Ontsteking????????
??? Hey jonges
Mijn w200 geeft geen vonkje meer. ik heb alles nagemeten en het cicuit blijkt goed te zijn. bobine, onstekingsmogule, weerstandblok vervangen. Nog steeds geen vonk. Tijdens het starten heb ik wel maar 10.5 volt over de bobine. Is dat normaal of is dit te weinig?? Hoe moet ik het weerstandsblokje uitschakelen? Ik zou eens willen proberen constant 12v over de bobine te krijgen. Dit gewoon om te proberen?
Oh ja, onder het dash-bord hen ik een zwarte doos van 11x4x3cm tegen gekomen met een 9-polige stekker erin.
En er staat zelfs een BMW teken op?????
Weet soms wat dat ding daar eigenlijk doet???
Thanks
Dennis.
Mijn w200 geeft geen vonkje meer. ik heb alles nagemeten en het cicuit blijkt goed te zijn. bobine, onstekingsmogule, weerstandblok vervangen. Nog steeds geen vonk. Tijdens het starten heb ik wel maar 10.5 volt over de bobine. Is dat normaal of is dit te weinig?? Hoe moet ik het weerstandsblokje uitschakelen? Ik zou eens willen proberen constant 12v over de bobine te krijgen. Dit gewoon om te proberen?
Oh ja, onder het dash-bord hen ik een zwarte doos van 11x4x3cm tegen gekomen met een 9-polige stekker erin.
En er staat zelfs een BMW teken op?????
Weet soms wat dat ding daar eigenlijk doet???
Thanks
Dennis.
Hey ca0n6dj,
Hoe heb je gecontroleerd dat er geen vonken zijn?
Heb je ook alle kabels negekeken?
Als alles in orde is zonder vonken denk ik aan de kabel tussen bobine en verdeler. Kan je kontroleren door de connector op de verdeler los te trekken en deze vlak bij een aarde te houden. Als je een assistent dan de auto laat 'starten' moet je vonken zien. Zet wel even alle brandstof af, anders verzuip je de motor misschien.
Is de kabel in orde, kan het ook zijn dat de verdelerkap vervangen moet worden, en/of de rotor.
De bobine werkt op 9v, of je moet een 12v bobine hebben. De ballast resistor/voorschakelweerstand zorgt er voor dat de bobine ook nog maar 9v krijgt zodra je de sleutel loslaat als de motor aanslaat. Tijdens het starten wordt de voorschakelweerstand echter gebypassed. Starten zorgt er namelijk altijd voor dat de spanning een dip krijgt. Door het bypassen krijgt de bobine tijdens starten alle spanning die er is, in jouw geval 10,5v en daar is nix mis mee.
Zonder aan te geven in welk circuit dat BMW blokje zit (en wat er nog meer op het blokje staat) kan alleen degene die het ertussen heeft gehangen je vertellen waar het voor is.
322Rob
Hoe heb je gecontroleerd dat er geen vonken zijn?
Heb je ook alle kabels negekeken?
Als alles in orde is zonder vonken denk ik aan de kabel tussen bobine en verdeler. Kan je kontroleren door de connector op de verdeler los te trekken en deze vlak bij een aarde te houden. Als je een assistent dan de auto laat 'starten' moet je vonken zien. Zet wel even alle brandstof af, anders verzuip je de motor misschien.
Is de kabel in orde, kan het ook zijn dat de verdelerkap vervangen moet worden, en/of de rotor.
De bobine werkt op 9v, of je moet een 12v bobine hebben. De ballast resistor/voorschakelweerstand zorgt er voor dat de bobine ook nog maar 9v krijgt zodra je de sleutel loslaat als de motor aanslaat. Tijdens het starten wordt de voorschakelweerstand echter gebypassed. Starten zorgt er namelijk altijd voor dat de spanning een dip krijgt. Door het bypassen krijgt de bobine tijdens starten alle spanning die er is, in jouw geval 10,5v en daar is nix mis mee.
Zonder aan te geven in welk circuit dat BMW blokje zit (en wat er nog meer op het blokje staat) kan alleen degene die het ertussen heeft gehangen je vertellen waar het voor is.
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
318Rob,
toen ik laatst naar mijn werk reed is de dodge beginnen stotteren. Ik haalde nog max 1000 tr/min en een snelheid van 30km/h.
Ik ben zo hakkel de tak naar huis toe gepuft. 'S avonds toen de motor afgekoeld was heb ik hem opnieuw geprobeert. Startte zonder probleem. Ben toen een blokje omgereden en hij liep als een trein.
Dus ik de volgende dag de kids naar school brengen en na 2km terug stotteren om na 100m stil te vallen. zinds dien is ie dood. Geen vonk meer.
Bobine, module en weerstand vervangen, nog altijd dood. Kabel vd bobine op het motorblok en geen vonk???
Verdeler eruit gehaald, zuiver gemaakt (was nie vuil) opnieuw afgesteld en doorgemeten. nog steeds geen vonk?? elek. schema nagelopen (zou goed moeten zijn)
En nu weet ik het niet meer.
Alle raad is welkom.
Dennis
toen ik laatst naar mijn werk reed is de dodge beginnen stotteren. Ik haalde nog max 1000 tr/min en een snelheid van 30km/h.
Ik ben zo hakkel de tak naar huis toe gepuft. 'S avonds toen de motor afgekoeld was heb ik hem opnieuw geprobeert. Startte zonder probleem. Ben toen een blokje omgereden en hij liep als een trein.
Dus ik de volgende dag de kids naar school brengen en na 2km terug stotteren om na 100m stil te vallen. zinds dien is ie dood. Geen vonk meer.
Bobine, module en weerstand vervangen, nog altijd dood. Kabel vd bobine op het motorblok en geen vonk???
