Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

ontstekings module - ontstekings module000

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

heb ook weer wat na veel probleemen met de auto het probleem op gelost maar nu weer ontstekinsmodule kapot had hem al vervangen en ook het steentje maar nu weer kapot wat kan dit nu veroorzaken weet iemand wat ??? :;):
hans
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 957
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Bobine misschien niet oke(??)
Weerstandblok wel goed aangesloten (??)

Op Marktplaats staat een compleet setje te koop voor weinig markplaats link

Misschien heb je er wat aan




Edited By Henk_W200 on 1248977950
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

kan je me dan vertellen hoe ik dat weerstand blokje verkeert kon aan sluiten heb ook al een andere bobine geprobeerd maakte ook niks uit toen het ontstekinskasje om gewiselt het kastje waarvan ik dacht dat hij stuk was doet hij het weer is dus mijn nieuwe stuk ra ra :(
hans
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 957
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

De weerstand blok bestaat uit 2 weerstanden
Namelijk 5,4 ohm en 1,5 ohm

De weerstanden zitten dus in de lengte van de blok, let ook op de mankering.
Beide rode draden zitten op 12V , dat maakt niet uit hoe die komen te zitten.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

maar wat is dan de verklaaring voor dat mijn auto eerst stil stond en geen vonk meer gaf en met het nieuwe ecu liep hij weer en nu is de nieuwe stuk en de oude er weer op en hij loopt weer ra ra
hans
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 957
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Nieuwe en oude ECU wisseltruc had ik ff niet gelezen ......
Ergens een slecht contact misschien ?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

snapte er niks meer van maar weet wel dat de nieuwe ecu stuk is, doet totaal niks meer. Motor start weer als een zonnetje :) maar het vertrouwen is er nu helemaal uit. Moet zo langzaam maar zeker denk ik maar iemand opzoeken die er toch meer verstand van heeft.
hans
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

je moet voor een goede MASSA zorgen bij de ecu ,dus gewoon even een extra kabel leggen van - naar - .
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

dat had ik ook gedaan toen die nieuwe er op kwam heb al van die rare storingen maar nu is het weer starten en lopen snap er niks meer ven ??? ???
hans
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ik zou de oorzaak ergens anders zoeken.
b.v stand/afstelling van startschakelaar?
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

snap niet helemaal wat je bedoelt kun je me dat uit leggen bvd
hans
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Vraag 1: is de motor uitgevallen onder het rijden?
,,,,,,,,, 2:start hij niet in de parkeerstand? (P)
,,,,,,,,, 3:start hij wel in de nutrale stand? (N)
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

die schakelaar zit er niet meer op ik kan over al in starten is starter is doorverbonden met massa dus dat kan het toch niet zijn :)
hans
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Dat ECU verhaal is maf, maar toch kan het hou het volgende even in de gaten allemaal live mee gemaakt!

Eerste W200
Hij liep eerst heel mooi, na een tijdje als een krant
Een nieuwe aftermarket ECU gekocht gelijk kapot.
Oude er weer op die een tijdje binnen had gelegen, hij liep als een zonnetje.
Tweede aftermarket ECU er op(was garantie en ik vertrouwde de ouden toch niet)
Was wel goed maar liep niet zo mooi, na twee maanden weer kapot.
Oude er weer op, liep als een zonnetje en is dat tot ik hem verkocht blijven doen.

Zeg het maar.

Tweede W200
Liep niet zo heel mooi.
Allemaal nieuwe spulletjes er op gezet, behalve de ECU
Liep daarna als een krant.
Op een Amerikaans forum een stukje gevonden over bepaalde bougie merken die zonder weerstand in de bougies de ECU stuk konden maken, één van die bougies uit zijn lijstje had ik er in!
Nieuwe bougies en ECU
Hij loopt als een zonnetje.

Zeg het maar.

Zoals al vermeld is zeer goede massa belangrijk(aparte draad)

Voorts is het zo dat er meerdere weerstands blokjes in de handel zijn, met globaal gezien aan de enne kant 5 Ohm.
En aan de ander kant bij de ene globaal gezien 1,5 Ohm en bij de andere 0,5 Ohm
Als je het nu uitrekent met de inwendige weerstand(primair) van de bobine (die zoals in een andere vraag ook al vermeld 9 volt spanning moet hebben) kom je er achter dat je die van 0,5 Ohm moet hebben.
Als je die van 1,5 Ohm gebruikt hou je namelijk maar 6 volt over.
(ik ga dan uit van de standaard bobine)

Ik heb al mijn bedrading origineel en goed, en alle spanningen zijn zoals ze moeten wezen volgens het boek en zoals ik het bereken.
Je mag wat mij betreft een keer langs komen, houden we die van jouw tegen het licht.

Wat zijn overigens de waardes van jouw weerstanden en welk merk ECU en bobine en bougies heb je er op/in?


Groet Arie
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

hoi arie ecu weet ik zo geen merk van het is volgens mij nog de eerste er zit ok nog een stikker op van crysler bobine is een 12v zet er nog weer een origineel op(als die er nog zijn) ik heb al een massa draad gemaakt voor de ecu maar ik blijf het alemaal raar vinden eerst stuk nu niet meer weet nu niet meer wat ik er aan heb raak de kluts nu een beetje kwijt en ik zou ook wel geen nieuwe terug krijgen dat grapje koste toch wel euro"s :(
hans
Plaats reactie