Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Plaatmateriaal

Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste Dodgers,

Laatst keek ik nog eens onder de motorkap van mijn dodge en zag dat het plaatmateriaal waar de ventilator van de cabine in zit. (dus rechter gedeelte van de cabine als je erin zit) een beetje erg aan het rotten is. Met name de bovenzijde waarin al het water kan vallen.

Kort gezegd dit moet ik komende zomer even gaan renoveren. Kan iemand mij vertellen hoeveel werk dit is of moet ik daarvoor de hele rechtervoorkant eraf slopen....

Bedankt voor de moeite.
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

op de site w200.weetjewel.com heeft iemand ooit zoiets aangepakt.
W200
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Maar ik bedoel dus dat plaatwerk boven de kachel radiateur??
Niet hetgeen wat Henk nu aan de zijkant gedaan heeft. Maar dat zal bij mij ook wel moeten gebeuren ben ik bang. Dus ja idd, als ik dan toch bezig ben moet ik dat er ook uit slopen....
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Bedoel je dit van binnen uit gezien?
Heb van boven die plaat met een dunne slijpschijf eruit geslepen en de gaten dichtgelast en de naden afgekit.Daarna die bovenplaat er weer terug ingelast.
Suc6...
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Ik bedoel eigenlijk aan de bovenzijde en dan de motorkap zijde.
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

je bedoelt achter je schutbord ??
als je daaraan gaat lassen zou ik je dashbord en bedrading er ook uit halen ivm hitte
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Ik denk dat we t zelfde bedoelen,alleen deze foto is van binnen uit,je bedoeld onder je paravaan plaat,als ik t zo goed schrijf,is zowiezo raadzaam om ff te kijken als je gaat slijpen en lassen om te kijken of er geen draaden of iets dergelijk achter liggen!
gr Huig
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Ja idd, daar ja.
Zijn er hier nog meer mensen die daar al eens goed hebben moeten bakken en braden. Zo ja, hoeveel werk is het.
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

verplaatst naar Algemeen
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Is wel een bekende plek bij een Dodge,maar hoeveel tijd je kwijt bent is afhankelijk van hoeveel er rot is en hoe goed je bent met bakken en braden!!
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Als deze rand bedoeld is t wel makkelijker als je het scherm weghaald en de kachelunit eruit haal,er zit namelijk een schuimrubberenpakking omheen en die brand zeer gemakkelijk!
Suc6
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

Bommel schreef:Beste Dodgers,

Laatst keek ik nog eens onder de motorkap van mijn dodge en zag dat het plaatmateriaal waar de ventilator van de cabine in zit. (dus rechter gedeelte van de cabine als je erin zit) een beetje erg aan het rotten is. Met name de bovenzijde waarin al het water kan vallen.

Kort gezegd dit moet ik komende zomer even gaan renoveren. Kan iemand mij vertellen hoeveel werk dit is of moet ik daarvoor de hele rechtervoorkant eraf slopen....

Bedankt voor de moeite.
dat gedeelte onder t raam (gedeelte boven schutbord) was bij mij ook kats verrot ik heb destijds (lees 12 jr geleden) de hele voorruit eruit gehaald etc.en dat plaatwerk vervangen door zelf gemaakte plaatmateriaal van ijzer wat 3 mm dik was ipv de orginele 1.5 mm en dat zit nu nog steeds zonder enige vorm van rot........
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Jah, das precies waar ik bedoel.
Kort gezegd een lekkere klus, waar redelijk wat tijd in gaat zitten mits je het fatsoenlijk wilt doen. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Kan ik tevens de kachel unit een keer onder handen nemen, is die ook weer perfect in orde....

Thnx
Plaats reactie