koppelomvormer - koppelomvormer
ik heb een tijdje geleden een koppelomvormer bij arjan gehaald omdat de mijne was versleten nou issie gemaakt en nou lijkt het of hij de hele tijd in de lage giering blijft staan maar dat is niet. ik heb de ''automaatbakreviseerder'' gebled en die zegt dus dat er !!! 4 !!! verschillende soorten in zijn MAAR je kunt het van buiten niet zien dan zijn ze allemaal hetzelfde dus weet er iemand meer van dit verhaaltje of hoe ik kan zien of ik de goeie heb??
Het klopt idd dat er meerdere soorten koppelomvormers zijn. Afhankelijk van het vermogen en toerenbereik van blok en overbrenging zal deze eerder/later aangrijpen. Maar aangezien je 'm bij Arjan hebt gehaald kun je er vanuit gaan dat je de goeie mee hebt gekregen aangezien hij uit hetzelfde type auto is gekomen. Heb je het stangenstelsel en kickdown linkage van je bak wel allemaal goed afgesteld? Niet dat ie bijv. constant in de 1e versnelling staat? Ook de stangetjes van de tussenbak staan goed afgesteld?
Dick
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Hoi,
Inderdaad er zijn er wel meer als vier!
Echter daar zitten de volgende geintjes bij:
Eentje uit een oudere versnellingsbak als het type wat je nu hebt, past niet.
Eentje uit een dik opgevoerde auto, is kleiner
Eentje van een zwaarder motor blok, zitten gewichten op.
Eentje van een lichtere wagen, heb je andere klachten als je omschrijft.
Dus met andere woorden je zit niet gauw fout met een W200.
Is je automaat bak ook gereviseerd?
Zit er genoeg olie in de bak?
Wat waren de klachten, voor je vernieuwing?
Blijft je tussen bak niet hangen?
Foto van dat ding, er van uit gaand dat ze exact het zelfde waren!
En als laatste maar misschien moet je daar eens mee beginnen, bel Arjan eens. :;):
Groet Arie
Inderdaad er zijn er wel meer als vier!
Echter daar zitten de volgende geintjes bij:
Eentje uit een oudere versnellingsbak als het type wat je nu hebt, past niet.
Eentje uit een dik opgevoerde auto, is kleiner
Eentje van een zwaarder motor blok, zitten gewichten op.
Eentje van een lichtere wagen, heb je andere klachten als je omschrijft.
Dus met andere woorden je zit niet gauw fout met een W200.
Is je automaat bak ook gereviseerd?
Zit er genoeg olie in de bak?
Wat waren de klachten, voor je vernieuwing?
Blijft je tussen bak niet hangen?
Foto van dat ding, er van uit gaand dat ze exact het zelfde waren!
En als laatste maar misschien moet je daar eens mee beginnen, bel Arjan eens. :;):
Groet Arie