Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Witte rook - lpg probleempje

Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Als ik jou was zou ik dit probleem ook is voorleggen op het AAP forum
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

robdodge schreef:Als ik jou was zou ik dit probleem ook is voorleggen op het AAP forum
Bedankt, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in de "techneuten" daar.... :p

Ik ga dit weekend wel naar Kinderen in Oirschot, mischien dat die er iets mee kan.

Kan het ook een lek in het inlaatspruitstuk zijn? Dat er ergens olie word meegenomen?
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Probeer het anders eens op het moparforum..
Die weten er vast meer van.
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

BAKBEESJUH schreef:olie in carb, blauwe rook...hmm

Heb je "sludge" bij je olie zitten? (check peilstok voor witte drab)

Als ik dit zo hoor is of je pcv niet goed meer, of er komt olie via de klepjes naar boven...je hebt het blok toch niet overgevuld met olie hoop ik?

En backfire's zijn niet altijd knallen, een "pssht" geluid kun je ook horen...

Misschien is je timing chain naar de knoppen is, of versleten. Beste is om ff je timing met een flitslamp te checken.

Maar blauwe rook is meestal olie die via de kleppen naar binnenkomt.. hoe het in je carb komt...dat kan komen door overdruk in je motorblok dan perst hij olie via de pcv de carb in...

En anders toch ff navraag doen op mopar forum..

suc6!! :cool:
Geen sludge.

PCV klepje vorige week vervangen, breather aan de andere kant 2 weken geleden.

Er kan een keer iets te veel olie in gegaan zijn, maar nooit veel. Het peil is iig nooit boven "full" op de peilstok geweest.

Timing is met vervroeger erop boven de 10, als de vervroeger eraf gaat verdwijnt het streepje onder de waterpomp.....

Ik hoor inderdaad wel eens een sissend geluid vlak voor er rook uit komt.

Dan zou het dus een backfire of toch overdruk kunnen zijn....

Ik zal me voor de zekerheid ook maar eens op het moparforum gaan aanmelden, alvast bedankt voor de hulp hier! :cool:
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Nog niet op het moparforum geweest, de carburateur is al weer lek. :(
Ik ga het dichtmaken met loctite blauw, maar ik begin er hard aan te twijfelen of ik niet beter volgas de andere motor in elkaar kan zetten zonder performance delen.
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Tnx Roger, ik zal het eens proberen met een andere module.

De Carb is er een van Carter, en heb ik vandaag weer dichtgemaakt, nu met vloeibare pakking.
Nou loopt de motor stationair alleen helemaal niet meer goed, dus ga ik eerst even die module proberen voor ik verder ga. :)
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Maar voor ik daaraan toekwam viel het me op dat er wel een erg duidelijke lpg lucht rond de Dodge hing... :(

Hij staat nou bij een garage, die gaan morgen kijken wat er mis is en hem afstellen als er niks bijzonders kapot is.
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

En ben ik weer. :D

LPG kwam uit de uitlaat, dat had de garage opgelost.
Verder kon ie er niet veel mee, want volgens hem zat er een vacuumlek.
Vandaag ontstekingsmodule vervangen, bougies, verdelerkap en rotortje vervangen, breather en pcv vervangen door breathers die niet meer op de carb zitten aangesloten en voila, het loopt weer.

Verder was de slang van de pcv naar de carb helemaal dichtgeslibt. Dat zal wel met het originele probleem, de rook bij het starten, te maken hebben gehad.

Nou heb ik nog 1 dingetje. :p
Uit de breather aan de bijrijderskant, dus waar eigenlijk de lucht het blok in zou moeten gaan, komt nu constant rook uit... ???
Het zal geen kwaad kunnnen, maar is er iets aan te doen of moet ik er onderhand vrede mee hebben dat het een oud ding is en door met het andere blok?
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

die pcv valve zit er niet voor niks
die is om de oliedampen uit je blok te zuigen,zodat de olie mooi schoon blijft......
dus vervangen door een breather is niet echt de oplossing.......... :)

groeten Ruudje
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Woohoow... :(

Die klep zit er bij mij dus al lang niet meer, ik heb 2 linkeruitlaatspruitstukken erop zitten. Dus alle2 zonder die klep. Mischien toch de intake er maar eens afhalen dan. :)

Rudodge: Dat weet ik, de theorie was dus dat de breather die origineel lucht vanaf het luchtfilter haalt dat uit de buitenlucht zou gaan doen, en de pcv de dampen niet terug de carb in blaast, maar de vrije lucht in.
Ik denk dat ik alleen vergeten ben dat er nu dus geen aanzuiging is, omdat de pcv kant niet meer meegenomen word door de carb? Klopt dat?
Aan de "inlaat" kant van het verhaal komen nu dus oliedampen vrij. Als dat aan de pcv-klep kant zou zijn had ik het nog gesnapt, maar met de foto van Roger erbij denk ik dat het originele probleem meer in de intake zit.

Overigens, dit zijn de bougies die ik eruit heb gehaald vandaag:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Klopt dat met het intake verhaal of is er iets anders wat je hieraan kunt zien?




Edited By NascarTim on 1158445586
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

volgens mij maakt het niet uit als je crossover dichtgekoekt zit
tegenwoordig verkopen ze pakkingen die de crossover afsluiten,zodat je een kouder lucht/benzine mengsel in je verbrandingskamers krijgt,wat weer beter is voor je vermogen
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

De breather is feitelijk een luchtinlaat, de andere kan van je blok wordt via een slang gekoppeld met je carb, door het vacuum wat de motor veroorzaakt als je gas geeft worden de dampen uit je blok afgezogen. Dus als je hem niet via de carb hebt lopen zal er nooit iets van dampen afgezogen worden en blijven als die schadelijke gassen in je blok met als gevolg vervuiling en op den duur grote problemen.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

tonnie wittenaar schreef:De breather is feitelijk een luchtinlaat, de andere kan van je blok wordt via een slang gekoppeld met je carb, door het vacuum wat de motor veroorzaakt als je gas geeft worden de dampen uit je blok afgezogen. Dus als je hem niet via de carb hebt lopen zal er nooit iets van dampen afgezogen worden en blijven als die schadelijke gassen in je blok met als gevolg vervuiling en op den duur grote problemen.
Duidelijk verhaal.

Ik ga de pcv-kant weer op de carb zetten, en dan kan die crossover dicht blijven zitten?
Plaats reactie