Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Gordels - Gordels in je Dodge?

100-1005169076

Bericht door 100-1005169076 »

Hoi iedereen,

Ik ben mijn Duitse Dodge klaar aan het stomen voor een RDW keuring. Nu dacht ik in eerste instantie dat mijn gordels het niet deden, maar bij nader onderzoek blijkt dat die gordels helemaal niet horen te blokkeren als je er hard aan trekt. Blokkeren doen ze pas wanneer het hele voertuig aan overmatige G-krachten wordt blootgesteld.

Nu weet ik niet wat de RDW daar van vindt. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat vindt men bij de APK van de originele Dodge gordels die niet blokkeren als je er hard aan trekt?

En als ik andere (normale) gordels wil, wat past er dan in en waar haal ik dat?

Groeten,
Frans Veldman
100-1005169076

Bericht door 100-1005169076 »

Hoi,

Mijn dodge w200 is in 1992 voor de RDW geweest en na wat gevraag was het geen probleem met de orginele gordels van de Dodge. Deze blokkeren inderdaad pas bij plotselinge stilstand door het gewichtje wat onderin hangt. Het is een soort tilt knop die ook in een flipperkast zit. Bij mijn laatse APK keuring was het ook geen probleem. Wel had ik problemen bij de RDW met de breedte, hoofdremcilinder en de koplampen. Hier moet je dus wel naar kijken.

Mvg

Gaston
100-1005169076

Bericht door 100-1005169076 »

Hoi Gaston,

Bedankt voor de geruststelling dat de RDW die gordels wel goed vindt. Maar je schrijft dat je wel problemen bij de RDW had voor wat betreft breedte. Bedoel je de breedte van de Dodge zelf? Ja, hij is breed, maar ik zie niet helemaal wat ik daar aan kan veranderen. Ik hoor dus nog graag even wat je precies bedoelt.

Groeten,
Frans
Plaats reactie