Even voorstellen
Re: Even voorstellen
Staat je versnelling in P of N..
Re: Even voorstellen
Ik startte voorheen alleen in de "P".
Nog een status update van hoe het nu gaat. Ik heb het start relais vervangen. Als ik met de sleutel te auto op contact zet hoor je de electrische brandstofpomp lopen. Alle verlichting lijkt ook gewoon te werken. Maar als ik de sleutel doordraai dan gaat het contact uit, en gaat de startmotor niet rond.
hier is het grappige, als ik de sleutel rustig een klein stukje terugdraai gaat de startmotor rond maar slaat de auto niet aan. Ik denk dat het volledige contact uitgaat als je probeert te starten. Daarnaast lijkt de contact schakelaar dus toch niet helemaal de goeie te zijn. Hij heeft dezelfde stekker, (lijkt er alleen niet heel lekker in te zitten) en als ik hem doormeet lijken de punten ook goed te schakelen. (met de nadruk op "lijken")
het jammere is dat ik weinig daglicht en goed weer heb hiernaar te kijken. Dus ik ben een beetje weekend afhankelijk op moment. Wat de bedrading ansich betreft, ik heb eigenlijk alles gereproduceerd wat slecht was met nieuwe draden. Dus kwa contactpunten heb ik niks gewijzigd. Op contactschakelaar na. Deze is overigens ook 6polig ipv 5polig.
deze heb ik besteld:
https://www.wmparts.nl/product/5163129/ ... schakelaar
Dus ik moet even gaan kijken wat ik doe. Want het contact moet een 12v signaaltje sturen naar het start relais als ik het goed gelezen heb zonder dat de ontsteking van stroom wordt onderbroken om te starten. (m.a.w. contact moet aanblijvenm als de start motor rond gaat) tenminste als ik het goed heb. Ik vermoed dat het iets simpels is. Maar ik moet even uitzoeken wat.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Even voorstellen
Welkom.
Leuk weer beetje leven op dit forum.
Krijg gelijk weer flasbacks na 10/13 jaar terug over het contact slot en stroom.
Destijds een dynamo van een deweo matix ( je weet wel klein mini autootke ) ingebouwd met interne spanningsregelaar. Ondertussen heb ik een cummins erin liggen. Stroom en dodge als dat in orde is heb je nooit meer last van gekke problemen, altijd starten en niet genieten.
Succes ermee... en soms gek idee dat ze al 50 jaar zijn.. Halve eeuw.
Leuk weer beetje leven op dit forum.
Krijg gelijk weer flasbacks na 10/13 jaar terug over het contact slot en stroom.
Destijds een dynamo van een deweo matix ( je weet wel klein mini autootke ) ingebouwd met interne spanningsregelaar. Ondertussen heb ik een cummins erin liggen. Stroom en dodge als dat in orde is heb je nooit meer last van gekke problemen, altijd starten en niet genieten.
Succes ermee... en soms gek idee dat ze al 50 jaar zijn.. Halve eeuw.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Even voorstellen
ik heb overigens wel aan vraagje nog. Weet iemand of je nog ergens 16,5" banden kunt bestellen? (33ers) of kun je beter meer investeren in 16"velgen?
Re: Even voorstellen
Ik zou wat je contaktslot betreft is contakt opnemen met Kees. Het zal mij niet verbazen dat hij wel het juiste contakt slot voor jou heeft.
https://link.marktplaats.nl/m2188452562 ... ialbuttons
16.5 Inch banden worden niet meer gemaakt wat ik is gelezen heb.
Je kunt ze 2e hands nog wel vinden, maar dat is uitsel van executie.
Ikzelf heb 16inch velgen gekocht en vervolgens de banden. Bij het zoeken naar banden blijkt dat er bij 18Inch nog meer keuze is. Succes
https://link.marktplaats.nl/m2188452562 ... ialbuttons
16.5 Inch banden worden niet meer gemaakt wat ik is gelezen heb.
Je kunt ze 2e hands nog wel vinden, maar dat is uitsel van executie.
Ikzelf heb 16inch velgen gekocht en vervolgens de banden. Bij het zoeken naar banden blijkt dat er bij 18Inch nog meer keuze is. Succes
Re: Even voorstellen
Zo, de dodge start en rijdt weer. Voor nu heb ik het zo aangesloten:
dynamo rechstreeks naar de + van het start relais. Op deze pool zit ook de + van de accu en een 6mm2 draad welke naar binnen gaat op de "welded splice". Door dat de stekker in het schutboard dermate gesmolten was kon ik de draad rechtstreeks door steken . Dus geen ouderwetse stekkers meer. Deze draad is overigens nu afgezekert met 100A . Ik moet alleen nog even kijken of dat neit te zwaar is. Ik heb de auto ook een niewe massa kabel gegeven naar de motor en de carrosserie.
