Even voorstellen
Re: Even voorstellen
Staat je versnelling in P of N..
Re: Even voorstellen
Ik startte voorheen alleen in de "P".
Nog een status update van hoe het nu gaat. Ik heb het start relais vervangen. Als ik met de sleutel te auto op contact zet hoor je de electrische brandstofpomp lopen. Alle verlichting lijkt ook gewoon te werken. Maar als ik de sleutel doordraai dan gaat het contact uit, en gaat de startmotor niet rond.
hier is het grappige, als ik de sleutel rustig een klein stukje terugdraai gaat de startmotor rond maar slaat de auto niet aan. Ik denk dat het volledige contact uitgaat als je probeert te starten. Daarnaast lijkt de contact schakelaar dus toch niet helemaal de goeie te zijn. Hij heeft dezelfde stekker, (lijkt er alleen niet heel lekker in te zitten) en als ik hem doormeet lijken de punten ook goed te schakelen. (met de nadruk op "lijken")
het jammere is dat ik weinig daglicht en goed weer heb hiernaar te kijken. Dus ik ben een beetje weekend afhankelijk op moment. Wat de bedrading ansich betreft, ik heb eigenlijk alles gereproduceerd wat slecht was met nieuwe draden. Dus kwa contactpunten heb ik niks gewijzigd. Op contactschakelaar na. Deze is overigens ook 6polig ipv 5polig.
deze heb ik besteld:
https://www.wmparts.nl/product/5163129/ ... schakelaar
Dus ik moet even gaan kijken wat ik doe. Want het contact moet een 12v signaaltje sturen naar het start relais als ik het goed gelezen heb zonder dat de ontsteking van stroom wordt onderbroken om te starten. (m.a.w. contact moet aanblijvenm als de start motor rond gaat) tenminste als ik het goed heb. Ik vermoed dat het iets simpels is. Maar ik moet even uitzoeken wat.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Even voorstellen
Welkom.
Leuk weer beetje leven op dit forum.
Krijg gelijk weer flasbacks na 10/13 jaar terug over het contact slot en stroom.
Destijds een dynamo van een deweo matix ( je weet wel klein mini autootke ) ingebouwd met interne spanningsregelaar. Ondertussen heb ik een cummins erin liggen. Stroom en dodge als dat in orde is heb je nooit meer last van gekke problemen, altijd starten en niet genieten.
Succes ermee... en soms gek idee dat ze al 50 jaar zijn.. Halve eeuw.
Leuk weer beetje leven op dit forum.
Krijg gelijk weer flasbacks na 10/13 jaar terug over het contact slot en stroom.
Destijds een dynamo van een deweo matix ( je weet wel klein mini autootke ) ingebouwd met interne spanningsregelaar. Ondertussen heb ik een cummins erin liggen. Stroom en dodge als dat in orde is heb je nooit meer last van gekke problemen, altijd starten en niet genieten.
Succes ermee... en soms gek idee dat ze al 50 jaar zijn.. Halve eeuw.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Even voorstellen
ik heb overigens wel aan vraagje nog. Weet iemand of je nog ergens 16,5" banden kunt bestellen? (33ers) of kun je beter meer investeren in 16"velgen?
Re: Even voorstellen
Ik zou wat je contaktslot betreft is contakt opnemen met Kees. Het zal mij niet verbazen dat hij wel het juiste contakt slot voor jou heeft.
https://link.marktplaats.nl/m2188452562 ... ialbuttons
16.5 Inch banden worden niet meer gemaakt wat ik is gelezen heb.
Je kunt ze 2e hands nog wel vinden, maar dat is uitsel van executie.
Ikzelf heb 16inch velgen gekocht en vervolgens de banden. Bij het zoeken naar banden blijkt dat er bij 18Inch nog meer keuze is. Succes
https://link.marktplaats.nl/m2188452562 ... ialbuttons
16.5 Inch banden worden niet meer gemaakt wat ik is gelezen heb.
Je kunt ze 2e hands nog wel vinden, maar dat is uitsel van executie.
