Ik heb vorige week een Impco verdamper en mixer gehaald en die wil ik nu op m'n W200 bouwen. Nu kom ik een slangetje tegen die niet op de huidige verdamper zit. Waar is die voor?
het slangentje met dat zwarte klepje wordt gebruikt als
verreiking tijdens het starten het slangentje gaat waarschijnlijk rechtstreeks naar het mixerhuis onder de gasklep
Nou, ik heb alles gemonteerd. Maar hij wil nog niet lopen. Tijdens het starten lijkt hij af en toe aan te slaan, maar hij loopt dus niet. Ik heb aan de stelschroef op de mixer gedraaid, maar geen resultaat. Hij loopt op benzine ook niet, maar ik weet niet of hij dat voor de tijd wel deed.
De verdamper beslaat aan de buitenkant, dus er gaat wel gas door heen.
Iemand een idee waarom hij niet loopt? Voor zover ik kan zien, zuigt hij nergens valse lucht aan.
Dat slangetje heb ik trouwens niet aangesloten. Er staat bij "For vacuum port only". Maar ik weet zo niet waar ik 'm aan moet sluiten.
"For vacuum port only".
Dat zou betekenen dat deze slang op een vacuum van carburateur of inlaatspruitstuk moet worden aangesloten. Mijn auto heeft ook ImpCo, maar die aansluiting zit er volgens mij niet op, en zit hij er stiekum toch wel, dan is hij afgeblind op de verdamper en zit er dus niets op aangesloten. Ik kan er in mijn schema's ook niets over terug vinden.
En zo schiet me het volgende te binnen; als je de losse slang afdopt, start 'ie dan wel?
bastian schreef:controleer ontsteking eens : bougies verdelerkap en kastje aan linkerschutbord(electronische regeleenheid)
Hij liep totdat ik met de verdamper en mixer aan de gang ging.
Verder heb ik nu gemerkt dat als ik de knop midden op de verdamper langer indruk (soort choke) dat hij dan wel eventjes loopt. Hij krijgt dus gewoon te weinig. Ik heb ook wat benzine bovenin de carburateur gedaan en toen liep hij ook even. Hij krijgt dus te weinig brandstof. Is er nog een manier waarop je dat kunt regelen?
lijkt er op dat je idd te weinig gasaanvoer hebt.
dat slangetje is er niet voor niets lijkt me en zoals rob al zegt zou ik die eens aansluiten op de vaccuum van je carbutateur aansluiten.
Dat slangetje zorgt er misschien wel voor dat de verdamper meer of minder gas geeft naar gelang je meer of minder vaccuum hebt.
kijk anders even op de sités die ik er over gevonden hebt misschien kom je dan verder. http://www.propanecarbs.com/impco/300modeldualfuel.html http://www.nett.ca/tools/techsup/nett_t ... luecat.pdf
Nou, hij loopt op gas, maar niet stationair. We zijn vanmiddag met z'n 2en aan het afstellen geweest, CO apparaat eraan, maar het werd niet zoals 't moest zijn.
Ik heb het slangetje op 't vacuum aangesloten, dus dat is 't 'm ook niet. Moet dat ding waar dat slangetje aan zit ook spanning hebben trouwens? Lijkt me een afsluiter voor dat slangetje.
Ik merk wel dat hij een stuk feller is op benzine als met de (oude) gas installatie...
stationair afstellen kan met stelschroef onder bout midden op mixer tenminste als die van impco is , tja lekken is natuurlijk pakking probleem , typische dodge verschijnselen als je t ene gemaakt hebt doet er elders weer iets niet,kan daar schrift vol van schrijven.
afdichting problemen van de mixer leiden ook tot stationair problemen ,en welke carb. is gemonteerd ? 4 poorten voor gas of oude 2 poorter voor benzine?