Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Laadbak - Boren in de laadbak

116-1005169123

Bericht door 116-1005169123 »

Hallo,

Ik ben met de bevestiging bezig van mijn roll bar.
Nu wil ik gaten boren linksvoor in de laadbak.
Aan de onderkant van de laadbak zit voor de benzinetank een soort "bak" en als ik in de laadbak kijk is het net of daar een plat stuk in is gelast terwijl de rest van de bak "geribbeld" is.
Hij is niet open te maken en er zit een soort aardedraad aan vast.
In de handleiding kan ik dit ding nergens terug vinden...
Heeft die "bak" onder de laadvloer enig nut? en kan ik daar gerust een gat in boren?

Ton.
109-1005169105

Bericht door 109-1005169105 »

Hoi Ton!

Ik weet precies waar je het over hebt! Eigenlijk alleen maar omdat het de vorige auto van Thom is geweest ;-) De bak waar jij het over hebt zat er in toen Thom hem kocht. De vorige eigenaar heef deze er namelijk ingemaakt om zijn reservewiel in te laten 'verzinken'. Onnodig om te zeggen dat dat niet opgaat met grotere wielen; er zaten standaard wielen onder ;-)

In de praktijk bleek dat deze bak steeds volliep met water, modder en bladeren. Thom heeft toen bij het spuiten de opdracht gegeven om deze bak dicht te lassen. Je kunt dus gewoon gaten boren in de plaat; er zit niets onder.

Succes met je rollbar en tot 2 februari!

Mike
ChaosBoyz 4x4
116-1005169123

Bericht door 116-1005169123 »

Thanks Mike,

Maar goed dat je de Dodge behoorlijk kent, want ik kon hem nergens open maken en na dat verhaal van afgelopen zaterdag met boren in de gastank zat het me niet erg lekker :)

Ton.
Plaats reactie