Na jaren toch weer een w200
Na jaren toch weer een w200
Dag mede Dodge liefhebbers,
Nadat ik zo’n 8 jaar geleden een half jaartje op de w200 van Phil heb mogen passen begon het toch weer te kriebelen! Destijds heb ik vanwege tijdgebrek, kleine kinderen, wijzigingen van de oldtimerregeling enz. de w200 van de hand gedaan, waarna hij via west-Nederland en later België weer bij Phil terecht is gekomen. Na een flinke poos zoeken heb ik uiteindelijk een Dodge bij van Dijck gekocht. Daar is de w200 apk klaar gemaakt, en in het verleden is hij door de vorige eigenaar flink onder handen genomen. Gelift, compleet uit elkaar geweest, chassis gepoedercoat, carrosserie strak gemaakt en blauw gespoten. Motor deels gereviseerd, electra aangepakt. Kortom er is enorm veel gedaan, maar helaas niet afgemaakt. (Gestrand project) De Dodge heeft dan ook na de aanpak jaren stil gestaan en aan mij de eer om de puntjes op de I de zetten. Ondertussen aardig wat puntjes gevonden en van mij mag de Dodge iets soberder dan dat de vorige eigenaar voor ogen had. (Veel extra lampjes enz)
Helaas (maar begrijpelijk) heeft de vorige eigenaar niet de map met foto’s ten tijde van de restauratie bij de auto gelaten. Dat betekend dat ik hier en daar moet gokken of iets goed/gereviseerd is of niet en dat is soms lastig.
Mocht iemand meer info over deze Dodge hebben dan hoor ik het uiteraard graag!
De w200 (alleen benzine) liep moeilijk op de choke, en miste trekkracht wanneer hij warm was. Dat heb ik vandaag met een monteur kunnen aanpakken. Probleem zat in de ontsteking.
De verdeler wil ik nog vervangen voor een nieuwe, samen met de bobine, bougiekabels en bougies. De andere onderdelen zijn al vervangen, zoals ecu, weerstand blokje, spanningsregelaar.
Er zit een nieuwe of gereviseerde carburateur op gezet, maar ik vermoed dat daar ook het een en ander aan afgesteld moet gaan worden.
Voor nu denk ik wel even genoeg info, super dat ik weer terecht kan op dit forum!
Hartelijke Mopar groet,
Eelco
Nadat ik zo’n 8 jaar geleden een half jaartje op de w200 van Phil heb mogen passen begon het toch weer te kriebelen! Destijds heb ik vanwege tijdgebrek, kleine kinderen, wijzigingen van de oldtimerregeling enz. de w200 van de hand gedaan, waarna hij via west-Nederland en later België weer bij Phil terecht is gekomen. Na een flinke poos zoeken heb ik uiteindelijk een Dodge bij van Dijck gekocht. Daar is de w200 apk klaar gemaakt, en in het verleden is hij door de vorige eigenaar flink onder handen genomen. Gelift, compleet uit elkaar geweest, chassis gepoedercoat, carrosserie strak gemaakt en blauw gespoten. Motor deels gereviseerd, electra aangepakt. Kortom er is enorm veel gedaan, maar helaas niet afgemaakt. (Gestrand project) De Dodge heeft dan ook na de aanpak jaren stil gestaan en aan mij de eer om de puntjes op de I de zetten. Ondertussen aardig wat puntjes gevonden en van mij mag de Dodge iets soberder dan dat de vorige eigenaar voor ogen had. (Veel extra lampjes enz)
Helaas (maar begrijpelijk) heeft de vorige eigenaar niet de map met foto’s ten tijde van de restauratie bij de auto gelaten. Dat betekend dat ik hier en daar moet gokken of iets goed/gereviseerd is of niet en dat is soms lastig.
Mocht iemand meer info over deze Dodge hebben dan hoor ik het uiteraard graag!
De w200 (alleen benzine) liep moeilijk op de choke, en miste trekkracht wanneer hij warm was. Dat heb ik vandaag met een monteur kunnen aanpakken. Probleem zat in de ontsteking.
De verdeler wil ik nog vervangen voor een nieuwe, samen met de bobine, bougiekabels en bougies. De andere onderdelen zijn al vervangen, zoals ecu, weerstand blokje, spanningsregelaar.
Er zit een nieuwe of gereviseerde carburateur op gezet, maar ik vermoed dat daar ook het een en ander aan afgesteld moet gaan worden.
Voor nu denk ik wel even genoeg info, super dat ik weer terecht kan op dit forum!
