Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DTB Member 961 - Patrick uit Cuyk

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

vandaag weer een beetje bezig geweest

en er zijn weer een paar vragen

-waar moet ik precies naar kijken of de kruisjes goed zijn?? zie foto
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
het geelsige gedeelte is een soort rubberblok, moet dat ook vervangen worden, en hoe haal ik die kruisjes verder los
- kan ik de bladveren, en dan bedoel ik incl de bladveer die aan het chassis zit, gewoon losmaken, of krijg ik hem dan niet meer terug op zijn plaats?
- is het bij jullie chassis ook zo dat de helft bouten en moeren is en de andere helft geklonken, en dat niet eens symetrisch, zijn deze makkelijk weg te slijpen en te vervangen voor bouten en noeren?

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Kruisjes zou ik altijd vervangen; die slijten redelijk snel en zijn niet zo duur.

Dat rubberen blok is niet standaard. Zou ik gewoon verwijderen.

De kruisjes zitten met een borgring aan de binnenkant van het kruisje vast. Als je het even goed schoonmaakt, zie je ze zo zitten. Kun je met een schroevendraaier simpel losfrutten.

Je bedoelt de veerbladen van elkaar losmaken? Even in de bankschroef klemmen (in het midden) en dan de torenbout(moer) losdraaien. De bankschroef hierna langzaam losdraaien en het pakket komt uit elkaar.
Of bedoel je het hele pakket los van het chassis? Da's simpel: gewoon de bouten los en het pakket opvangen. De schommel zorgt ervoor dat je niet hoeft te tobben om het weer terug te krijgen.

Normaal gesproken moeten alle vaste chassisdelen geklonken zijn, zoals de dwarsbalken, veerhanden en cabinesteunen. Alleen de dwarsbalk van de tussenbak is standaard gebout.
Als je een klinknagel wil verwijderen kun je boren, slijpen of snijbrander gebruiken; wat je maar wilt. Is wel te doen, maar kost meestal wel wat zweet.
Zorg alleen dat je het chassis of het onderdeel niet beschadigt.
Later kun je het onderdeel dan weer monteren met een strak passende bout (strak in het gat); minimaal klasse 10.9 met klasse 10 zelfborgende moer.
Gerhart
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

hallo

weer effe een vraagje

is het normaal dat de achterste bladveren aan de kant waar die "schommel" (achterkant) zit, dat deze bouten op een of andere manier geloctied zitten of zo iets
ik krijg alles los behalve die 2, de moeren heb ik wel al eraf
er uit tikken (lees houwen), met luchtsleutel en met lange buis, het help allemaal niet

en dat terwijl ik tot nu toe alles probleemloos los kreeg

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

je kunt m proberen warm te stoken mer een brander meestal
krijg je ze dan wel los

gr maiky
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Die zitten vaak vastgeroest in de bussen. Bij mijn Dodge moest ik ze doorzagen en vervangen. De bussen ook, maar die moesten toch.
Gerhart
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

tanx gaan we proberen
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

hallo

ik heb nu die donordodge gekocht om gedeeltelijk onderdelen van te gebruiken en de rest weer weg te doen.

vraagje:
waar is deze stang voor, zit er bij mijn eigenste niet op??
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Je bedoelt de stabilistaor stang? Die is ervoor dat de auto in de bochten niet te ver overhelt.
Ik heb 'm eraf gehaald en nooit last van gehad.
Gerhart
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

welke bedoel je patrick?

de stang die haaks op he chassis staat is je stabilisator stang de andere is je draglink van je stuur
vrgr maiky
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

jippee

ik heb zojuist mijn 2e mopar aangeschaft (de donordodge niet meegeteld)
zolang de w200 nog in stukjes uit elkaar ligt ga ik rond tuffen in een:
Chrysler New Yorker uit 65 met een 400BB

kan niet wachten tot ie werkelijk bij mij voor de deur staat
fotos knal ik er vanavond op, want ik weet dat jullie luitjes niet zonder fotos kunnen :D

effe een vraagje: kun je je nickname eigenlijk ook veranderen want het wordt toch wel een keer tijd dat ik ook laat blijken dat ik voor mopar ga
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

FOTOOOOOSSS!!!!! :laugh:

je nick name kan je veranderen in je controlepaneel onder het kopje persoonlijke instellingen.
alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

p.s. nooit aangedurft om fotos van je b&w te plaatsen? :laugh:
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

robdodge schreef:Goed bezig!
Maar wat moet je met een fruitschaal zonder fruit :p
met fruit erin zie je dat mooie embleem niet meer haha
86'er Dodge B250 camper 318cui
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

ik zag inderdaad ook dat ik die nooit geplaatst heb, ach , maakt nu niet meer uit die heb ik al lang niet meer
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

hm ik zal wel scheel zijn maar ik kan alleen mijn eigen naam veranderen, maar die is nog steeds het zelfde en hoeft niet veranderd te worden
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hey Als je de inlog (nick) naam wilt veranderen, laat me het dan even weten. Dit kan ik voor je regelen.

groet
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Plaats reactie