Goedemorgen allemaal!
Mijn naam is Clim de Koning. Ik ben 38 jaar en woon in het zuidelijk Echt-Susteren. Ik ben ICT'er van beroep op gebied van Microsoft Intune. Jaren lang gesleuteld aan BMW's van de jaren 80 waar met name de BMW E30. Mijn vrouw en ik hebben (op haar idee

) een aantal maanden geleden een Dodge W200 gekocht uit 1977. We waren al een tijdje op zoek naar een werkpaard welke een 2700kg aanhanger kan en mag trekken en wat laag in de maandelijkse kosten is. Deze Dodge zijn we tegengekomen in onze zoektocht bij Van Dijck USA PArts. (wellicht een bekende hier) We gingen bij hem kijken naar een auto welke hij tekoop had en bij aankomst vond de vrouw het al veel te lomp. Die dodge was flink verhoogd en optisch niet echt mooi. Meneer van Dijck vertelde dat hij bezig was met een Dodge in de garage maar deze was nog niet klaar en ook nog niet geadverteerd. DUs hebben wij die bekeken. Deze had een merk/fabrieks trekhaak en geen gebeunde balk met schoren. Was niet verhoogd en staat op de originele velgen. En voor zijn leeftijd is de auto ook nog een heel hard. De cabine heeft een paar puntjes maar daar heb je het mee gezegd. Dus afgesproken dat hij zou bellen als die klaar was voor de verkoop. Paar dagen laten kregen we een telefoontje en zijn we weer gaan kijken. Dus APK was nieuw, hij liep, en de prijs was goed voor ons. Zodoende zijn we nu eigenaar van een Dodge W200. Waar ik ondertussen het volgende aan gedaan heb:
- grote beurt (Olie, filters, bougies, bougiekabels, rotor en verdeler kap)
- geschuurd en geverft
- Mopar one wire dynamo 110A (originele dynamo gaf 17V laad spanning aan de accu wat naar mijn weten veel te hoog is. Een nieuwe spanningsregelar hielp ook niet)
- nieuwe accu
- 13 Polige trekhaak stekker (en de verknipte kabelboom achter hersteld)
- nieuwe high torque startmotor
De auto loopt nog op benzine. Een gastank stat op de planning nog echter is de Dodge (Weer) kapot

haha. Maar dat is niet heel erg. Wat kapot gaat mag denk ik ook wel na bijna 50 jaar. Het meeste wat ik heb kunnen maken is overigens met dank aan volgens mijn Henk? Vanwege de website wee200.nl Heel fijn deze handleidingen en info dank u dank u.
Wat er op moment kapot is is weer het starten. De auto staat vooral veel stil. Dus afgelopen zaterdag wilde ik de auto starten om weg te brengen voor een gastank inbouw echter volede het contact slot een beetje vreemd. Na een keer doordraaien hoorde ik de brandstof pomp en toen ik wilde starten kwam en een dikke rookpluim onder de motorkap vandaan en een kleine rookpluim uit de stuurkolom
dus dit weekend eens kijken wat er allemaal is doorgebrand.