Hartelijke Mopar groet,
Eelco
Re: Na jaren toch weer een w200
Meteen even een vraagje aan Henk, ik zit te denken om de hele verdeler te vervangen voor een nieuwe, i.p.v. alleen het kapje en de rotor. (En de bobine) Nu zag ik op je w200 site dat je in 2012 de verdeler had vervangen voor een nieuwe van Van Dijck. En jaren later weer vervangen voor een hei. Nu lijkt me dat voor nu wat overdreven aangezien de rest nog aardig fris is bij mij, maar beviel de verdeler van Arjan destijds goed?
Is nu iets van 180 euro, is het dat waard? Lijkt me dezelfde als die jij destijds had. Is die met elektronische ontsteking?
Is nu iets van 180 euro, is het dat waard? Lijkt me dezelfde als die jij destijds had. Is die met elektronische ontsteking?
Re: Na jaren toch weer een w200
Welkom Eelco
Veel plezier er mee. Ik zal je vast nog wel ergens zien aangezien ik in Rossum woon. Hij is is inderdaad zeer opvallend.
Veel plezier er mee. Ik zal je vast nog wel ergens zien aangezien ik in Rossum woon. Hij is is inderdaad zeer opvallend.
Re: Na jaren toch weer een w200
Ah oet Rossum, da’s vlakbij ja, we hebben elkaar destijds met de Dodge (nu van Phil) volgens mij wel eens getroffen. Ik wilde toen al eens langs rijden maar dat is er nooit van gekomen. Heb jij dezelfde Dodge nog steeds? Je zat toch ook op dat andere forum? USA trucks? Waren alleen wel wat minder vriendelijke mensen daar. Die zaten nogal te fitten op de Oude Dodge van mij/Phil.
We treffen elkaar vast een keer!
We treffen elkaar vast een keer!
Re: Na jaren toch weer een w200
Hoi Eelco,
Welkom op het forum.
En fijn dat je weer een W200 hebt.
Ik zou toch voor de HEI gaan , alles onder 1 dak.
Dan kan de ouwe meuk uit de kabelboom, het gaat hem meer om de stekkers enz.
Origineel gaat de spanning op de ontsteking via stekker stekker stekker enz enz.
Dit is vaak een probleem bij de W200, slechte stekker verbindingen of slechte zekeringkast.
Overgangsweerstand enz.
Met een Hei heb je daar geen last meer van.
Mijn HEI heb ik aangesloten op de accu, via zwevende zekering op de accu en geheim schakelaartje in de cabine, dus altijd een goeie spanning op de ontsteking.
Je hebt ook een veel betere vonk.
Er zijn echt veel mensen die dit hebben gedaan
Is echt een aanrader ik heb hem gekocht bij oldschoolproducts
https://oldschoolproducts.nl/shop/Ontst ... ock-318-34
Dan moet je ook andere bougie kabels kopen
Welkom op het forum.
En fijn dat je weer een W200 hebt.
Ik zou toch voor de HEI gaan , alles onder 1 dak.
Dan kan de ouwe meuk uit de kabelboom, het gaat hem meer om de stekkers enz.
Origineel gaat de spanning op de ontsteking via stekker stekker stekker enz enz.
Dit is vaak een probleem bij de W200, slechte stekker verbindingen of slechte zekeringkast.
Overgangsweerstand enz.
Met een Hei heb je daar geen last meer van.
Mijn HEI heb ik aangesloten op de accu, via zwevende zekering op de accu en geheim schakelaartje in de cabine, dus altijd een goeie spanning op de ontsteking.
Je hebt ook een veel betere vonk.
Er zijn echt veel mensen die dit hebben gedaan
Is echt een aanrader ik heb hem gekocht bij oldschoolproducts
https://oldschoolproducts.nl/shop/Ontst ... ock-318-34
Dan moet je ook andere bougie kabels kopen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Na jaren toch weer een w200
Leuk Eelco toch weer ene gevonden na lang zoeken.
Bedenk me net dat ik je niet meer heb geantwoord op je laatste mail tijdje geleden wel smorgens gelezen en dacht doe ik wel in mijn pauze Toch geluk zie ik
Mijn dodge stond op een belgies site tekoop en heb hem van Ed (ook actief hier) terug kunnen kopen uit Zeeland. In 2013 was dat.
Succes met je Dodge
Bedenk me net dat ik je niet meer heb geantwoord op je laatste mail tijdje geleden wel smorgens gelezen en dacht doe ik wel in mijn pauze Toch geluk zie ik
Mijn dodge stond op een belgies site tekoop en heb hem van Ed (ook actief hier) terug kunnen kopen uit Zeeland. In 2013 was dat.
Succes met je Dodge
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Na jaren toch weer een w200
Ah dank voor de reacties, mannen!
Tja, over de Hei valt me op dat de ene laaiend is en de ander het goedkope rommel uit China vindt. Dat met die stekkers herken ik wel ja, al is de kabelboom bij deze wel aardig netjes, maar ik heb het idee dat ik bij snelweg/veel toeren wel iets smeulends ruik.
Kan je behalve voorontsteking verder nog iets regelen op een Hei? Ik bedoel, met de oude kon je totale ontsteking regelen of de centrifugale veertjes wat strakker of juist losser te zetten.
Zijn er nog meer mensen met positieve of juist negatieve ervaringen?
Tja, over de Hei valt me op dat de ene laaiend is en de ander het goedkope rommel uit China vindt. Dat met die stekkers herken ik wel ja, al is de kabelboom bij deze wel aardig netjes, maar ik heb het idee dat ik bij snelweg/veel toeren wel iets smeulends ruik.
Kan je behalve voorontsteking verder nog iets regelen op een Hei? Ik bedoel, met de oude kon je totale ontsteking regelen of de centrifugale veertjes wat strakker of juist losser te zetten.
Zijn er nog meer mensen met positieve of juist negatieve ervaringen?
Re: Na jaren toch weer een w200
Smeulen ruiken kan de ampere meter zijn , die heb ik doorverbonden
https://www.wee200.nl/w200_tips/13-8V/13-8V.htm
En ik denk dat je met de ontsteking te moeilijk denkt, de HEI is gewoon perfect.
Je hoeft niet met veertjes ofzo te vervangen
Ik heb de ontsteking zo afgesteld
vacuum slang van ontsteking
stationair 6-7 graden
volgas 22 graden
vacuum slang op de ontsteking
volgas 48-49 graden
stationair is de vacuum 16 inHg
volgas 22-23 inHg
stationair heb ik een 700-800 rpm
volgas bedoel ik 2500-3000 rpm
Die curve is vrij normaal als je het op internet bekijkt (voor LPG)
https://www.wee200.nl/w200_tips/13-8V/13-8V.htm
En ik denk dat je met de ontsteking te moeilijk denkt, de HEI is gewoon perfect.
Je hoeft niet met veertjes ofzo te vervangen
Ik heb de ontsteking zo afgesteld
vacuum slang van ontsteking
stationair 6-7 graden
volgas 22 graden
vacuum slang op de ontsteking
volgas 48-49 graden
stationair is de vacuum 16 inHg
volgas 22-23 inHg
stationair heb ik een 700-800 rpm
volgas bedoel ik 2500-3000 rpm
Die curve is vrij normaal als je het op internet bekijkt (voor LPG)
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Na jaren toch weer een w200
Hahah, ja ik zag het al op je wee200 site, je hebt me aardig overtuigd. Ben wel in een keer van veel oude kabels en connecties af. Krijg je bij de levering van zo’n Hei nog een soort van standaard afstelling waar je vanuit kunt gaan?
Mijn w200 staat nog op benzine en verbruikt op dit moment met wat afstellen en rondjes in de buurt bijna 1:1. Daar schrik ik wel van. Mijn vorige op lpg liep 1 op 3...
Ik ga deze week ook even de achterkant van de tellerbak beter bekijken of de ampèremeter doorverbonden is, heb al wel een nieuwe km teller geplaatst, maar daarvoor hoefde de zaak niet los. Kon er via de onderkant bij.
Mijn w200 staat nog op benzine en verbruikt op dit moment met wat afstellen en rondjes in de buurt bijna 1:1. Daar schrik ik wel van. Mijn vorige op lpg liep 1 op 3...
Ik ga deze week ook even de achterkant van de tellerbak beter bekijken of de ampèremeter doorverbonden is, heb al wel een nieuwe km teller geplaatst, maar daarvoor hoefde de zaak niet los. Kon er via de onderkant bij.
Re: Na jaren toch weer een w200
1 op 1 overzetten gaat niet
Lees maar even op https://www.wee200.nl/w200_tips/hei_dis ... ibutor.htm
Ik rij 1 op 3,8 op LPG
Lees maar even op https://www.wee200.nl/w200_tips/hei_dis ... ibutor.htm
Ik rij 1 op 3,8 op LPG
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Na jaren toch weer een w200
Hei is geweldig!
Dat 1:1 rijden zou ik in de afstelling van de carburateur zoeken.
Dat 1:1 rijden zou ik in de afstelling van de carburateur zoeken.
Re: Na jaren toch weer een w200
Ik heb de Hei, nieuwe bijbehorende bougiekabels en bougies besteld. Ik had je link al even goed bekeken, die ga ik gebruiken als leidraad.
