Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

spannings regelaar?

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

als de w200 stationair draait,en ik koppel de baterij af.
blijft de motor mooi verder draaien.
maar de verlichting in de cabiene,en mijn lichten pinken dan feller en zwakker naar gelang het toeren tal.
is mijn spannings regelaar aan vervanging toe?
ook word de zekering warm die van de batery komt en naar de amp meter loopt.de bekende rode draad!
de amp meter is wel al overbrugt,en de rode draad is al door verbonden zonder de stekker ertussen.
tijdens het rijden word de zekering vanzelf koel.
Robbie
Berichten: 910
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Je accu loskoppelen met draaiende motor moet je niet doen!
Er is iets onder je motorkap wat daar heel slecht tegen kan, ik weet alleen even niet wat dat is... :(
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Je dynamo kan (bij langdurig zeker) dan stuk gaan.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

hallo skiere, bij losgekoppelde (indrdaad ook niet aan te raden) accu zal je spanningsregelaar niet correct werkenomdat ie dan geen signaal krijgt van de accu , je spanningsregelaar meet je door met een multimeter ( op laagspanning voltstand 0-20v) op beide polen te zetten bij draaiende motor het voltage te meten , als de spanning boven de 15 v komt is werkt de spannings regelaar niet ( hoeft dan niet defekt te zijn , kan zijn dat massakabel slecht contact heeft ) , een nieuwe spanningsregelaar monteer je door EERST de massakabel aan te sluiten en dan dat 2 polige stekkertje .
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

bastian schreef:hallo skiere, bij losgekoppelde (indrdaad ook niet aan te raden) accu zal je spanningsregelaar niet correct werkenomdat ie dan geen signaal krijgt van de accu , je spanningsregelaar meet je door met een multimeter ( op laagspanning voltstand 0-20v) op beide polen te zetten bij draaiende motor het voltage te meten , als de spanning boven de 15 v komt is werkt de spannings regelaar niet ( hoeft dan niet defekt te zijn , kan zijn dat massakabel slecht contact heeft ) , een nieuwe spanningsregelaar monteer je door EERST de massakabel aan te sluiten en dan dat 2 polige stekkertje .
meten op de polen aan de battery,of aan de spannings regelaar zelf?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

gewoon op de polen van de batterij
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

ik heb er 14.5 volt gemeten!gas geven of op stationair,het blijft 14.5 volt.
goed dus?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja hoor ! 100% ok
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Die van mij laad stationair bijna niets, met verbruikers aan zelf niet.

is dan de spanningsregelaar defect?

heb er al een redelijk nieuwe 100 amp dynamo op zitten.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

nee dan is de regelaar niet defekt maar t toerental van de dynamo te laag , bij iets gasgeven moet de laadspanning omhoog gaan .
Plaats reactie