-waar moet ik precies naar kijken of de kruisjes goed zijn?? zie foto (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
het geelsige gedeelte is een soort rubberblok, moet dat ook vervangen worden, en hoe haal ik die kruisjes verder los
- kan ik de bladveren, en dan bedoel ik incl de bladveer die aan het chassis zit, gewoon losmaken, of krijg ik hem dan niet meer terug op zijn plaats?
- is het bij jullie chassis ook zo dat de helft bouten en moeren is en de andere helft geklonken, en dat niet eens symetrisch, zijn deze makkelijk weg te slijpen en te vervangen voor bouten en noeren?
gr patrick
Gr Patrick
W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
Kruisjes zou ik altijd vervangen; die slijten redelijk snel en zijn niet zo duur.
Dat rubberen blok is niet standaard. Zou ik gewoon verwijderen.
De kruisjes zitten met een borgring aan de binnenkant van het kruisje vast. Als je het even goed schoonmaakt, zie je ze zo zitten. Kun je met een schroevendraaier simpel losfrutten.
Je bedoelt de veerbladen van elkaar losmaken? Even in de bankschroef klemmen (in het midden) en dan de torenbout(moer) losdraaien. De bankschroef hierna langzaam losdraaien en het pakket komt uit elkaar.
Of bedoel je het hele pakket los van het chassis? Da's simpel: gewoon de bouten los en het pakket opvangen. De schommel zorgt ervoor dat je niet hoeft te tobben om het weer terug te krijgen.
Normaal gesproken moeten alle vaste chassisdelen geklonken zijn, zoals de dwarsbalken, veerhanden en cabinesteunen. Alleen de dwarsbalk van de tussenbak is standaard gebout.
Als je een klinknagel wil verwijderen kun je boren, slijpen of snijbrander gebruiken; wat je maar wilt. Is wel te doen, maar kost meestal wel wat zweet.
Zorg alleen dat je het chassis of het onderdeel niet beschadigt.
Later kun je het onderdeel dan weer monteren met een strak passende bout (strak in het gat); minimaal klasse 10.9 met klasse 10 zelfborgende moer.
is het normaal dat de achterste bladveren aan de kant waar die "schommel" (achterkant) zit, dat deze bouten op een of andere manier geloctied zitten of zo iets
ik krijg alles los behalve die 2, de moeren heb ik wel al eraf
er uit tikken (lees houwen), met luchtsleutel en met lange buis, het help allemaal niet
en dat terwijl ik tot nu toe alles probleemloos los kreeg
gr patrick
Gr Patrick
W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
ik heb nu die donordodge gekocht om gedeeltelijk onderdelen van te gebruiken en de rest weer weg te doen.
vraagje:
waar is deze stang voor, zit er bij mijn eigenste niet op?? (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
gr patrick
Gr Patrick
W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
ik heb zojuist mijn 2e mopar aangeschaft (de donordodge niet meegeteld)
zolang de w200 nog in stukjes uit elkaar ligt ga ik rond tuffen in een:
Chrysler New Yorker uit 65 met een 400BB
kan niet wachten tot ie werkelijk bij mij voor de deur staat
fotos knal ik er vanavond op, want ik weet dat jullie luitjes niet zonder fotos kunnen :D
effe een vraagje: kun je je nickname eigenlijk ook veranderen want het wordt toch wel een keer tijd dat ik ook laat blijken dat ik voor mopar ga
Gr Patrick
W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok