piepende veren - heel irritant
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
Je Dodge zo opkrikken dat je veerbladen een beetje zegmaar open gaan staan en dan "Molykote" er tussen spuiten.
Zo ben ik van het piepen afgekomen
Zo ben ik van het piepen afgekomen
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
veerpakketten uit elkaar halen en schoonmaken met bv
een komborstel op de flex.
mooi kleurtje lakken,dan zijn ze voorlopig piepvrij.
the groeten
Luc
een komborstel op de flex.
mooi kleurtje lakken,dan zijn ze voorlopig piepvrij.
the groeten
Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.
1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
je zou ook vloeibaar spuitvet kunnen proberen dat wat dikker als kruipolie
gr maiky
intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h
WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h
WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Ik betwijfel dat je veerbladen piepen. Waarschijnlijker zijn de bussen (rubber) van je dempers of van je veren. Deze laatste alleen als het NIET de originele zijn of als de originele losgescheurd zijn.
Simpel uit te testen: het piepen wordt minder als alles nat is (water, regen), dus even de veerbladen natmaken en testen. Als het weg is, heb je gelijk en kun je ze alsnog invetten.
Zo niet, kun je de andere bussen nog eens proberen.
Rubber bussen niet smeren met olie of vet, maar met vaseline; anders zijn ze zo opgelost (en je problemen dus niet).
Simpel uit te testen: het piepen wordt minder als alles nat is (water, regen), dus even de veerbladen natmaken en testen. Als het weg is, heb je gelijk en kun je ze alsnog invetten.
Zo niet, kun je de andere bussen nog eens proberen.
Rubber bussen niet smeren met olie of vet, maar met vaseline; anders zijn ze zo opgelost (en je problemen dus niet).
Gerhart
Is wel zo; bladveren hebben van zichzelf een dempende werking. Bij oude trailers hebben de (bladgeveerde) assen geen schokdempers omdat de veren zelf genoeg dempen.
Voor terreinauto's wordt dit geintje (invetten van de veerbladen) uitgehaald om soepeler veren te krijgen. Heeft hetzelfde effect als de kunststof glijplaatjes die je wel eens tussen bladveren ziet. Wordt allemaal gedaan om de wrijving te verminderen.
Voor terreinauto's wordt dit geintje (invetten van de veerbladen) uitgehaald om soepeler veren te krijgen. Heeft hetzelfde effect als de kunststof glijplaatjes die je wel eens tussen bladveren ziet. Wordt allemaal gedaan om de wrijving te verminderen.
Gerhart
Maar ik inmiddels wel!
Er horen kunstof plaatjes tussen te zitten en bij de torenbout kunstof ringen om het piepen (lijkt eigenlijk meer op knarsen) te voorkomen!
Maar ik heb ongeveer 1 maand geleden een achter pakket uit elkaar gehaald maar ben geen kunstof of sporen daarvan tegen gekomen ???
Ik vraag me dan ook af of ze dat 30 jaar geleden al verzonnen hadden....
Er horen kunstof plaatjes tussen te zitten en bij de torenbout kunstof ringen om het piepen (lijkt eigenlijk meer op knarsen) te voorkomen!
Maar ik heb ongeveer 1 maand geleden een achter pakket uit elkaar gehaald maar ben geen kunstof of sporen daarvan tegen gekomen ???
Ik vraag me dan ook af of ze dat 30 jaar geleden al verzonnen hadden....