Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

piepende veren - heel irritant

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Robbie

Bericht door Robbie »

Dat heb ik ook tegen de man gezegd die mij dit verhaal vertelde :D
biestieboy

Bericht door biestieboy »

Bij nat regenachtig weer is het ook stukken minder, en bij de voorveren ( rancho) heb ik vorig jaar nieuwe rubbers en bussen ingezet en die piepen ook nog steeds.
Van dat invetten wist ik ook niet maar wat soepeler veren is ook wel fijn.
Ga morgen naar een aurtomaterialen zaak om eens wat aan te schaffen om er tussen te spuiten en dan weten we vandeweek weer meer.

Vindt he tidee van lucadee wel het mooist maar wel een beetje veel werk.
arjan
JanDodge

Bericht door JanDodge »

Gerhart

Met het invetten van de vering wordt deze niet soepeler,het dient juist om water en zand tegen te houden,maar ook dit werkt niet naar behoren.

gr Jan
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Als je op de juiste plaatsen vet/olie smeert, wordt de vering wel degelijk soepeler. Als alles droog is, heb je veel wrijving (tussen de veerbladen en in de bussen), dus gaat alles stroef. Probeer het maar eens.

Normaal gesproken smeer je geen vet/olie tussen de veerbladen, maar sommige bussen (van de veerhanden) MOET je smeren. De originele bussen (met in-gevulcaniseerde rubbers) moet je NIET smeren (helpt ook niks).
Gerhart
lucadee
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Arjan,

Beetje veel werk????

jij hebt toch tijd zat?? :D :D

the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK

1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
JanDodge

Bericht door JanDodge »

Gerhart.

eerst schrijf je (invetten van de veerbladen)en dan(tussen de veerbladen en in de bussen)????
met het invetten van de bussen moet de schommelarm verwijderd worden en opnieuw ingevet,meestal is het alles vervangen,dan gaat de schommelarm weer soepel.
en de bladveren,auto opkrikken zodat de veren hangen dan met hoge drukreiniger schoonspuiten.
of zoals Lucadee voorheen al schreef geheel uit elkaar halen enz,enz
dat is het enige wat helpt

gr Jan
Gerhart

Bericht door Gerhart »

JAN/DODGE schreef:Gerhart.

eerst schrijf je (invetten van de veerbladen)en dan(tussen de veerbladen en in de bussen)????
met het invetten van de bussen moet de schommelarm verwijderd worden en opnieuw ingevet,meestal is het alles vervangen,dan gaat de schommelarm weer soepel.
en de bladveren,auto opkrikken zodat de veren hangen dan met hoge drukreiniger schoonspuiten.
of zoals Lucadee voorheen al schreef geheel uit elkaar halen enz,enz
dat is het enige wat helpt

gr Jan
???? Jan, ik snap niet echt wat je bedoelt?

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat je normaal gesproken aan de vering niets hoeft te smeren of in te vetten, zolang alles origineel is of met originele onderdelen is uitgevoerd. Dus de originele veerpakketten en (gevulcaniseerde, rubberen)veerbussen.
Als je echter andere veerbussen hebt, bijvoorbeeld polyurethaan, moeten deze WEL gesmeerd worden met een speciaal vet. Doe je dit niet, dan gaan de bussen vaak piepen.

Invetten van de veerbladen, daar waar ze over elkaar schuiven, is een geintje om je veren wat soepeler te maken. Dit is dus geen normaal/standaard onderhoud!!
Gerhart
Plaats reactie