weet iemand waar dit voor dient?
ik heb niet echt het idee dat er iets gebeurt als de schakelaar in de uit in of uit schuif.. (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Dit is inderdaad de kachel kraan, bij mij werkt ie ook alleen van lauw naar zeer warm.
Dus in de winter regel ik het met de ventilator en zo als nu alles uit en de luchtschuifen open voor buiten lucht.
Ik moet die kraan eens los halen hij zal altijd wel wat door laten maar omdat hij zo oud is misschien nu wel te veel.
Wel is het , het waard om te kijken of hij in de aanvoer zit!
Soms is hij in de loop van de jaren per ongeluk verhuist naar de afvoer ipv de aanvoer.
Als hij in de afvoer zit kan hij ondanks dat de kraan dicht zit door een natuurlijk verloop toch bijna net zo warm worden als met kraan open.(dit heet in de CV wereld verlussing)
Controleer ook dat als je de koud/warm schuif op het dashboard bedient dat de kachelkraan ook open en dicht gaat. Heel vaak is het zo dat de kabel geknikt is achter het dashboard of zelfs gebroken zodat de kraan niet meer dicht gaat. Doordat de kraan in de loop der jaren steeds zwaarder gaat krijg je hem niet meer dicht geduwd met de kabel, en dan knikt hij.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
het vervangen lijkt mij ook niet zo,n probleem!
alleen ik kan de kabel die gebroken is niet meer vinden,er zit nog wel een klein stukje van de binnenkabel vast aan de schuif met temp erop!
waar ongeveer komt de kabel naar binnen?
De schakelaar waar je het over hebt is niet meer dan een ordinaire kraan die open en dicht kan.
Het kan zijn dat door de jaren heen de kraan niet meer goed afsluit doordat er vuil of iets dergelijks inzit.
Ook kan het zijn zoals eerder vermeld dat hij op de retour aangesloten zit en dan werkt de kraan wel maar dan krijg je binnen in je kabine alleen warmte omdat je hem na je kachelradiateur afsluit en dus alle warmte gewoon in je kabine blijft komen.Mocht de kraan versletenzijn dan kan je de KACHELKRAAN VERVANGEN VOOR EEN KUNSTOF KRAAN VAN EEN AUDI 80 COUPE' PAST PERFECT EN KAN OOK OP DE ORGINELE KABEL.
Deze tip kwam ik tegen bij het topic vervangingsonderdelen.
De kabel kan je idd vervangen door een lasdraad maar deze is niet zo sterk als een orginele. Je zou een kabel kunnen halen bij de lokale fietsboer. of deze link daar hebben ze ook alles op kabel gebied. van der veer
Succes.
oke,dan ga ik morgen maar eens goed kijken hoe en wat!
vandaag ben ik ff een stuk gaan toeren met de dodge,ging helemaal top!
alleen op weg naar huis begon er onder de auto wat te bonken!
ik denk de cardanas of iets dergelijks..
iemand anders misschien nog enig idee wat he tzou kunnen zijn?
ik voelde het ook onder de vloer van de cabine!