k heb dus eindelijk mijn voorbumper opgehaald, en zit met het volgende probleem:
dit was de originele situatie en dat ding was zwaar zeg: (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
close-up van de bevestiging. ik heb de boel hier aan die rode lijn afgeslepen, al dat zelfbouw was gewoon aan de originele bevestigingen aangelast. dus hup, alles gedemonteerd, die rommel van die houders af geslepen, de boel weer gemonteerd en daar die originele bumper op gezet: (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en nu mijn volgende probleem, hoort deze bumper zo ver tegen het koetswerk te zitten? en aan de zijkant, hoe zit dat normaal met die pinkers, want de mijne zitten nu iets meer dan de helft achter de bumper. ook zit de bumper aan de radiator gewoon tegen het koetswerk aangedrukt (rode cirkel): (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
heb ik hier soms verkeerde bumpersteunen, of moet er daar nog iets tussen zitten van rubberblokken ofzo.
bij afhaling van de bumper heb ik ook even naar de originele bevestigingspunten op dat chassis gekeken en dit waren dezelfde steunen als de mijne
Maar van de zijkant gezien ziet het er zo uit (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En de bumper zit niet tegen het koetswerk.
Hij zit gemonteerd met 4 slotbouten op de bevestigingspunten met niks er tussen.
en ook niet als je de linken neemt? iemand anders die de fotos ook niet zien? werkt mijn website dan nog bij jullie www.fordcapri.be
bij mij zit hij ook met 4 bouten op die bevestigingspunten, maar de bovenkant van de bumper zit tegen het koetswerk aan en de zijkanten van de bumpers zitten half over mijn zijpinkers
dit was de originele situatie en dat ding was zwaar zeg: foto1
close-up van de bevestiging. ik heb de boel hier aan die rode lijn afgeslepen, al dat zelfbouw was gewoon aan de originele bevestigingen aangelast. dus hup, alles gedemonteerd, die rommel van die houders af geslepen, de boel weer gemonteerd en daar die originele bumper op gezet: foto2
en nu mijn volgende probleem, hoort deze bumper zo ver tegen het koetswerk te zitten? en aan de zijkant, hoe zit dat normaal met die pinkers, want de mijne zitten nu iets meer dan de helft achter de bumper. ook zit de bumper aan de radiator gewoon tegen het koetswerk aangedrukt (rode cirkel): foto3
Ehhh,
als ik zo naar je plaatjes kijk lijkt het er mij op dat je er geen Dodge bumper op hebt gebout. Ziet er nogal anders uit. Wellicht dat het zaakje daartom wat ver van het plaatwerk af zit en over de knipperlichten valt.
ok, heb de boel gedemonteerd, en heb tussen de beugel en de bumper zelf silentblokken gestoken van een ford capri (die rubberblokken tussen het motorblok en het chassis).
staat al veel beter, afstand lijkt toch al goed, komt niet meer tegen het koetswerk en de pinkers worden zichtbaar.
ik denk dat ik die bumpers aan de zijkant iets zal inkorten om de pinkers zichtbaar te maken, of de bumper iets naar voor brengen en aan de bovenkant een reepje aanlassen
vind de bumper eigenlijk niet verkeerd, moet volgens mij toch van een dodge komen, maar niet van een W200, vorm, lengte, gaten komen volledig overeen, en aan de binnenkant staat een afdruk in dezelfde vorm als de bevestigingspunten
Ziet er netjes uit ja!
En als het uiteindelijk past maakt het ook niet uit waar het vandaan komt lijkt me.
Ik heb jpegs van alle Dodge Truck brochures van 1973 t/m 1980. Al die tijd hebben ze een en dezelfde voorbumper gehad, een tamelijk vlak geval met een richel aan de voorkant en heel weinig de hoek om gaand. Tussen 1981 en het eind van de modelcyclus (1993) zijn er andere bumpers, maar die zijn anders als wat jij er nu op hebt. Vooronderin het spatbord hebben altijd knipperlichten gezeten.
Je bumper lijkt nog het meest op een eind jaren 70 Ford bumper. Als dat al het geval zou zijn, zal je dat vast dubbel tevreden stemmen.
Hoe dan ook, t 'is een heeeel stuk beter als dat U-profiel wat er van af is gekomen!
ja, dat ding dat erop zit, dan trok op niks, stek echt ver vooruit van de auto, aan de achterkant zat ook zo een mormel, werd direct vervangen toen ik de gastanken had verwijderd. de vulslang zit nu namelijk in de bumper ingewerkt onder de nr plaat
de bumper die erop zat achteraan (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en de nieuwe met vuldop. bumper is nu wel mat zwart en veeeel beter (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
laat ik effe voorop stellen dat ik dus echt niet wist dat ik je een bumper heb verkocht die niet van een w200 afkomt
ik heb de onderdelen w200 ook maar zo gekocht dus...
ik neem aan dat je toch tevrede bent met het resultaat
gr patrick
Gr Patrick
W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
dat had ik wel gedacht, ik weet dat je die dodge in onderdelen hebt gekocht, dus ja, als die bumper daar ergens ligt, zal het waarschijnlijk enkel voor een kenner mogelijk zijn om de verschillen te herkennen.
bumper is toch al stukken beter dan hetgeen erop zet, en de rest pas ik wel ff aan.
heb ik lekker weer een uniek stuk aan de dodge die geenenekele andere heeft :D
er zitten wel meer stukken onder die niet dodge zijn (de veer aan de carb is zelf geen veer uit een auto, de koplampen zijn van VW, mistlamp komt van een aanhangwagen, de elektrische fans komen van een sierra...)
misschien dat deze van een van of zoiets afkomstig is? zal eens een duidelijke foto nemen en ff rondvragen (ken we iemand die veem van vans en dodges kent)