Het hele traject lijk wel 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit te zijn geweest. Ik heb achteraf niet het goede contact slot. Maar omdat ik hem al niet meer terug kon sturen doe ik het er maar mee. Het contact gedeelt met de sleutel werk prima. Alles werkt ook gewoon echter moet je de auto nu starten met een "start engine" nope omdat het contact slot toch niet werkte zoals het zou moeten. Maar goed hij rijdt weer. Het dashboard is nu ook een stuk feller door de LED's welke ik erin gestoken heb.
De laaste uitdading welke ik nu nog heb is dat de auto alleen start in de "N" en niet meer in de "P" dit moet ik even uitzoeken waar dat aan ligt. Verder heb ik alle fittingen voorzien van LED lampjes en 1 brand permanent als de auto op contact staat of zelfs met rijden maar daar ga ik nog achter aan. Ik kan de auto in iedergeval wegbrengen voor de gas inbouw. Zojuist ook een heel stuk gereden en bij thuis komst eens gevoeld of de draden warm werden dit was gelukkig niet het geval.
dus de laatste loodjes noig uitzoeken en fixen en daarna de verbouwing in! Wellicht met kerst mezlef een HEI onsteking cadeau doen nog maar dat zie ik nog wel. De huidige rotor, verdelerkap, bougies en bougie kabels zijn nog geen 500km out. dus ik twijfel om die upgrade nu meteen te doen. Maargoed we zien wel.
dynamo rechstreeks naar de + van het start relais. Op deze pool zit ook de + van de accu en een 6mm2 draad welke naar binnen gaat op de "welded splice". Door dat de stekker in het schutboard dermate gesmolten was kon ik de draad rechtstreeks door steken . Dus geen ouderwetse stekkers meer. Deze draad is overigens nu afgezekert met 100A . Ik moet alleen nog even kijken of dat neit te zwaar is. Ik heb de auto ook een niewe massa kabel gegeven naar de motor en de carrosserie.
Het hele traject lijk wel 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit te zijn geweest. Ik heb achteraf niet het goede contact slot. Maar omdat ik hem al niet meer terug kon sturen doe ik het er maar mee. Het contact gedeelt met de sleutel werk prima. Alles werkt ook gewoon echter moet je de auto nu starten met een "start engine" nope omdat het contact slot toch niet werkte zoals het zou moeten. Maar goed hij rijdt weer. Het dashboard is nu ook een stuk feller door de LED's welke ik erin gestoken heb.
De laaste uitdading welke ik nu nog heb is dat de auto alleen start in de "N" en niet meer in de "P" dit moet ik even uitzoeken waar dat aan ligt. Verder heb ik alle fittingen voorzien van LED lampjes en 1 brand permanent als de auto op contact staat of zelfs met rijden maar daar ga ik nog achter aan. Ik kan de auto in iedergeval wegbrengen voor de gas inbouw. Zojuist ook een heel stuk gereden en bij thuis komst eens gevoeld of de draden warm werden dit was gelukkig niet het geval.
dus de laatste loodjes noig uitzoeken en fixen en daarna de verbouwing in! Wellicht met kerst mezlef een HEI onsteking cadeau doen nog maar dat zie ik nog wel. De huidige rotor, verdelerkap, bougies en bougie kabels zijn nog geen 500km out. dus ik twijfel om die upgrade nu meteen te doen. Maargoed we zien wel.
Re: Even voorstellen
Lekker bezig Clim
Je hebt je shotje dodge gehad
Je hebt je shotje dodge gehad
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Even voorstellen
Een leuk + puntje overigens is dat sinds ik de massa kabels heb vervangen dat het lijkt alsof alle meter in het dashboard weer de goede waardes aangeven. Olie lijkt normale waardes aan te geven, temperatuur meter ook en zelfs de brandstof meter lijkt nu te kloppen
6 Januarie gaat de w200 naar de gas inbouwer voor een 230L (LVO?) gas installatie. Ik ben niet voor een imco gegaan omdat alles origineel is. Zelfs de 2barrel carburateur. En omdat ik nog niet helemaal weet wat ik ga doen met het blok na de verbouwing. Enerzijds heb ik zoiets van het is leuk het originele blok op te leuken met een uitlaatje, nokkenasje en carburateurtje. Anderzijds lijkt een hemi ombouw met een 6traps automaat me ook wel iets. Maar goed eerst eens mijn huis verbouwen daar heb ik de eerste voorschotten ook al van betaald
6 Januarie gaat de w200 naar de gas inbouwer voor een 230L (LVO?) gas installatie. Ik ben niet voor een imco gegaan omdat alles origineel is. Zelfs de 2barrel carburateur. En omdat ik nog niet helemaal weet wat ik ga doen met het blok na de verbouwing. Enerzijds heb ik zoiets van het is leuk het originele blok op te leuken met een uitlaatje, nokkenasje en carburateurtje. Anderzijds lijkt een hemi ombouw met een 6traps automaat me ook wel iets. Maar goed eerst eens mijn huis verbouwen daar heb ik de eerste voorschotten ook al van betaald
Re: Even voorstellen
Ik heb de auto afgelopen week opgehaald bij HC Autogas. Dus ik heb nu een 230L gas installatie erin liggen. Op dit moment rijdt en start de auto alleen op gas omdat de electrische benzinepomp het niet trekt met de gas installatie. Maat ik moet even kijken of ik een nieuwe originele benzinepomp erin kan stoppen. Wat ik heb geen idee waarom die afgekoppeld is.
