Hallo,
Ik heb mijn dodge gerestaureerd, en toen ik men eerste rit wou doen, lekte er veel olie tussen de motor en de vitessenbak uit. De vitessenbak is niet uit elkaar geweest, hij heeft constant vast aan de motor op het chassis gestaan.
Het lekken was enkel wanneer ik men auto in vitesse zette.
Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van dit probleem, of kan er iemand mij een gedetailleerd plan van de vitessenbak bezorgen?
Alvast bedankt,
Jan Van Dijck
Vitessebak - Lekken
-
-
Hallo,
alvast bedankt.
Ik heb vorig weekend de motor eruit gehaald, en ben bij de fout uitgekomen. De bronzen lagerbus, die voor de lagering van de koppelomvormer zorgt was versleten. En door de auto in vitesse te zetten is er een schelp van deze bus losgekomen, en is met de olie voortgepompt, door de afdichting. Ik heb nu een nieuwe lagerbus en afdichting besteld. Ik hoop dat dan het probleem opgelost is, normaal wel want aan de andere onderdelen was geen slijtage te zien.
Groeten, Jan Van Dijck
alvast bedankt.
Ik heb vorig weekend de motor eruit gehaald, en ben bij de fout uitgekomen. De bronzen lagerbus, die voor de lagering van de koppelomvormer zorgt was versleten. En door de auto in vitesse te zetten is er een schelp van deze bus losgekomen, en is met de olie voortgepompt, door de afdichting. Ik heb nu een nieuwe lagerbus en afdichting besteld. Ik hoop dat dan het probleem opgelost is, normaal wel want aan de andere onderdelen was geen slijtage te zien.
Groeten, Jan Van Dijck