Verdeler eruit gehaald, zuiver gemaakt (was nie vuil) opnieuw afgesteld en doorgemeten. nog steeds geen vonk?? elek. schema nagelopen (zou goed moeten zijn)
En nu weet ik het niet meer.
Alle raad is welkom.
Dennis
Hee Dennis,
Wat ik uit je verhaal opmaak is dat er geen vonken komen uit de kabel die van de bobine naar de verdeler gaat. Het motorblok kan ook aarde zijn, inderdaad.
Als dat zo is zit de oorzaak dus in de 'bobinekabel' of in iets wat daar nog voor zit. Als je alle komponenten al vervangen hebt zit denk ik dus aan kabels.
Maar, omdat een koude motor schijnbaar storingsvrij is, het kan ook de voorschakelweerstand zijn. Als die namelijk faut functioneert krijgt de bobine continu de maximale spanning te verwerken. Dat vormt pas een probleem als de bobine warm wordt door te lang maximale spanning, en dan heb je dus inmiddels ook wel een warme motor. Maar er kan ook een breuk in de voorschakelweerstand zitten en dan wordt er helemaal geen spanning doorgegeven, in dat geval moet hij helemaal niet meer kunnen starten.
Een voorschakelweerstand is tientjeswerk. Je zou dat ding kunnen bypassen, maar als de bobine dan de maxinale spanning krijgt ben je niets wijzer. Je zou de voorschakelwerstand eens door kunnen meten, om te zien of er een breuk in zit.
Als het dat allemaal toch niet blijkt te zijn blijft er weinig anders over dan de kabels. Of het starterrelais.... Maar ik zou eerst eens bij de voorschakelweerstand zoeken.
Succes!
322Rob
Wat ik uit je verhaal opmaak is dat er geen vonken komen uit de kabel die van de bobine naar de verdeler gaat. Het motorblok kan ook aarde zijn, inderdaad.
Als dat zo is zit de oorzaak dus in de 'bobinekabel' of in iets wat daar nog voor zit. Als je alle komponenten al vervangen hebt zit denk ik dus aan kabels.
Maar, omdat een koude motor schijnbaar storingsvrij is, het kan ook de voorschakelweerstand zijn. Als die namelijk faut functioneert krijgt de bobine continu de maximale spanning te verwerken. Dat vormt pas een probleem als de bobine warm wordt door te lang maximale spanning, en dan heb je dus inmiddels ook wel een warme motor. Maar er kan ook een breuk in de voorschakelweerstand zitten en dan wordt er helemaal geen spanning doorgegeven, in dat geval moet hij helemaal niet meer kunnen starten.
Een voorschakelweerstand is tientjeswerk. Je zou dat ding kunnen bypassen, maar als de bobine dan de maxinale spanning krijgt ben je niets wijzer. Je zou de voorschakelwerstand eens door kunnen meten, om te zien of er een breuk in zit.
Als het dat allemaal toch niet blijkt te zijn blijft er weinig anders over dan de kabels. Of het starterrelais.... Maar ik zou eerst eens bij de voorschakelweerstand zoeken.
Succes!
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Rob,
De motor draait enkel nog rond starten doet ie nu niet meer, ook nie als ie koud is.
Klein vraagje.
Kan ik zo'n bobine kabel doormeten?
Het weerstandblokje meet op twee polen iets van 5.8ohm en de andere twee 1.7 ohm.
En het startrelais heeft dat iets te maken met het ontstekingscircuit?
Greetz
Dennis
De motor draait enkel nog rond starten doet ie nu niet meer, ook nie als ie koud is.
Klein vraagje.
Kan ik zo'n bobine kabel doormeten?
Het weerstandblokje meet op twee polen iets van 5.8ohm en de andere twee 1.7 ohm.
En het startrelais heeft dat iets te maken met het ontstekingscircuit?
Greetz
Dennis
Dennis,
"Doormeten" betekent dat je een multimeter aan voor- en achterkant aansluit van datgene wat je wil controleren op breuk. Op een beetje multimeter zit een stand waarop je een signaal hoort en/of ziet als er geen breuk zit in de verbinding die je doormeet.
Maar ik lees net dat defecte kabels geen serieuze oorzaak zijn voor een niet (meer) lopende motor. Dus wellicht kan je je die moeite besparen.
322Rob
"Doormeten" betekent dat je een multimeter aan voor- en achterkant aansluit van datgene wat je wil controleren op breuk. Op een beetje multimeter zit een stand waarop je een signaal hoort en/of ziet als er geen breuk zit in de verbinding die je doormeet.
Maar ik lees net dat defecte kabels geen serieuze oorzaak zijn voor een niet (meer) lopende motor. Dus wellicht kan je je die moeite besparen.
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Hoi ca0n6dj,
Op de bekende leger ceedee pdf manual staat een stappenplan hoe je het ontstekings probleem kunt takelen
De manual heeft ook een keer ergens online gestaan, maar kan hem niet meer vinden
Op de bekende leger ceedee pdf manual staat een stappenplan hoe je het ontstekings probleem kunt takelen
De manual heeft ook een keer ergens online gestaan, maar kan hem niet meer vinden
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
marktplaats staan wel wat advertenties voor de cd
gr maiky
gr maiky
gr maiky
intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h
WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h
WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Heb hem ook gekocht via Marktplaats
Jammer dat ik de link niet kan vinden van de manual , dan kon je hem zo downloaden van internet
Ben hem een keer tegen gekomen op een NL Dodge W200 site
Jammer dat ik de link niet kan vinden van de manual , dan kon je hem zo downloaden van internet
Ben hem een keer tegen gekomen op een NL Dodge W200 site
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl