Pagina 1 van 1

Geplaatst: 24 sep 2008 17:59
door cannibal
ik heb een tijdje geleden een koppelomvormer bij arjan gehaald omdat de mijne was versleten nou issie gemaakt en nou lijkt het of hij de hele tijd in de lage giering blijft staan maar dat is niet. ik heb de ''automaatbakreviseerder'' gebled en die zegt dus dat er !!! 4 !!! verschillende soorten in zijn MAAR je kunt het van buiten niet zien dan zijn ze allemaal hetzelfde dus weet er iemand meer van dit verhaaltje of hoe ik kan zien of ik de goeie heb??

Geplaatst: 25 sep 2008 19:58
door Dikkiedik
Het klopt idd dat er meerdere soorten koppelomvormers zijn. Afhankelijk van het vermogen en toerenbereik van blok en overbrenging zal deze eerder/later aangrijpen. Maar aangezien je 'm bij Arjan hebt gehaald kun je er vanuit gaan dat je de goeie mee hebt gekregen aangezien hij uit hetzelfde type auto is gekomen. Heb je het stangenstelsel en kickdown linkage van je bak wel allemaal goed afgesteld? Niet dat ie bijv. constant in de 1e versnelling staat? Ook de stangetjes van de tussenbak staan goed afgesteld?

Dick

Geplaatst: 25 sep 2008 20:24
door Arie
Hoi,


Inderdaad er zijn er wel meer als vier!
Echter daar zitten de volgende geintjes bij:

Eentje uit een oudere versnellingsbak als het type wat je nu hebt, past niet.
Eentje uit een dik opgevoerde auto, is kleiner
Eentje van een zwaarder motor blok, zitten gewichten op.
Eentje van een lichtere wagen, heb je andere klachten als je omschrijft.
Dus met andere woorden je zit niet gauw fout met een W200.

Is je automaat bak ook gereviseerd?
Zit er genoeg olie in de bak?
Wat waren de klachten, voor je vernieuwing?
Blijft je tussen bak niet hangen?
Foto van dat ding, er van uit gaand dat ze exact het zelfde waren!

En als laatste maar misschien moet je daar eens mee beginnen, bel Arjan eens. :;):

Groet Arie

Geplaatst: 27 sep 2008 03:32
door bastian
volgens mijne 'automatenbakreviseerder 'zijn er acht verschillende omvormer s met de daarbij ook verschillende koppelingen in de automaatbak ...

Geplaatst: 01 okt 2008 16:37
door GTTpunk
Tip: Probeer dus altijd automaatbak en koppelomvormer bij elkaar te houden en niet los uit te wisselen. Daarmee voorkom je een hoop ellende.

Geplaatst: 05 okt 2008 10:42
door cannibal
nou doordat mijn startmotor naliep zijn er 5 tanden van mijn koppelomvormer afgesleten dus daarom MOEST ik wel een nieuwe hebben met als gevolg dat hij nie meer trekt dus nou moet ik er achter zien te komen wat voor een er wel in moet