Witte rook - lpg probleempje
Bedankt, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in de "techneuten" daar.... :probdodge schreef:Als ik jou was zou ik dit probleem ook is voorleggen op het AAP forum
Ik ga dit weekend wel naar Kinderen in Oirschot, mischien dat die er iets mee kan.
Kan het ook een lek in het inlaatspruitstuk zijn? Dat er ergens olie word meegenomen?
Geen sludge.BAKBEESJUH schreef:olie in carb, blauwe rook...hmm
Heb je "sludge" bij je olie zitten? (check peilstok voor witte drab)
Als ik dit zo hoor is of je pcv niet goed meer, of er komt olie via de klepjes naar boven...je hebt het blok toch niet overgevuld met olie hoop ik?
En backfire's zijn niet altijd knallen, een "pssht" geluid kun je ook horen...
Misschien is je timing chain naar de knoppen is, of versleten. Beste is om ff je timing met een flitslamp te checken.
Maar blauwe rook is meestal olie die via de kleppen naar binnenkomt.. hoe het in je carb komt...dat kan komen door overdruk in je motorblok dan perst hij olie via de pcv de carb in...
En anders toch ff navraag doen op mopar forum..
suc6!!
PCV klepje vorige week vervangen, breather aan de andere kant 2 weken geleden.
Er kan een keer iets te veel olie in gegaan zijn, maar nooit veel. Het peil is iig nooit boven "full" op de peilstok geweest.
Timing is met vervroeger erop boven de 10, als de vervroeger eraf gaat verdwijnt het streepje onder de waterpomp.....
Ik hoor inderdaad wel eens een sissend geluid vlak voor er rook uit komt.
Dan zou het dus een backfire of toch overdruk kunnen zijn....
Ik zal me voor de zekerheid ook maar eens op het moparforum gaan aanmelden, alvast bedankt voor de hulp hier!
En ben ik weer. :D
LPG kwam uit de uitlaat, dat had de garage opgelost.
Verder kon ie er niet veel mee, want volgens hem zat er een vacuumlek.
Vandaag ontstekingsmodule vervangen, bougies, verdelerkap en rotortje vervangen, breather en pcv vervangen door breathers die niet meer op de carb zitten aangesloten en voila, het loopt weer.
Verder was de slang van de pcv naar de carb helemaal dichtgeslibt. Dat zal wel met het originele probleem, de rook bij het starten, te maken hebben gehad.
Nou heb ik nog 1 dingetje. :p
Uit de breather aan de bijrijderskant, dus waar eigenlijk de lucht het blok in zou moeten gaan, komt nu constant rook uit... ???
Het zal geen kwaad kunnnen, maar is er iets aan te doen of moet ik er onderhand vrede mee hebben dat het een oud ding is en door met het andere blok?
LPG kwam uit de uitlaat, dat had de garage opgelost.
Verder kon ie er niet veel mee, want volgens hem zat er een vacuumlek.
Vandaag ontstekingsmodule vervangen, bougies, verdelerkap en rotortje vervangen, breather en pcv vervangen door breathers die niet meer op de carb zitten aangesloten en voila, het loopt weer.
Verder was de slang van de pcv naar de carb helemaal dichtgeslibt. Dat zal wel met het originele probleem, de rook bij het starten, te maken hebben gehad.
Nou heb ik nog 1 dingetje. :p
Uit de breather aan de bijrijderskant, dus waar eigenlijk de lucht het blok in zou moeten gaan, komt nu constant rook uit... ???
Het zal geen kwaad kunnnen, maar is er iets aan te doen of moet ik er onderhand vrede mee hebben dat het een oud ding is en door met het andere blok?
Woohoow... :(
Die klep zit er bij mij dus al lang niet meer, ik heb 2 linkeruitlaatspruitstukken erop zitten. Dus alle2 zonder die klep. Mischien toch de intake er maar eens afhalen dan. :)
Rudodge: Dat weet ik, de theorie was dus dat de breather die origineel lucht vanaf het luchtfilter haalt dat uit de buitenlucht zou gaan doen, en de pcv de dampen niet terug de carb in blaast, maar de vrije lucht in.
Ik denk dat ik alleen vergeten ben dat er nu dus geen aanzuiging is, omdat de pcv kant niet meer meegenomen word door de carb? Klopt dat?
Aan de "inlaat" kant van het verhaal komen nu dus oliedampen vrij. Als dat aan de pcv-klep kant zou zijn had ik het nog gesnapt, maar met de foto van Roger erbij denk ik dat het originele probleem meer in de intake zit.
Overigens, dit zijn de bougies die ik eruit heb gehaald vandaag:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Klopt dat met het intake verhaal of is er iets anders wat je hieraan kunt zien?
Edited By NascarTim on 1158445586
Die klep zit er bij mij dus al lang niet meer, ik heb 2 linkeruitlaatspruitstukken erop zitten. Dus alle2 zonder die klep. Mischien toch de intake er maar eens afhalen dan. :)
Rudodge: Dat weet ik, de theorie was dus dat de breather die origineel lucht vanaf het luchtfilter haalt dat uit de buitenlucht zou gaan doen, en de pcv de dampen niet terug de carb in blaast, maar de vrije lucht in.
Ik denk dat ik alleen vergeten ben dat er nu dus geen aanzuiging is, omdat de pcv kant niet meer meegenomen word door de carb? Klopt dat?
Aan de "inlaat" kant van het verhaal komen nu dus oliedampen vrij. Als dat aan de pcv-klep kant zou zijn had ik het nog gesnapt, maar met de foto van Roger erbij denk ik dat het originele probleem meer in de intake zit.
Overigens, dit zijn de bougies die ik eruit heb gehaald vandaag:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Klopt dat met het intake verhaal of is er iets anders wat je hieraan kunt zien?
Edited By NascarTim on 1158445586
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
De breather is feitelijk een luchtinlaat, de andere kan van je blok wordt via een slang gekoppeld met je carb, door het vacuum wat de motor veroorzaakt als je gas geeft worden de dampen uit je blok afgezogen. Dus als je hem niet via de carb hebt lopen zal er nooit iets van dampen afgezogen worden en blijven als die schadelijke gassen in je blok met als gevolg vervuiling en op den duur grote problemen.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Duidelijk verhaal.tonnie wittenaar schreef:De breather is feitelijk een luchtinlaat, de andere kan van je blok wordt via een slang gekoppeld met je carb, door het vacuum wat de motor veroorzaakt als je gas geeft worden de dampen uit je blok afgezogen. Dus als je hem niet via de carb hebt lopen zal er nooit iets van dampen afgezogen worden en blijven als die schadelijke gassen in je blok met als gevolg vervuiling en op den duur grote problemen.
Ik ga de pcv-kant weer op de carb zetten, en dan kan die crossover dicht blijven zitten?