schijfremmen achter w200 - geen remdruk meer
ik heb schijfen op de achteras gemaakt volgens de tekening die in de dodgeinfo heeft gestaan dit paste perfekt.
Maar toen ik alles had aangesloten en ontlucht had ik bijna geen remdruk meer dus voor niet en achter niet ik heb al van alles geprobeerd maar kan het niet voormekaarkrijgen.
wie kan mij helpen????
Maar toen ik alles had aangesloten en ontlucht had ik bijna geen remdruk meer dus voor niet en achter niet ik heb al van alles geprobeerd maar kan het niet voormekaarkrijgen.
wie kan mij helpen????
H.JONGSMA
ik denk zelf dat ik een andere hoofdremcilinder moet hebben want de orginele lever eerst olie naar de vooras en als deze druk op begint te bouwen gaat hij pas olie naar de achteras sturen maar deze hoeveelheid is dan maar heel weinighilbert schreef:dat is het probleem niet hoofdremcilinder is nieuw leidingen ook en de remdrukverdeler of wat voor ding het ook mag zijn heb ik er al tussenuit gehaald hier is het wel wat beter van geworden maar echt goed remmen doet hij niet ik mtrap hem tot bijna op de plank.
H.JONGSMA
Spreekt hier de andere Hilbert? ??? ???[/color]hilbert schreef:ik denk zelf dat ik een andere hoofdremcilinder moet hebben want de orginele lever eerst olie naar de vooras en als deze druk op begint te bouwen gaat hij pas olie naar de achteras sturen maar deze hoeveelheid is dan maar heel weinighilbert schreef:dat is het probleem niet hoofdremcilinder is nieuw leidingen ook en de remdrukverdeler of wat voor ding het ook mag zijn heb ik er al tussenuit gehaald hier is het wel wat beter van geworden maar echt goed remmen doet hij niet ik mtrap hem tot bijna op de plank.
ja daar heb ik ook al naar gekeken maar dat is het ook niet ik moet een andere hoofdremcilinder hebben maar welke?
ik heb vandaag een opgehaald van een camaro met rondom schijven deze moet ik pasmaken en hopen dat het dan goed is maar dat is de vraag natuurlijk.
ik heb eigenlijk geen zin om tien remcilinders pas te maken om te kijken welke de goeie is dus als iemand weet wat voor een hoofdremcilinder ik nodig heb dan hoor ik dat graag.
ik heb vandaag een opgehaald van een camaro met rondom schijven deze moet ik pasmaken en hopen dat het dan goed is maar dat is de vraag natuurlijk.
ik heb eigenlijk geen zin om tien remcilinders pas te maken om te kijken welke de goeie is dus als iemand weet wat voor een hoofdremcilinder ik nodig heb dan hoor ik dat graag.
H.JONGSMA
De originele hoofdremcilinder moet gewoon werken bij schijfremmen achter.
Enige wat gewijzigd moet worden is de terugslagklep in de aansluiting van de achterremmen; anders blijven de achter (schijf)remmen aanlopen.
Dit is een messing plug in de boring van de aansluitng op de hoofremcilinder naar de achterremmen.
Aan de klachten te zien, heb ik dezelfde gedachte als Berry.
Hoe je de hoofdremcilinder moet afstellen staat op de instructies die er bij moeten zitten. Dit afstellen luistert erg nauw.
Mocht je de instructies niet meer hebben; laat het even weten.
Enige wat gewijzigd moet worden is de terugslagklep in de aansluiting van de achterremmen; anders blijven de achter (schijf)remmen aanlopen.
Dit is een messing plug in de boring van de aansluitng op de hoofremcilinder naar de achterremmen.
Aan de klachten te zien, heb ik dezelfde gedachte als Berry.
Hoe je de hoofdremcilinder moet afstellen staat op de instructies die er bij moeten zitten. Dit afstellen luistert erg nauw.
Mocht je de instructies niet meer hebben; laat het even weten.
Gerhart
bedankt voor de info maar welke instructies bedoel je precies? die bij een nieuwe hoofdremcilinder inzitten of bedoel je wat anders? en wwet jij ook hoe het zit met de hoofdremcilinder met twee even grote potjes en die met twee verschillende potjes zijn deze inwendig verschillend want een revisiesetje is voor beiden gelijk .
ik heb zelf namelijk de cilinder met de twee verschillende potjes er op zitten.
ik heb zelf namelijk de cilinder met de twee verschillende potjes er op zitten.
H.JONGSMA
Ja, de instructies die bij de hoofdremcilinder zitten.
Hierop staat hoe je moet ontluchten en hoe je de plunjer moet afstellen. Dit is de plunjer tussen rempedaal en hoofdremcilinder.
Aan de afmetingen van de reservoirs kun je niet zien wat voor hoofdremcilinder je hebt. Je leverancier moet je kunnen vertellen wat de boring en de slag is van de cilinder.
Als je een hoofdremcilinder vervangt, moet je altijd een cilinder met dezelfde specificaties (boring en slag) als de originele hebben.
De grootte van de reservoirs is weer afhankelijk van de gebruikte remcilinders (remklauwen aan de voorkant en cilinders of klauwen aan de achterkant).
Deze moeten altijd zo groot zijn, dat als de remvoeringen helemaal versleten zijn, er nog genoeg vloeistof in de reservoirs zit om te kunnen remmen. Anders heb je het risico om lucht in het systeem te krijgen.
Edited By Gerhart on 1143112290
Hierop staat hoe je moet ontluchten en hoe je de plunjer moet afstellen. Dit is de plunjer tussen rempedaal en hoofdremcilinder.
Aan de afmetingen van de reservoirs kun je niet zien wat voor hoofdremcilinder je hebt. Je leverancier moet je kunnen vertellen wat de boring en de slag is van de cilinder.
Als je een hoofdremcilinder vervangt, moet je altijd een cilinder met dezelfde specificaties (boring en slag) als de originele hebben.
De grootte van de reservoirs is weer afhankelijk van de gebruikte remcilinders (remklauwen aan de voorkant en cilinders of klauwen aan de achterkant).
Deze moeten altijd zo groot zijn, dat als de remvoeringen helemaal versleten zijn, er nog genoeg vloeistof in de reservoirs zit om te kunnen remmen. Anders heb je het risico om lucht in het systeem te krijgen.
Edited By Gerhart on 1143112290
Gerhart