Als alles gewisseld en overbodige onderdelen afgekoppeld zijn en de Dodge loopt weer, dan ga ik met de carb bezig. Het is wel een holley, maar kan de standaard settings van het ding niet vinden. Zou een gereviseerde kunnen zijn, aan de nummers te zien kom ik wel eens bij NOS Holley uit. Iemand toevallig meer info?
Als alles gewisseld en overbodige onderdelen afgekoppeld zijn en de Dodge loopt weer, dan ga ik met de carb bezig. Het is wel een holley, maar kan de standaard settings van het ding niet vinden. Zou een gereviseerde kunnen zijn, aan de nummers te zien kom ik wel eens bij NOS Holley uit. Iemand toevallig meer info?
Re: Na jaren toch weer een w200
Youtube
Re: Na jaren toch weer een w200
Die Dodge heb ik laatst zien staan bij Van Dijck toen ik daar onderdelen ging halen. Poh die ziet er netjes uit zeg!! Mooi strak in de lak en gecoat chassis. Zonde dat projecten soms zo stranden eigenlijk. Zaten inderdaad wel iets te overdreven veel lampjes op, maar dat zijn kleinigheidjes. Veel succes met je nieuwe wagen!
Bram
Re: Na jaren toch weer een w200
Ja, ik kwam eigenlijk voor die andere w200 die Arjan te koop had staan, maar was meteen verkocht bij het zien van deze.
Uiteindelijk toch nog een hele lijst aan punten gevonden die "moeten" gebeuren, zoals het netjes laten lopen van de motor, als het koud is werkt de choke niet goed, dus warm laten draaien is lastig, laat staan wegrijden... maar ook bijv. bekabeling netjes wegwerken. Gaat nu zonder rubbers/stekkers door het schutbord, dat kan natuurlijk niet goed gaan. Veel andere zaken zijn cosmetisch, deel van de kermis eraf, niet mijn smaak, motorkap zit klem tussen de spatborden, dus uitlijnen en kijken of de spatborden iets naar buiten kunnen. enz.
Maar ik heb geen haast, ik begin met een HEI verdeler, nieuwe bougiekabels en bougies. Daarna de carb. Maar dat is een stuk lastiger omdat het een remanufactured holley 2280 is. Ik kan nog niet goed vinden hoe je zo'n carb netjes af stelt en wat bijv. allemaal aan vacuüm afgedopt moet zijn en wat niet. Ding ziet er nieuw uit maar de dodge loopt er beroerd 1:1 op. Zwarte roet, dus waarschijnlijk veel te rijk. Mocht iemand nog een goeie site of link hebben met meer info over deze carb, dus niet de originele 2280, want die ziet er anders uit, maar vermoedelijk dit type: https://www.vandam4x4.nl/winkel/motoren ... -w200-318/ (Hopelijk mag ik linkjes plaatsen, Henk?)
Uiteindelijk toch nog een hele lijst aan punten gevonden die "moeten" gebeuren, zoals het netjes laten lopen van de motor, als het koud is werkt de choke niet goed, dus warm laten draaien is lastig, laat staan wegrijden... maar ook bijv. bekabeling netjes wegwerken. Gaat nu zonder rubbers/stekkers door het schutbord, dat kan natuurlijk niet goed gaan. Veel andere zaken zijn cosmetisch, deel van de kermis eraf, niet mijn smaak, motorkap zit klem tussen de spatborden, dus uitlijnen en kijken of de spatborden iets naar buiten kunnen. enz.
Maar ik heb geen haast, ik begin met een HEI verdeler, nieuwe bougiekabels en bougies. Daarna de carb. Maar dat is een stuk lastiger omdat het een remanufactured holley 2280 is. Ik kan nog niet goed vinden hoe je zo'n carb netjes af stelt en wat bijv. allemaal aan vacuüm afgedopt moet zijn en wat niet. Ding ziet er nieuw uit maar de dodge loopt er beroerd 1:1 op. Zwarte roet, dus waarschijnlijk veel te rijk. Mocht iemand nog een goeie site of link hebben met meer info over deze carb, dus niet de originele 2280, want die ziet er anders uit, maar vermoedelijk dit type: https://www.vandam4x4.nl/winkel/motoren ... -w200-318/ (Hopelijk mag ik linkjes plaatsen, Henk?)
Brammie2 schreef: ↑09 mar 2021 08:14 Die Dodge heb ik laatst zien staan bij Van Dijck toen ik daar onderdelen ging halen. Poh die ziet er netjes uit zeg!! Mooi strak in de lak en gecoat chassis. Zonde dat projecten soms zo stranden eigenlijk. Zaten inderdaad wel iets te overdreven veel lampjes op, maar dat zijn kleinigheidjes. Veel succes met je nieuwe wagen!