wel dynamite gebruiken met een lont, want die elektrische ontstekers kunnen nogal eens wat problemen geven om een goeie vonk te genereren :D :D :D .ca0n6dj schreef:Hey jonges,
Hier ben ik terug.
Kan mij iemand zeggen hoe ik het contaktslot kan overbruggen? Gewoon om te kijken of het probleem hier ligt.
Ik heb dinamite besteld!!! Het gaat niet land meer duren of blaas dat pokkeding gewoon op!!!!!!!!!!
Dennis
ff serieus. hier op het forum kan je het elektrisch schema downloaden van de dodge. druk dat schema eens af over 4 A4 bladen en plak deze eens aan elkaar. dan kan je schoon volgen wat er allemaal tussen de ontsteking zit.
zo ff snel gerekent zou je de bobine rechtstreeks op +kunnen hangen. als je contacten/transistor het nog doen zou de bobine vonk moeten geven.. probeer met 1 bougiekabel rechtstreekt op de bobine. steek op die kabel een bougie, en ik gebruik een startkabel om die aan massa te leggen. zo kan je de bougie overal leggen en toch kijken of je vonk hebt.
heb je daar niks, dan moet je de massa van de bobine eens afkoppelen, hang er een draad aan en tik eens een paar keer tegen massa. elke keer je loslaat zou je een vonk moeten hebben. werkt dit niet, dan is bobine kapot. de massa kabel van de bobine is niet continie verbonden maar pulserend (als de motor ronddraait)
laat maar eens weten wat je hebt