Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Trekhaak te hoog... - Wie weet de beste oplossing?

109-1005169105

Bericht door 109-1005169105 »

Hartstikke leuk natuurlijk, zo'n hoge Dodge, maar wel vergeten dat daarmee de trekhaak ook mee omhoog gaat :-( Bij mij dus duidelijk het geval.

Nu heb ik een standaard trekhaak met europese kogel onder mijn W200 (zelfde als in de download-sectie vd DTB te vinden is) en ik ben dus benieuwd hoe jullie een oplossing hebben bedacht om de bal wat lager te krijgen.

Volstaat het om domweg de bouten van de trekkogel los te halen, een 12mm dikke plaat te nemen van ca. 20x20mm en de trekkogel daarmee een stuk lager te krijgen? Doel is dat er een caravan van ca. 1100kg achter moet kunnen hangen zonder dat ik hem verlies ;-)

Wie weet een oplossing (materiaalkeuze, tips, foto's of standaardoplossingen) ?
Ton
Contacteer:

Bericht door Ton »

mrobers schreef:Volstaat het om domweg de bouten van de trekkogel los te halen, een 12mm dikke plaat te nemen van ca. 20x20mm en de trekkogel daarmee een stuk lager te krijgen? Doel is dat er een caravan van ca. 1100kg achter moet kunnen hangen zonder dat ik hem verlies ;-)
Mike,

2 Chaosboyz zijn je al voorgegaan...
Ronald en ik hebben allebei die dikkere plaat erop gezet en de kogel daardoor gewoon lager gezet.
Werkt dat?
Ja, dat werkt prima. Zelfs als je er een tandemasser achter hangt met daarop een Challenger :p

Ton
98-1017069230

Bericht door 98-1017069230 »

ja alles is mogelijk mits goed gedaan natuurlijk de kogel moet op een hoogte zitten tussen de 35 cm en 45 cm en let op trek gewicht meestal is dat 35oo lbs dit is ca 1700kg!
Robbie

Bericht door Robbie »

Een collega van mij heeft een Land Rover met een trekhaak die in hoogte verstelbaar is (4 standen dacht ik)
Als je het op prijs stelt kan ik daar natuurlijk is een foto van maken.
gukke
Contacteer:

Bericht door gukke »

Ik heb de mijne doorgeslepen en een hoek gegeven van 45° en wat verder terug is 45° en helemaal herlast.
Nu staat hij mooi op hoogte en heb hem nog wat verstevigd ook.

Zoiets ongeveer
__
\_o
Robbie

Bericht door Robbie »

robdodge schreef:Een collega van mij heeft een Land Rover met een trekhaak die in hoogte verstelbaar is (4 standen dacht ik)
Als je het op prijs stelt kan ik daar natuurlijk is een foto van maken.
Ik zou zeggen "Doe er je voordeel mee"

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
98-1045938488

Bericht door 98-1045938488 »

Kameraad van mij heeft nog een perfecte nagemaakte trekhaak (van chevrolet nagemaakt) die lager uitkomt .schroefbaar op de orginele gaten.

barry
Plaats reactie