Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Bobine - welke??

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi Johnny,

Bedoel je echt niet starten, of niet aanslaan?
Als hij het niet doet hoor je dan wel de gasklepjes? En doen de richtingaanwijzers lampjes in je dashboard het nog, zo nee kan het ook aan je contactslot of de conector onder het stuur of die ene conector die los hangt voor de vier conectoren van je schut boord of die laatste zelf liggen.
Allemaal bekende dingen bij de W200 en even mee nemen met het advies van Dick
En meten is weten!!!

Groet Arie
bullterrier.64
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 nov 2007 22:17

Bericht door bullterrier.64 »

klopt als hij warm is..... ik bedoel dat als motor op bedrijfstemperatuur is laat hij het afweten...dan start hij niet motor draaid wel rond gasklep hoor ik ook maar hij pakt niet aan.
zelf denk ik aan dat de bobine defect is als hij warm is.
als de motor koud is ja dan geen problemen met starten dan loopt hij gelijk zonder gas te geven.
ik heb me wijs laten maken dat de koeling van een bobine van slag is als hij warm wordt maar weet het niet zeker.

wie weet meer !!!! voor dat ik een nieuwe bobine ga kopen.

grt Johnny
bullterrier.64
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 nov 2007 22:17

Bericht door bullterrier.64 »

by the way hoe kan het zijn als hij warm is dat dan de motor gewoon blijft draaien ( kan rijden waar ik heen wil )en als ik de motor uit zet niet meer aan wil pakken..
ja dan heb je een probleem als je een endje van huis weg bent en je dodge wil niet aanpakken ken je zo iets voor stellen..
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Als hij met een warme motor niet wil starten kan het ook wel eens aan het gasmengsel liggen. Ik neem aan dat je op LPG rijdt? Start hij op benzine wel met warme motor? Zo ja dan zou ik eens langs de gasboer rijden en de boel goed laten afstellen. Bobine is trouwens niet zo heel duur om te vervangen en kan vaak geen kwaad als preventief onderhoud.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Plaats reactie