ontstekings module - ontstekings module000
Bobine misschien niet oke(??)
Weerstandblok wel goed aangesloten (??)
Op Marktplaats staat een compleet setje te koop voor weinig markplaats link
Misschien heb je er wat aan
Edited By Henk_W200 on 1248977950
Weerstandblok wel goed aangesloten (??)
Op Marktplaats staat een compleet setje te koop voor weinig markplaats link
Misschien heb je er wat aan
Edited By Henk_W200 on 1248977950
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
De weerstand blok bestaat uit 2 weerstanden
Namelijk 5,4 ohm en 1,5 ohm
De weerstanden zitten dus in de lengte van de blok, let ook op de mankering.
Beide rode draden zitten op 12V , dat maakt niet uit hoe die komen te zitten.
Namelijk 5,4 ohm en 1,5 ohm
De weerstanden zitten dus in de lengte van de blok, let ook op de mankering.
Beide rode draden zitten op 12V , dat maakt niet uit hoe die komen te zitten.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Nieuwe en oude ECU wisseltruc had ik ff niet gelezen ......
Ergens een slecht contact misschien ?
Ergens een slecht contact misschien ?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Hoi,
Dat ECU verhaal is maf, maar toch kan het hou het volgende even in de gaten allemaal live mee gemaakt!
Eerste W200
Hij liep eerst heel mooi, na een tijdje als een krant
Een nieuwe aftermarket ECU gekocht gelijk kapot.
Oude er weer op die een tijdje binnen had gelegen, hij liep als een zonnetje.
Tweede aftermarket ECU er op(was garantie en ik vertrouwde de ouden toch niet)
Was wel goed maar liep niet zo mooi, na twee maanden weer kapot.
Oude er weer op, liep als een zonnetje en is dat tot ik hem verkocht blijven doen.
Zeg het maar.
Tweede W200
Liep niet zo heel mooi.
Allemaal nieuwe spulletjes er op gezet, behalve de ECU
Liep daarna als een krant.
Op een Amerikaans forum een stukje gevonden over bepaalde bougie merken die zonder weerstand in de bougies de ECU stuk konden maken, één van die bougies uit zijn lijstje had ik er in!
Nieuwe bougies en ECU
Hij loopt als een zonnetje.
Zeg het maar.
Zoals al vermeld is zeer goede massa belangrijk(aparte draad)
Voorts is het zo dat er meerdere weerstands blokjes in de handel zijn, met globaal gezien aan de enne kant 5 Ohm.
En aan de ander kant bij de ene globaal gezien 1,5 Ohm en bij de andere 0,5 Ohm
Als je het nu uitrekent met de inwendige weerstand(primair) van de bobine (die zoals in een andere vraag ook al vermeld 9 volt spanning moet hebben) kom je er achter dat je die van 0,5 Ohm moet hebben.
Als je die van 1,5 Ohm gebruikt hou je namelijk maar 6 volt over.
(ik ga dan uit van de standaard bobine)
Ik heb al mijn bedrading origineel en goed, en alle spanningen zijn zoals ze moeten wezen volgens het boek en zoals ik het bereken.
Je mag wat mij betreft een keer langs komen, houden we die van jouw tegen het licht.
Wat zijn overigens de waardes van jouw weerstanden en welk merk ECU en bobine en bougies heb je er op/in?
Groet Arie
Dat ECU verhaal is maf, maar toch kan het hou het volgende even in de gaten allemaal live mee gemaakt!
Eerste W200
Hij liep eerst heel mooi, na een tijdje als een krant
Een nieuwe aftermarket ECU gekocht gelijk kapot.
Oude er weer op die een tijdje binnen had gelegen, hij liep als een zonnetje.
Tweede aftermarket ECU er op(was garantie en ik vertrouwde de ouden toch niet)
Was wel goed maar liep niet zo mooi, na twee maanden weer kapot.
Oude er weer op, liep als een zonnetje en is dat tot ik hem verkocht blijven doen.
Zeg het maar.
Tweede W200
Liep niet zo heel mooi.
Allemaal nieuwe spulletjes er op gezet, behalve de ECU
Liep daarna als een krant.
Op een Amerikaans forum een stukje gevonden over bepaalde bougie merken die zonder weerstand in de bougies de ECU stuk konden maken, één van die bougies uit zijn lijstje had ik er in!
Nieuwe bougies en ECU
Hij loopt als een zonnetje.
Zeg het maar.
Zoals al vermeld is zeer goede massa belangrijk(aparte draad)
Voorts is het zo dat er meerdere weerstands blokjes in de handel zijn, met globaal gezien aan de enne kant 5 Ohm.
En aan de ander kant bij de ene globaal gezien 1,5 Ohm en bij de andere 0,5 Ohm
Als je het nu uitrekent met de inwendige weerstand(primair) van de bobine (die zoals in een andere vraag ook al vermeld 9 volt spanning moet hebben) kom je er achter dat je die van 0,5 Ohm moet hebben.
Als je die van 1,5 Ohm gebruikt hou je namelijk maar 6 volt over.
(ik ga dan uit van de standaard bobine)
Ik heb al mijn bedrading origineel en goed, en alle spanningen zijn zoals ze moeten wezen volgens het boek en zoals ik het bereken.
Je mag wat mij betreft een keer langs komen, houden we die van jouw tegen het licht.
Wat zijn overigens de waardes van jouw weerstanden en welk merk ECU en bobine en bougies heb je er op/in?
Groet Arie
hoi arie ecu weet ik zo geen merk van het is volgens mij nog de eerste er zit ok nog een stikker op van crysler bobine is een 12v zet er nog weer een origineel op(als die er nog zijn) ik heb al een massa draad gemaakt voor de ecu maar ik blijf het alemaal raar vinden eerst stuk nu niet meer weet nu niet meer wat ik er aan heb raak de kluts nu een beetje kwijt en ik zou ook wel geen nieuwe terug krijgen dat grapje koste toch wel euro"s :(
hans