blijft de motor mooi verder draaien.
maar de verlichting in de cabiene,en mijn lichten pinken dan feller en zwakker naar gelang het toeren tal.
is mijn spannings regelaar aan vervanging toe?
ook word de zekering warm die van de batery komt en naar de amp meter loopt.de bekende rode draad!
de amp meter is wel al overbrugt,en de rode draad is al door verbonden zonder de stekker ertussen.
tijdens het rijden word de zekering vanzelf koel.
blijft de motor mooi verder draaien.
maar de verlichting in de cabiene,en mijn lichten pinken dan feller en zwakker naar gelang het toeren tal.
is mijn spannings regelaar aan vervanging toe?
ook word de zekering warm die van de batery komt en naar de amp meter loopt.de bekende rode draad!
de amp meter is wel al overbrugt,en de rode draad is al door verbonden zonder de stekker ertussen.
tijdens het rijden word de zekering vanzelf koel.
hallo skiere, bij losgekoppelde (indrdaad ook niet aan te raden) accu zal je spanningsregelaar niet correct werkenomdat ie dan geen signaal krijgt van de accu , je spanningsregelaar meet je door met een multimeter ( op laagspanning voltstand 0-20v) op beide polen te zetten bij draaiende motor het voltage te meten , als de spanning boven de 15 v komt is werkt de spannings regelaar niet ( hoeft dan niet defekt te zijn , kan zijn dat massakabel slecht contact heeft ) , een nieuwe spanningsregelaar monteer je door EERST de massakabel aan te sluiten en dan dat 2 polige stekkertje .
meten op de polen aan de battery,of aan de spannings regelaar zelf?bastian schreef:hallo skiere, bij losgekoppelde (indrdaad ook niet aan te raden) accu zal je spanningsregelaar niet correct werkenomdat ie dan geen signaal krijgt van de accu , je spanningsregelaar meet je door met een multimeter ( op laagspanning voltstand 0-20v) op beide polen te zetten bij draaiende motor het voltage te meten , als de spanning boven de 15 v komt is werkt de spannings regelaar niet ( hoeft dan niet defekt te zijn , kan zijn dat massakabel slecht contact heeft ) , een nieuwe spanningsregelaar monteer je door EERST de massakabel aan te sluiten en dan dat 2 polige stekkertje .
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Die van mij laad stationair bijna niets, met verbruikers aan zelf niet.
is dan de spanningsregelaar defect?
heb er al een redelijk nieuwe 100 amp dynamo op zitten.
is dan de spanningsregelaar defect?
heb er al een redelijk nieuwe 100 amp dynamo op zitten.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus