Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

voorbumper

fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

k heb dus eindelijk mijn voorbumper opgehaald, en zit met het volgende probleem:

dit was de originele situatie en dat ding was zwaar zeg:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

close-up van de bevestiging. ik heb de boel hier aan die rode lijn afgeslepen, al dat zelfbouw was gewoon aan de originele bevestigingen aangelast. dus hup, alles gedemonteerd, die rommel van die houders af geslepen, de boel weer gemonteerd en daar die originele bumper op gezet:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en nu mijn volgende probleem, hoort deze bumper zo ver tegen het koetswerk te zitten? en aan de zijkant, hoe zit dat normaal met die pinkers, want de mijne zitten nu iets meer dan de helft achter de bumper. ook zit de bumper aan de radiator gewoon tegen het koetswerk aangedrukt (rode cirkel):
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

heb ik hier soms verkeerde bumpersteunen, of moet er daar nog iets tussen zitten van rubberblokken ofzo.

bij afhaling van de bumper heb ik ook even naar de originele bevestigingspunten op dat chassis gekeken en dit waren dezelfde steunen als de mijne




Edited By fcapri on 1194788186
Robbie
Berichten: 929
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Ik kan je foto's niet zien :(

Maar van de zijkant gezien ziet het er zo uit
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En de bumper zit niet tegen het koetswerk.
Hij zit gemonteerd met 4 slotbouten op de bevestigingspunten met niks er tussen.




Edited By robdodge on 1194790855
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

en ook niet als je de linken neemt? iemand anders die de fotos ook niet zien? werkt mijn website dan nog bij jullie www.fordcapri.be
bij mij zit hij ook met 4 bouten op die bevestigingspunten, maar de bovenkant van de bumper zit tegen het koetswerk aan en de zijkanten van de bumpers zitten half over mijn zijpinkers


dit was de originele situatie en dat ding was zwaar zeg:
foto1


close-up van de bevestiging. ik heb de boel hier aan die rode lijn afgeslepen, al dat zelfbouw was gewoon aan de originele bevestigingen aangelast. dus hup, alles gedemonteerd, die rommel van die houders af geslepen, de boel weer gemonteerd en daar die originele bumper op gezet:
foto2

en nu mijn volgende probleem, hoort deze bumper zo ver tegen het koetswerk te zitten? en aan de zijkant, hoe zit dat normaal met die pinkers, want de mijne zitten nu iets meer dan de helft achter de bumper. ook zit de bumper aan de radiator gewoon tegen het koetswerk aangedrukt (rode cirkel):
foto3




Edited By fcapri on 1194791622
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Ehhh,
als ik zo naar je plaatjes kijk lijkt het er mij op dat je er geen Dodge bumper op hebt gebout. Ziet er nogal anders uit. Wellicht dat het zaakje daartom wat ver van het plaatwerk af zit en over de knipperlichten valt.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ok, heb de boel gedemonteerd, en heb tussen de beugel en de bumper zelf silentblokken gestoken van een ford capri (die rubberblokken tussen het motorblok en het chassis).

staat al veel beter, afstand lijkt toch al goed, komt niet meer tegen het koetswerk en de pinkers worden zichtbaar.

ik denk dat ik die bumpers aan de zijkant iets zal inkorten om de pinkers zichtbaar te maken, of de bumper iets naar voor brengen en aan de bovenkant een reepje aanlassen

vind de bumper eigenlijk niet verkeerd, moet volgens mij toch van een dodge komen, maar niet van een W200, vorm, lengte, gaten komen volledig overeen, en aan de binnenkant staat een afdruk in dezelfde vorm als de bevestigingspunten

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

in het donker weigerd mijn camera duidelijke fotos te nemen, zal deze week eens goeie trekken dan
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Ziet er netjes uit ja!
En als het uiteindelijk past maakt het ook niet uit waar het vandaan komt lijkt me.
Ik heb jpegs van alle Dodge Truck brochures van 1973 t/m 1980. Al die tijd hebben ze een en dezelfde voorbumper gehad, een tamelijk vlak geval met een richel aan de voorkant en heel weinig de hoek om gaand. Tussen 1981 en het eind van de modelcyclus (1993) zijn er andere bumpers, maar die zijn anders als wat jij er nu op hebt. Vooronderin het spatbord hebben altijd knipperlichten gezeten.
Je bumper lijkt nog het meest op een eind jaren 70 Ford bumper. Als dat al het geval zou zijn, zal je dat vast dubbel tevreden stemmen.
Hoe dan ook, t 'is een heeeel stuk beter als dat U-profiel wat er van af is gekomen!

Groent'n
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ja, dat ding dat erop zit, dan trok op niks, stek echt ver vooruit van de auto, aan de achterkant zat ook zo een mormel, werd direct vervangen toen ik de gastanken had verwijderd. de vulslang zit nu namelijk in de bumper ingewerkt onder de nr plaat

de bumper die erop zat achteraan
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en de nieuwe met vuldop. bumper is nu wel mat zwart en veeeel beter
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

ey fcapri

laat ik effe voorop stellen dat ik dus echt niet wist dat ik je een bumper heb verkocht die niet van een w200 afkomt
ik heb de onderdelen w200 ook maar zo gekocht dus...

ik neem aan dat je toch tevrede bent met het resultaat

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

dat had ik wel gedacht, ik weet dat je die dodge in onderdelen hebt gekocht, dus ja, als die bumper daar ergens ligt, zal het waarschijnlijk enkel voor een kenner mogelijk zijn om de verschillen te herkennen.

bumper is toch al stukken beter dan hetgeen erop zet, en de rest pas ik wel ff aan.

heb ik lekker weer een uniek stuk aan de dodge die geenenekele andere heeft :D

er zitten wel meer stukken onder die niet dodge zijn (de veer aan de carb is zelf geen veer uit een auto, de koplampen zijn van VW, mistlamp komt van een aanhangwagen, de elektrische fans komen van een sierra...)

misschien dat deze van een van of zoiets afkomstig is? zal eens een duidelijke foto nemen en ff rondvragen (ken we iemand die veem van vans en dodges kent)
Plaats reactie