Vandaag weer een paar onderdelen besteld. tijdens het terug rijden van HC autogas begaf de snelheidsmeter het. Deze gedroeg zich al een beetje wonky....dus heb daar een nieuwe kabel voor besteld. Teven werd ik erop geattendeerd dat de kerring van ed pignonas op de achteras lekt. Dus ik heb daar ook een nieuwe voor besteld. En als ik dan toch alles los heb liggen vervang ik het kruisje met de beugeltjes ook meteen. Met een tip van wee200.nl ook meteen een nieuwe dop besteld met de maat 1-5/16. En een kan 80w90 olie. Want ik heb geen idee hoelang die al lekt of hoeveel die uitgespuugd heeft.
Dan heb ik tevens nogeeen kleine vraag, Weet iemand hie je de motorkap kunt stellen? aan de rechtkant ligt die hoger en dan linkerkant. En ik wil hem eigenlijk laten taxeren nu met de gasinstallatie dat als die door stroom perikelen in de fik vliegt ik meer uitgekeerd krijg dan de oudijzer prijs
Vandaag weer een paar onderdelen besteld. tijdens het terug rijden van HC autogas begaf de snelheidsmeter het. Deze gedroeg zich al een beetje wonky....dus heb daar een nieuwe kabel voor besteld. Teven werd ik erop geattendeerd dat de kerring van ed pignonas op de achteras lekt. Dus ik heb daar ook een nieuwe voor besteld. En als ik dan toch alles los heb liggen vervang ik het kruisje met de beugeltjes ook meteen. Met een tip van wee200.nl ook meteen een nieuwe dop besteld met de maat 1-5/16. En een kan 80w90 olie. Want ik heb geen idee hoelang die al lekt of hoeveel die uitgespuugd heeft.
Dan heb ik tevens nogeeen kleine vraag, Weet iemand hie je de motorkap kunt stellen? aan de rechtkant ligt die hoger en dan linkerkant. En ik wil hem eigenlijk laten taxeren nu met de gasinstallatie dat als die door stroom perikelen in de fik vliegt ik meer uitgekeerd krijg dan de oudijzer prijs
Re: Even voorstellen
In de scharnieren van de motorkap zitten sleufgaten. Als je de bouten van de scharnieren los draaid kun je omhoog/laag en naar voren/achteren.
Op je voorfront zitten op de hoeken bouten met daarop een rubberen dop daarmee kun je de hoogte van de gesloten motorkap gelijk stellen met de zijschermen. Valt hij na het stellen niet meer goed in het slot.. Gril demonteren en het slot kun je op de zelfde wijze stellen als de scharnieren.
Op je voorfront zitten op de hoeken bouten met daarop een rubberen dop daarmee kun je de hoogte van de gesloten motorkap gelijk stellen met de zijschermen. Valt hij na het stellen niet meer goed in het slot.. Gril demonteren en het slot kun je op de zelfde wijze stellen als de scharnieren.
Re: Even voorstellen
dank je wel voor de info weer!Robbie schreef: 11 jan 2025 02:50 In de scharnieren van de motorkap zitten sleufgaten. Als je de bouten van de scharnieren los draaid kun je omhoog/laag en naar voren/achteren.
Op je voorfront zitten op de hoeken bouten met daarop een rubberen dop daarmee kun je de hoogte van de gesloten motorkap gelijk stellen met de zijschermen. Valt hij na het stellen niet meer goed in het slot.. Gril demonteren en het slot kun je op de zelfde wijze stellen als de scharnieren.
zodra ik alle spullen heb en de sneeuw een beetje ontdooid is ga ik weer beginnen met het maken van de huidige kwaaltjes. En maak ik weer wat foto's. Daarna laat ik de auto taxeren ivm verzekering.