Ikzelf heb 16inch velgen gekocht en vervolgens de banden. Bij het zoeken naar banden blijkt dat er bij 18Inch nog meer keuze is. Succes
Re: Even voorstellen
Zo, de dodge start en rijdt weer. Voor nu heb ik het zo aangesloten:
dynamo rechstreeks naar de + van het start relais. Op deze pool zit ook de + van de accu en een 6mm2 draad welke naar binnen gaat op de "welded splice". Door dat de stekker in het schutboard dermate gesmolten was kon ik de draad rechtstreeks door steken . Dus geen ouderwetse stekkers meer. Deze draad is overigens nu afgezekert met 100A . Ik moet alleen nog even kijken of dat neit te zwaar is. Ik heb de auto ook een niewe massa kabel gegeven naar de motor en de carrosserie.
Het hele traject lijk wel 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit te zijn geweest. Ik heb achteraf niet het goede contact slot. Maar omdat ik hem al niet meer terug kon sturen doe ik het er maar mee. Het contact gedeelt met de sleutel werk prima. Alles werkt ook gewoon echter moet je de auto nu starten met een "start engine" nope omdat het contact slot toch niet werkte zoals het zou moeten. Maar goed hij rijdt weer. Het dashboard is nu ook een stuk feller door de LED's welke ik erin gestoken heb.
De laaste uitdading welke ik nu nog heb is dat de auto alleen start in de "N" en niet meer in de "P" dit moet ik even uitzoeken waar dat aan ligt. Verder heb ik alle fittingen voorzien van LED lampjes en 1 brand permanent als de auto op contact staat of zelfs met rijden maar daar ga ik nog achter aan. Ik kan de auto in iedergeval wegbrengen voor de gas inbouw. Zojuist ook een heel stuk gereden en bij thuis komst eens gevoeld of de draden warm werden dit was gelukkig niet het geval.
dus de laatste loodjes noig uitzoeken en fixen en daarna de verbouwing in! Wellicht met kerst mezlef een HEI onsteking cadeau doen nog maar dat zie ik nog wel. De huidige rotor, verdelerkap, bougies en bougie kabels zijn nog geen 500km out. dus ik twijfel om die upgrade nu meteen te doen. Maargoed we zien wel.
dynamo rechstreeks naar de + van het start relais. Op deze pool zit ook de + van de accu en een 6mm2 draad welke naar binnen gaat op de "welded splice". Door dat de stekker in het schutboard dermate gesmolten was kon ik de draad rechtstreeks door steken . Dus geen ouderwetse stekkers meer. Deze draad is overigens nu afgezekert met 100A . Ik moet alleen nog even kijken of dat neit te zwaar is. Ik heb de auto ook een niewe massa kabel gegeven naar de motor en de carrosserie.
Het hele traject lijk wel 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit te zijn geweest. Ik heb achteraf niet het goede contact slot. Maar omdat ik hem al niet meer terug kon sturen doe ik het er maar mee. Het contact gedeelt met de sleutel werk prima. Alles werkt ook gewoon echter moet je de auto nu starten met een "start engine" nope omdat het contact slot toch niet werkte zoals het zou moeten. Maar goed hij rijdt weer. Het dashboard is nu ook een stuk feller door de LED's welke ik erin gestoken heb.
De laaste uitdading welke ik nu nog heb is dat de auto alleen start in de "N" en niet meer in de "P" dit moet ik even uitzoeken waar dat aan ligt. Verder heb ik alle fittingen voorzien van LED lampjes en 1 brand permanent als de auto op contact staat of zelfs met rijden maar daar ga ik nog achter aan. Ik kan de auto in iedergeval wegbrengen voor de gas inbouw. Zojuist ook een heel stuk gereden en bij thuis komst eens gevoeld of de draden warm werden dit was gelukkig niet het geval.
dus de laatste loodjes noig uitzoeken en fixen en daarna de verbouwing in! Wellicht met kerst mezlef een HEI onsteking cadeau doen nog maar dat zie ik nog wel. De huidige rotor, verdelerkap, bougies en bougie kabels zijn nog geen 500km out. dus ik twijfel om die upgrade nu meteen te doen. Maargoed we zien wel.
Re: Even voorstellen
Lekker bezig Clim
Je hebt je shotje dodge gehad
Je hebt je shotje dodge gehad
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl