Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

schijfremmen achter w200 - geen remdruk meer

hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

ik heb schijfen op de achteras gemaakt volgens de tekening die in de dodgeinfo heeft gestaan dit paste perfekt.
Maar toen ik alles had aangesloten en ontlucht had ik bijna geen remdruk meer dus voor niet en achter niet ik heb al van alles geprobeerd maar kan het niet voormekaarkrijgen.
wie kan mij helpen????
H.JONGSMA
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

iets met de remdrukverdeler misschien? ik weet het ook niet, maar ik denk hardop mee :D ik had eerst dat ik ook weinig druk had, en wat ik had was op de bodem, en daar moest er een andere verdeler voor op... maarehm.. met schijfremmen.... is daar de verhouding dan ook niet anders voor ??
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Als alle olie uit de hoofdremcilinder is gelopen is de kans groot dat alle rotzooi en roest die in het resevoir drijft de rubbers gesloopt hebben van de hoofdremcilinder. :(
Weet dit helaas uit ervaring.
hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

dat is het probleem niet hoofdremcilinder is nieuw leidingen ook en de remdrukverdeler of wat voor ding het ook mag zijn heb ik er al tussenuit gehaald hier is het wel wat beter van geworden maar echt goed remmen doet hij niet ik mtrap hem tot bijna op de plank.
H.JONGSMA
hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

hilbert schreef:dat is het probleem niet hoofdremcilinder is nieuw leidingen ook en de remdrukverdeler of wat voor ding het ook mag zijn heb ik er al tussenuit gehaald hier is het wel wat beter van geworden maar echt goed remmen doet hij niet ik mtrap hem tot bijna op de plank.
ik denk zelf dat ik een andere hoofdremcilinder moet hebben want de orginele lever eerst olie naar de vooras en als deze druk op begint te bouwen gaat hij pas olie naar de achteras sturen maar deze hoeveelheid is dan maar heel weinig
H.JONGSMA
Doelloos
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2004 11:53

Bericht door Doelloos »

Je hebt een andere hoofdremcilinder nodig plus nog wat andere dingen. :welder:
Ramcharger SF {4x4-440HD-SIXPAC}police interceptor
Ramcharger SF {4x4-440HD-4BBL }police interceptor
Ramcharger SE {4x4-360EFI }prospector
W400'' CF {4x4-440HD-4BBL }adventure
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

hilbert schreef:
hilbert schreef:dat is het probleem niet hoofdremcilinder is nieuw leidingen ook en de remdrukverdeler of wat voor ding het ook mag zijn heb ik er al tussenuit gehaald hier is het wel wat beter van geworden maar echt goed remmen doet hij niet ik mtrap hem tot bijna op de plank.
ik denk zelf dat ik een andere hoofdremcilinder moet hebben want de orginele lever eerst olie naar de vooras en als deze druk op begint te bouwen gaat hij pas olie naar de achteras sturen maar deze hoeveelheid is dan maar heel weinig
Spreekt hier de andere Hilbert? ??? ???[/color]
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

En vergeet natuurlijk niet EERST je hoofdremcylinder te ontluchten!!!
hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

dat is ook gedaan eerst op mijn eigen manier en toen volgens het boekje maar dat hielp ook niet.
H.JONGSMA
hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

is er niemand die mij hierop antwoord kan geven hij had eigenlijk al voor de apk gemoeten en ik heb er geen zin aan om de remtrommel er weer op te bouwen.
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

er zit een verstelbaar stangetje in je hoofdremcilinder, deze kun je iets in of uitdraaien om de slag van je rempedaal langer of korter te maken.
heb je dat al eens geprobeerd.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

ja daar heb ik ook al naar gekeken maar dat is het ook niet ik moet een andere hoofdremcilinder hebben maar welke?
ik heb vandaag een opgehaald van een camaro met rondom schijven deze moet ik pasmaken en hopen dat het dan goed is maar dat is de vraag natuurlijk.
ik heb eigenlijk geen zin om tien remcilinders pas te maken om te kijken welke de goeie is dus als iemand weet wat voor een hoofdremcilinder ik nodig heb dan hoor ik dat graag.
H.JONGSMA
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

De originele hoofdremcilinder moet gewoon werken bij schijfremmen achter.
Enige wat gewijzigd moet worden is de terugslagklep in de aansluiting van de achterremmen; anders blijven de achter (schijf)remmen aanlopen.
Dit is een messing plug in de boring van de aansluitng op de hoofremcilinder naar de achterremmen.

Aan de klachten te zien, heb ik dezelfde gedachte als Berry.
Hoe je de hoofdremcilinder moet afstellen staat op de instructies die er bij moeten zitten. Dit afstellen luistert erg nauw.
Mocht je de instructies niet meer hebben; laat het even weten.
Gerhart
hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

bedankt voor de info maar welke instructies bedoel je precies? die bij een nieuwe hoofdremcilinder inzitten of bedoel je wat anders? en wwet jij ook hoe het zit met de hoofdremcilinder met twee even grote potjes en die met twee verschillende potjes zijn deze inwendig verschillend want een revisiesetje is voor beiden gelijk .
ik heb zelf namelijk de cilinder met de twee verschillende potjes er op zitten.
H.JONGSMA
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ja, de instructies die bij de hoofdremcilinder zitten.
Hierop staat hoe je moet ontluchten en hoe je de plunjer moet afstellen. Dit is de plunjer tussen rempedaal en hoofdremcilinder.

Aan de afmetingen van de reservoirs kun je niet zien wat voor hoofdremcilinder je hebt. Je leverancier moet je kunnen vertellen wat de boring en de slag is van de cilinder.
Als je een hoofdremcilinder vervangt, moet je altijd een cilinder met dezelfde specificaties (boring en slag) als de originele hebben.

De grootte van de reservoirs is weer afhankelijk van de gebruikte remcilinders (remklauwen aan de voorkant en cilinders of klauwen aan de achterkant).
Deze moeten altijd zo groot zijn, dat als de remvoeringen helemaal versleten zijn, er nog genoeg vloeistof in de reservoirs zit om te kunnen remmen. Anders heb je het risico om lucht in het systeem te krijgen.




Edited By Gerhart on 1143112290
Gerhart
Plaats reactie