Na een tijdje zoeken naar het Mann C2645 die past perfekt in het orginele luchtfilter huis (de koekepan met deksel) De handdoek in de ring gegooit en gaan nadenken over een alternatief want ik zie alleen maar uitverkocht en als ik zoek naar alternatieven krijg ik filters te zien die er totaal niet op lijken.
Wat heb ik gedaan: Een zogenaamd open sport lucht filter bij bol besteld. Ik had nog een complete luchtfilter set van een Peogeot 107 lliggen, daarvan past de kunstof slang met een kleine aanpassing met de haakse slijper perfekt over de ingang van het orginele lucht filter. Ook past die slang krap in een haakse pvc bocht met een Diameter van 70mm., aan de andere kant van de pvc bocht een stukje pvc pijp, waarop dat open sport luchtfilter
Met de dunste vulring weer perfekt past.
Het had ook simpeler gekund door dat sport filter rechtsreenks op de carburateur te moteren, maar ik wil koude lucht aanzuigen. Op deze manier zit dat filter nu achter mijn rechter koplamp.
Heb er mee gereden, ik merk iets vershil. Wat ergens ook logisch is want de lucht is koeler en komt ook met veel minder weerstan binnen als met een orgineel luchtfilter. Voor het geluid moet je mij niks vragen, ik hoor het niet! De ramen tochten isolatie is er niet, en de uitlaat maakt het compleet
Ik ben er tevreden mee.
Wil je het zelf ook doen.. deze heb ik gekocht
https://www.bol.com/nl/nl/p/universele- ... TWKK4oZITY