Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Brandstof systeem werkend krijgen

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen, tips en wetenswaardigheden.
SvenW200

Brandstof systeem werkend krijgen

Bericht door SvenW200 »

Mijn W200 heb ik sinds aanschaf 2 jaar geleden alleen nog maar op LPG gereden, nou wil ik het benzine systeem ook werkend krijgen (in ieder geval als back-up). Want zodra ik in de cabine de schakelaar omzet valt hij gelijk stil, en starten wil hij dan ook echt niet op benzine.

Mijn vraag is dan ook, waar kan ik het beste mee beginnen met controleren? en wat kan ik eventueel doormeten en wat voor waardes zou ik moeten hebben voor een goed werkend brandstof systeem?

Ik ben hier vrij onbekend in dus alle hulp is zeerst welkom :toppie

Sven
Henk_W200
Contacteer:

Re: Brandstof systeem werkend krijgen

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Sven,

Ik zou alle oude benzine verwijderen en nieuwe benzine erin gooien.
Brandstof filter vervangen, en funtioneerd de brandstof pomp nog wel ?

Functioneerd de carburateur nog wel goed ?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
SvenW200

Bericht door SvenW200 »

Bedankt voor je bericht Henk. Ik zal inderdaad eens beginnen met de oude benzine eruit gooien.
Ik weet dus niet of de pomp functioneert. Het makkelijkste is denk ik gewoon een slang eraf trekken om te kijken of er benzine door stroomt?

Hoop er aankomende week eens tijd voor te hebben, dan koppel ik terug wat eruit is gekomen! :mrgreen:
robbert peter

Bericht door robbert peter »

Je kan eerst voor de klep de slang eraf halen om te kijken of er benzine komt. als dit het geval is kijken of je stroom op de klep krijgt die de benzinetoevoer regeld. Vervangen van de benzineslangen is misschien ook een optie omdat deze vaak verduurd zijn als ze lang niet gebruikt zijn zeker in combi met de benzine van tegenwoordig

succes
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Robbie

Bericht door Robbie »

Ik heb mijn benzine tank vervangen door een 10L buitenboord motor tankje. Aan de slang van het tankje heb ik zo'n pompbalgje zitten,en de slang vanaf het pompbalgje heb ik links onder de cabine op de bestaande brandstof leiding aangesloten.

Waarom dat pompbalgje, Als je de keuze maakt op benzine te gaan cruisen, moet eerst de carburateur gevuld worden met benzine. Dat doe ik met het balgje. Startende gaat ook, maar duurt lang.

Is de LPG op tijdens het cruisen, zet ik gewoon rijdend de keuze schakelaar op benzine. Dan draait de motor na enkele seconden op benzine.

Maar let op! Ga je van benzine terug naar LPG, De keuze schakelaar eerst in de middelste stand zetten! Zodat je het reservoir van de carburateur leeg rijd. Is alle benzine eruit, ((de motor valt uit) Dan pas de keuze schakelaar op LPG zetten.

Je brandstof pomp is mechanisch, en die vind je onder de dynamo. Mijn ervaring is dat ze extreem vergevings gezind zijn. Na lang niet op benzine cruisen pompt hij nog vrolijk benzine de carburateur in.
SvenW200

Bericht door SvenW200 »

Afgelopen zaterdag heb ik wat tijd gevonden om even te kijken naar het systeem en heb het volgende gedaan.

Oude brandstof uit de tank gehaald
Slang afgekoppeld van de pomp, en met een doorzichtige slang een jerrycan gehangen
Slang die de carburateur in gaat losgekoppeld en in een leeg bakje gehangen, zodat ik kan zien op pomp wel zijn werk doet.
Filter heb ik er even tussenuit gelaten.

Nu zit er een valve tussen die open zou moeten gaan als je in de cabine de schakelaar omzet, die heb ik er tussen laten zitten.

resultaat: er word heel minimaal benzine doorgepompt... Nu is natuurlijk de vraag of het de pomp of de valve is die zijn werk niet goed doet.
Pomp en filter ga ik een nieuwe van bestellen bij Rock wantja de kosten zijn het niet... De valve wil ook wel vernieuwen en vroeg me af of jullie tips hebben welke te kopen. Hier een foto van welke er nu op zit.
WhatsApp Image 2025-03-24 at 09.16.13.jpeg
Robbie

Bericht door Robbie »

Wat ik zou doen, de slang op de brandstofpomp aansluiten. Kan je de motor zelf gewoon op LPG laten lopen.
SvenW200

Bericht door SvenW200 »

Welke slang bedoel je dan precies?
Robbie

Bericht door Robbie »

Uit je jerrycan.
Plaats reactie